2016-11-08, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Intressant. Har Hillary en egen vallokal där bara Hillary-supporters kan rösta?

Glöm det jag skrev, jag hade fel helt, det är en fake bild från ett troll
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Enbart idioter vill att Clinton ska vinna.

Låt mig förklara så kortfattat och enkelt jag kan.

Valet mellan Clinton och Trump kokar, för mig, ned till en enda fråga. Invandringen. Titta på situationen vi har i Sverige och Europa just nu med alla gruppvåldtäkter, massövergrepp, åldringsrån, skjutningar och mord. Titta på det systematiska våld som dagligen drabbar polis och räddningstjänst ute i segregerade muslimska enklaver i form av stenkastning, upplopp och kravaller. Bostadsköerna växer, vårdköerna växer. Folk har ingenstans att bo. Kolla på all religiös extremism vi har släppt in i Europa, med alla tjejer som blir könsstympade och hedersmördade, och alla unga män som ansluter sig till al-Qadea, Islamiska Staten och liknande terrororganisationer. Vi är på väg mot krig. Många liv kommer spillas, kvinnor kommer förtryckas av aldrig tidigare skådad art. Det värsta av allt är att Europas folk snabbt håller på att ersättas av migranter från djupt ortodoxa, religiöst fanatiska och kvinnofientliga kulturer.

Donald Trump ser detta och stänger gränserna.

Hillary Clinton ser detta och öppnar gränserna.

Enbart idioter tycker att alternativ två är det bästa. Ledsen, men så är det.

Jag vet inte om det är hållbart att säga sig värna om kvinnors rättigheter och samtidigt stödja en ledare som lierar sig med den kristna ultrahögern.
Medlem
Jag vill bara påpeka och uppmana alla här att inte se på Sveriges rapportering. Den enda gången ni ska titta på den är inatt när det visar sig att Trump har vunnit, det kommer bli otroligt underhållande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den är rejält ändrad sen jag tittade, då ledde Trump med typ 4-5 enheter.

Ja Reuters tog bort den nya där Trump ledde med 6% och ersatte med en dag äldre poll där de är lika
2016-11-08, 19:54
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
USA sätter sina egna lagar som vilket land som helst.

Det är inte valfusk att brottslingar inte får rösta!
Uppenbarligen röstar man inte i en demokrati då och definitivt inte i en stat
som respekterar mänskliga rättigheter.
Dessutom ser lagarna olika ut beroende på i vilken delstat man hör hemma.
Lite märkligt att så många av de delstater där det är jämnt tillämpar detta.
USA. Demokratins stora U-land.
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Ipsos/Reuter har visat typ +8% Clinton hela vägen, varje dag. Förutom igår då. Så gjorde de med Brexit och så med SD. Den överlägset minst trovärdiga av alla undersökningsinstitut. De är snarare ett politiskt propagandaverktyg än någonting annat.
Nej, de Reuters bort den sista pollen som visade Trump +6%
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
CNN: Donald Trump leder med 7% i Iowa.
Hehe.
Stämmer väl överens med de projections som finns. Betyder med andra ord tämligen lite.
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Att Trump ens ses som en kandidat för presidentskapet visar ju vilket sjukt land USA är. Kan ni tänka er Obama, Bush eller Bill Clinton snacka om att "grab 'em by the pussy", håna handikappade, dra en hel folkgrupp (latinos) över en och samma kam eller prata om att förbjuda en hel religion? Detta hade sänkt vilken annan kandidat som helst. Men då Trumps väljare mer och mer känns som sektmedlemmar kanske det inte är så konstigt att han får fortsätta.

Någon gjorde en rätt intressant bedömning. Jämförde Obama 08 med Trump 16. Många hoppades att med Obama kommer en välbehövlig förändring. Obama visade sig vara ännu en marionett som styrs av makteliten, likt Bush. Obama kallas ju drönarkungen. Nu väljer Trump att ta sig framåt utan ekonomiska stöd från lobbygrupper. Han ses som en som inte är köpt. Människor är så less på makteliten. Trump ses som en räddning trots sitt språk, avsaknad av politiska erfarenheter och diplomatiska framträdande Nu när Clinton vinner banar Trump vägen för en ny Trump. Om han själv inte hoppar på nästa val. I fall han orkar som 74åring.
Medlem
Zaedrewss avatar
Liten samling länkar. Borde nu finnas någon som nu är mer neutral och inte enbart hyllar Hillary. Men blir väl svårt. Någon lokalblaska möjligen.

Citat:
Nytt för i år är att Facebook inlett samarbete med en rad aktörer för att sända valet. Det ska enligt uppgift vara helt reklamfritt och snarare en anledning för Facebook att få upp sin trafik.
http://m3.idg.se/2.1022/1.669186/amerikanska-presidentvalet-live/sida/2/sa-foljer-du-valet-gratis-via-internet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Ipsos/Reuter har visat typ +8% Clinton hela vägen, varje dag. Förutom igår då. Så gjorde de med Brexit och så med SD. Den överlägset minst trovärdiga av alla undersökningsinstitut. De är snarare ett politiskt propagandaverktyg än någonting annat.

Om nu Trump mot förmodan vinner kan man inte annat än konstatera att det är uppenbart att OUs är riggade.
2016-11-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Hänger du med?

Republikanerna leder i counties som varit djupt blåa för Obama

PINELLAS COUNTY, FL:
2012: Obama: +26,000 votes
2016: Republicans: +10,000 votes

Demokraterna leder early voting stort i dessa.

Det störda bill inte vill berätta.
2016-11-08, 19:55
Bannlyst
http://breaking911.com/breaking-voters-pa-report-ballots-defaulting-clinton/

Ytterligare ett ställe där röstmaskinerna defaultar till Clinton!
Clinton kommer vinna det här, Men inte ärligt. Fy fan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in