2016-11-08, 19:51
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är knappast någon som tycker. Jag vet dock inte hur du definierar kompetens eller varför du anser att Trump har bättre kompetens för presidentjobbet än Clinton.

Bevisligen är det många av Clintons fans som tycker just så och inte heller skäms för det.
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Den visar på Clintonvinst. Vad är det som är sjukt?
Den är rejält ändrad sen jag tittade, då ledde Trump med typ 4-5 enheter.
Medlem
2big4yous avatar
CNN: Donald Trump leder med 7% i Iowa.
Hehe.
2016-11-08, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Nej, Reuters tog helt plötsligt bort den senaste pollen som visade Trump +6
Tyvärr för dem finns den över hela Twitter

Kan du länka till någon twittersida där den finns?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bild från Kina. Gick också på den först och tänkte länka men såg att några ifrågasatte och kollade hur de såg ut i kön - kineser.

Helvete, jag måste bättra mig på det här..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Lyssnar på P1 - fy fan vilken anti-trump vänstersmörja de sprider! Hyllar Clinton till max och hånar och ljuger om trumps kampanj... Usch, men vad fan kunde man vänta sig...

Källa på att dom ljuger, lyssnar också. Eller är det så att du är ett mongo kanske?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Den visar på Clintonvinst. Vad är det som är sjukt?

Ipsos/Reuter har visat typ +8% Clinton hela vägen, varje dag. Förutom igår då. Så gjorde de med Brexit och så med SD. Den överlägset minst trovärdiga av alla undersökningsinstitut. De är snarare ett politiskt propagandaverktyg än någonting annat.
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Enbart idioter vill att Clinton ska vinna.

Låt mig förklara så kortfattat och enkelt jag kan.

Valet mellan Clinton och Trump kokar, för mig, ned till en enda fråga. Invandringen. Titta på situationen vi har i Sverige och Europa just nu med alla gruppvåldtäkter, massövergrepp, åldringsrån, skjutningar och mord. Titta på det systematiska våld som dagligen drabbar polis och räddningstjänst ute i segregerade muslimska enklaver i form av stenkastning, upplopp och kravaller. Bostadsköerna växer, vårdköerna växer. Folk har ingentstans att bo. Kolla på all religiös extremism vi har släppt in i Europa, med alla tjejer som blir könsstympade och hedersmördade, och alla unga män som ansluter sig till al-Qadea, Islamiska Staten och liknande terrororganisationer. Vi är på väg mot krig. Många liv kommer spillas, kvinnor kommer förtryckas av aldrig tidigare skådad art. Det värsta av allt är att Europas folk snabbt håller på att ersättas av migranter från djupt ortodoxa, religiöst fanatiska och extremt kvinnofientliga kulturer.

Donald Trump ser detta och stänger gränserna.

Hillary Clinton ser detta och öppnar gränserna.

Enbart idioter tycker att alternativ två är det bästa. Ledsen, men så är det.

Bättre kan det knappast sammanfattas. Men som presumtiv president är det ju värre att vara slängd i käften och bufflig men rak, så massmedia skiter högaktningsfullt i det där och sätter själva prioriteringarna.
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Jag har sett den flera ggr bland mina Amerikanska vänner, vänstern ,liberala Hillary anhängarna är precis lika hysteriska som vänstern i Sverige, så många som röstar på Trump håller käften för att slippa deras tjat om rasism.
DEMOCRATERNA är närmast att jämföra med MODERATERNA
REPUBLIKANERNA version TRUMP är längre till högre än SD
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Varför tycker all att Trump är så anti-etablissemanget?

Han är en miljardär inom fastighetsbranschen som inte betalar skatt, och garanterat mutat sig in i Washington.
Han är oberoende Han har inte behövt anpassa sin politik efter finansiärer från bankvärlden och stater i Mellanöstern (Qatar och Saudiarabien).
2016-11-08, 19:53
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Ja, vad tror du? Det är alldeles för många röster (typ 230 miljoner) för att räkna manuellt. Det är inte som i Svedala, där det väl är max 3.5 miljoner röster i ett riksdagsval. Dessutom är det för mycket som står på spel. Det är betydligt viktigare vem som blir 1st Homeboy (eller Homegirl) af USA än vem som får bilda regering i Sverige.
Några 230 miljoner kan du glömma, man räknar med över 120, men tror inte de blir fler än 150 miljoner.
2016-11-08, 19:53
Bannlyst
Kan bara hoppas att Trump vinner.
Det skulle skicka globaliseringen, PKandan och flyktingkriser 4-8 år bakåt i tiden.
Det behövs en sådan avkylning i den internationella politiken. Det var faktiskt bättre förr, så här i motsättningens tider.

Bra för Zzväärje, bra för Euopa - som Bildt sa. 😉

Go Trump!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in