2016-11-08, 19:23
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Som väntat reagerar Trumpsupportrar bland flaschbackkillar surt när en tjej uttrycker sin åsikt och tycker det är dags för en kvinna att bli USA:s president.

Men snälla.

Varför tycker du Hillary är en vettig människa att ha i Vita Huset?

Att hon är kvinna räknas inte.

Du kanske har missat helvetet hon har ställt till med i MÖ som har lätt till flyktingkatastrofen här?

Du kanske har missat att hon mottagit MILJONER i donationer från Saudi Arabien?
Om du har missat det så är det landet GROVA islamister. NOLL rättigheter för kvinnor, bögar osv.
Dom backar ju även ISIS ekonomiskt, om du lyckats missa det också.

Sen har vi Qatar som även dom donerat till Clinton.

The list goes on. Detta är krafterna bakom din kvinnliga presidentkanditat.

Har du ens tänkt igenom vem du propgerar för?

Du verkar tyvärr helt ute och cyklar och verkar inte veta vad det är du stödjer.

Men ja, min fråga var alltså: Varför tycker du hon är kvalificerad att vara president?
Medlem
2big4yous avatar
På Clinton kanalen CNN säger dom nu att det lutar åt Trump i Ohio
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Satsade just 1500 kronor på Clinton, hon kommer stå som vinnare. Och om Trump mot min och många andras förmodan vinner så betalar jag gladeligen den summan tillbaka!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Kollar på SVTplay nu, men finns det någon amerikansk valvaka o titta på istället? Har googlat på lite live covarage, men hittar inget vettigt.

Prova CNN
Medlem
Gammelfirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maradonuts
Lyssnar på Infowars ist för svensk massmedia. Känns lite närmre, lite sundare...

Alex Jones är så jävla jobbig dock, vore trevligt om man hade PJW att lyssna på istället...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Hillary vann Guam med 72% mot 24%. Inte direkt avgörande, det var bara 32K röstande.

http://www.cbsnews.com/news/presidential-election-2016-results-live-updates/
Tilläggas bör: "Votes from Guam, however, don’t count, as the island has no representation in the Electoral College. (text från länken)
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De börjar räkna och redovisa direkt när en stat har stängt, även när andra är öppna. Även mediebolagen kommer att presentera exit polls osv direkt efter lokalerna stänger.

Bra. Annars hade man fått vänta till sex i morgon bitti innan den sista staten stängt. Dock läste jag här:

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/election-day-when-do-polls-close-open-what-time-voting-how-to-vote-a7403551.html

att det kan skilja från stat till stat när de redovisar.
Medlem
Ny promenad med hunden förbi min lokala vallokal vid Cross Hill Academy i Yonkers, NY.

Klockan är strax efter ett på eftermiddagen. Mycket lugnt här i Westchester county.

Mindre folk i rörelse än en vanlig dag. Faktum är att man inte skulle kunna gissa att det är valdag. Den skylt jag postade en bild på för två timmar sedan är borttagen.

Ny bild från vallokalen:
https://s14.postimg.org/xo8ddo9b5/IMG_20161108_130915.jpg
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
OK, det kan jag erkänna. Brexit var ett undantag.

Tvärtom, det ser likadant ut i alla val i västvärlden, ink USA:s kandidatval.
2016-11-08, 19:24
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Som väntat reagerar Trumpsupportrar bland flaschbackkillar surt när en tjej uttrycker sin åsikt och tycker det är dags för en kvinna att bli USA:s president.

Men kom igen nu, vad fan har kön med något att göra? Man kan ju inte förespråka att kön är oviktigt och sedan säga "nu är det dags för en kvinna att bli president". Suck.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
sjukt att de använder elektroniska röstmaskiner. Svårt att tänka sig nåt mer lättmanipulerat.

Folk som föreslår onlineröstning här i Sverige är ju galna.

Man kan köpa en apparat på walmart för 15-30 dollar som man kan använda för att hacka maskinerna.

Med vanlig paper ballot så går det att slänga undan rösterna men man behöver inte oroa sig för att någon maskin ändrar något ialalfall
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Nej, vi är bara inte så arroganta att vi låtsas att valet är klart.

Vad har du för källa?

Min intuition. Hon kommer garanterat att vinna. Har inget med arrogans att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in