Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Du missar att själva poängen med t ex ett par Gresham är att de är vad du kallar "slätstrukna". De är gjorda för att hålla både för ögats slitage och fötternas i ett par decennier framöver. Därav det klassiska utseendet.
Du är inte den första som känner sig manad att förklara för mig att kvalitetsskor
måste vara karaktärslösa, för annars - gud förbjude - tröttnar man på dem. Har aldrig köpt det resonemanget.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Men eftersom du länkar till en sko som är Chealseabootsen diametrala motsats, en lustig känga med tjock vit limmad (?) sula förstår jag att klassiska kvalitetsskor för damer inte är er grej.
Vet inte om jag skulle sträcka mig så långt att påstå att motsatsförhållandet skulle vara diametralt. Själva kängan är en klassisk rund full brogue. Det är bara sulan (limmad, som svar på din fråga, vet inte hur man skulle kan sy genom något så tjockt) som är extrem och skapar i mitt tycke en intressant juxtaposition av stilar. Men jag kan förstå hur någon tycker det är på tok för spaceat.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Ni gillar det som är mer trendigt och sticker ut. Inget fel med det.
Varför inte satsa på ett par äkta Buffaloboots i stället

?
Nej, inget fel med att vara trendig. Men vi vara båda överens om att säsongen 2016 finns det knappast något trendigare än släta, bruna chelsea.