2016-11-08, 18:47
Medlem
Citat:
The IBD/TIPP poll ... has been the most accurate poll in recent presidential elections.

Trump 45%
Clinton 43%

http://www.investors.com/politics/trump-holds-2-point-lead-over-clinton-as-election-day-arrives-final-ibd-tipp-poll-results/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Det är en väldigt liten "chans" för Trump.
Det är så gott som klart - Hillary har vunnit.
Källa, tack!
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jepp, men man får ju beundra Alex Jones uthållighet: 52 timmar live!!

https://www.youtube.com/watch?v=_T5PvG62Vt8
Har för mig att jag påpekat det tidigare, men, Alex Jones är wacko.
2016-11-08, 18:48
Bannlyst
Pinellas County FL, Republikanerna ökar ledningen med lagda röster.

https://twitter.com/mitchellvii/status/796045206923739136
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Har du missat alla undersökningar som visar att Hillary leder med runt 5 % nationellt?

Folk kan ju sluta länka till oseriösa Twitter-kontot som snackar skit och hålla sig till fakta och siffror.

Dina siffror är grovt missvisande.

Om du hittar en poll där demokraterna inte är över-samplade så köper jag dig en Whopper på BK.

Väljer man att ha ett urval som starkt överrepresenterar demokrater är det klart att man får ett resultat som visar på att demokraterna leder. Fun fact: Vissa polls har överrepresenterat demokrater med upp till 35% och ändå så leder Hillary bara med 3-5%.

Inse att pollsen är BLUFF. Dom används bara i propaganda syfte och för att demoralisera moståndet mot kanditaten man vill ska vinna så dessa känner att det är hopplöst för att få dom att stanna hemma.

Det är väl självklart att att demokraterna kommer ligga ledning om jag väljer 100 personer varav 60 är demokrater, 20 republikaner och 10 idenpendents. Eller hur?

Så ta dina polls och knata iväg till något annat forum för här har dom ingen betydelse och imponerar inte på någon.
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noriled
Det ser lovande ut för Trump i North Carolina, en av battle ground delstaterna.

http://edition.cnn.com/2016/11/07/politics/north-carolina-early-voting-2016/index.html

Färre svarta verkar alltså rösta. Det blir nog avgörande hur många latinos som Hillary kan mobilisera i Florida.

Ja men Latinos i Florida är inte mexikaner , många är exil kubaner och gillar Trump retorik emot Kuba. Min granne kommer från Honduras och han säger att hans vänner som bor i Florida röstar alla Trump. Han tycker Trump är en skitstövel men han minns hur Hillary stöttade militären som tog makten i Honduras därmed hatar han henne och hans vänner gör detsamma.
Min poäng är att Latinos är inte alla en och samma grupp med samma värderingar och tankar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Har för mig att jag påpekat det tidigare, men, Alex Jones är wacko.
Wacko för att inte bli mördad av systemet, kanske, men hans gäster är inte wackos...
2016-11-08, 18:49
Bannlyst
Citat:
UNDERSÖKNINGAR är en sak, valresultat en annan. Vi kanske ska vänta med att ta ut segern tills alla röster är räknade? Just sayin'...
Undersökningarna under primärvalen stämde ganska bra. Det är bara du och alla andra rassar här som inte vill inse att Trump var körd redan innan rösterna börjat räknas.
2016-11-08, 18:50
Medlem
NygammalValss avatar
Är det möjligt för Donald Trump att köra förbi Clinton i sista stund och ta plats i Vita Huset? Enligt CNN finns det sex olika möjliga scenarion.

1.Trump lyckas göra en Mitt Romney 2012 och vända de delstater som röstade på Obama i senaste valet: Florida, Ohio, Iowa, Nevada och New Hampshire. Men det räcker inte. För att få 270 elektorer måste han även plocka några i Nebraska och Maine, stater som inte går efter principen ”winner takes all”.

2. Han tar hem Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Detta är tre delstater där det ser mörkt ut för Trump i mätningar. Men lyckas han svänga dessa behöver han bara ta Florida och Ohio, och kan släppa Nevada eller New Hampshire.

3.Clinton förlorar väljare till Libertarianen Gary Johnson i Nevada, New Hampshire och Colorado. Tappar hon för många röster där kan Trump ha en reell chans.

4. Enligt CNN visar mätningar av antalet som förtidsröstar att färre svarta väljare (som lutar demokratiskt) har gått till valurnorna i North Carolina, Florida och Georgia. Det skulle kunna bli fördel Trump, och även i Michigan kommer många av Demokraternas röster från afroamerikaner. Om de stannar hemma kan Trump alltså ha en chans.

5. Latinoväljare är ett annat trumfkort för den republikanske kandidaten. Om inte de latinamerikanska väljarna sluter upp bakom Hillary Clinton kan Trump ha möjlighet att plocka elektorerna i Arizona, Florida, Nevada, Colorado och New Mexico.

6. Om han lyckas att svänga inte bara ett distrikt i Maine utan hela delstaten – och New Hampshire, skulle han överraska genom att plocka röster bland väljare i den urbana medelklassen. Och tar han även hem Philadelphia, så har han plötsligt sju elektorer fler än vad som behövs för en biljett till Vita Huset.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/sex-scenarion-som-kan-gora-trump-till-president
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Källa, tack!

Va, valet klart, kl är 10 på västkusten i USA.
Medlem
Apan Jedda spådde Trump. En apa kan inte ha fel.
2016-11-08, 18:51
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
När börjar siffror ramla in? Kan man följa resultatet efter hand och se räknade röster nån stans?

Kl 24 i den första egentliga staten (inte de små territorierna).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in