2016-11-08, 16:56
Medlem
SwedishPsych0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
Ser på TV4s valvaka och för cirka 10 minuter sen runt 16:30 så intervjua den långhåriga blondinen 3 svarta kvinnliga tonåringar i en vallokal och fråga vad dom rösta på (Hillary) men när hon fråga varför så kunde ingen svara, jag vill ha tag på videon, jag gick in på tv4 för att se om jag kunde spola tillbaka men det gick inte..

Någon som kan hjälpa?

Ingen?
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Högt valdeltagande anses generellt gynna demokraterna. Deras största problem är att svarta, latinos och fattiga inte bryr sig om att rösta.

Sen ska man komma ihåg att valdeltagandet i USA är ett skämt jämfört med andra industrialiserade västländer; tror det brukar ligga runt 50%. I Sverige är det 90%.

Generallt, ja.

Men är det verkligen så det här valet?

Trump har lyckats mobilisera väldigt många tidigare soffliggare så det är inte omöjligt att det är åt andra hållet den här gången.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dot1q
Jag hoppas innerligt att Clinton vinner. Det är för att jag bor i Sverige och inte i USA. Tyvärr så vill majoriteten på det här forumet spela übermanliga och tänker däför inte långsikligt. Clinton är bra för Sverige och framtida invandringspolitk som kommer att råda här, inte där. Djävla miffon. GO Hillary.
Clintonr är aldrig bra för någon.

Sluta hata så blir nog livet lite bättre för dig.
Senast redigerad av Kontakt112 2016-11-08 kl. 16:59.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Högt valdeltagande, gynnar det Trump lr Clinton?

Själv trodde jag det skulle bli lågt valdeltagande för att många hatar båda kandidaterna.
Normalt så gynnar det demokraterna därför att högt valdeltagande brukar innebära att afroamerikaner och vita lågutbildade tar sig till valurnorna och de brukar rösta demokratiskt. I detta läger är det lite svårt att säga. Vita lågutbildade är Trumps kärntrupper och många av dem brukar avstå från att rösta eller rösta demokratiskt. Å andra sidan dyker latinos (som inte heller brukar vara så aktiva) upp i ett sällan skådat antal och där är det minst 60/40 till Clinton. Evangelikaner och konservativa går till urnorna för att bevara platsen i HD som konservativ, vilket är en lätt fördel för Trump då han tidigare ansågs ha förlorat många av dessa väljare med sina uttalanden. Clintons har extremt starka band till afrisarna (vilket Obama kunde utnyttja) efter att byggt relationer (antagligen med pengar) till lokala afroledare under många år och lyckas hon få ut dem till valurnorna så vinner hon. Med andra ord så gynnas antagligen demokraterna mer av ett högt valdeltagande, men det är två ovanliga kandidater så det är inte helt säkert.
2016-11-08, 16:57
Bannlyst
Riktigt smutsigt spel från Demokraterna.

https://twitter.com/lordaedonis/status/796016074231672836
2016-11-08, 16:57
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Jag hoppas innerligt att Clinton vinner. Det är för att jag bor i Sverige och inte i USA. Tyvärr så vill majoriteten på det här forumet spela übermanliga och tänker däför inte långsikligt. Clinton är bra för Sverige och framtida invandringspolitk som kommer att råda här, inte där. Djävla miffon. GO Hillary.

Troll?

Om inte: På vilket sätt skulle Hillary som president vara bra för invandringspolitiken i Sverige?

Det är ju hennes härjande nere i MÖ som har satt oss i skiten från första början.

Du tror alltså på fullaste allvar att en eskalering av konflikten i b.la. Syrien kommer ha påverka invandringen till Sverige positivt?
2016-11-08, 16:58
Medlem
puckots avatar
Ok, den här frågan kanske redan har ställts, men jag orkar inte läsa igenom hela tråden just nu. Kan någon tipsa om någon bra och pålitlig sida/stream eller liknande för att följa valet? Helst en kanal som håller sig någorlunda opartisk och neutral och som helst inte är allt för pk-fierad. Tack på förhand.

Edit; Nevermind, kollade några enstaka inlägg upp nu och såg att någon redan hade tipsat lite. Men har ni mer förslag så får ni gärna skriva det här i tråden.
Senast redigerad av puckot 2016-11-08 kl. 17:00.
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Ingen amerikanare kommer få det bättre med någon av kandidaterna, förtom den topp en procenten, båda kommer att vända uppmärksamhete till något land på andra sidan jordklotet som måste jämnas med marken "to protect America from terrorism".
KrigsHillary har lovat att bomba skiten ur Syrien, Trump kommer säkert att göra något liknande, naturligt så måste amerikanarna göra uppoffringar för "sin egen säkerhet".

Du har givetvis rätt. Trumpen har lovat att krossa Daesh vilken innebär att även terroristernas familjer ska sökas upp och dödas. Konflikter blir det vilket som.
Medlem
Citat:

Hur tänker du där? Hillary har snackat om att flyga 60.000 flyktingar till USA, men det är bara en droppe i havet och kommer inte att minska trycket mot Europa. Det finns minst 60 miljoner människor som på något sätt är på flykt i världen och ju öppnare gränser vi har desto fler blir det.

Däremot kommer det att ha en politisk och känslomässig påverkan. Det blir lättare för våra politiker att sälja in massinvandring när även USA "tar sitt ansvar".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Får bli någon häftig stream från USA då. Gärna någon pro Trump så man får jubla ikapp med kommentatorerna när han vinner.

Alex "Info Wars" Jones kör sin Live-sändning.

https://www.facebook.com/AlexanderEmerickJones/photos/a.410243778458.189813.6499393458/10154713560163459/?type=3
Medlem
CryoPods avatar
Nu röstar Trump!
Avslutad
Det är dåligt väder i somliga delstater och det kan påverka också, vem vill stå ute i regnet för att rösta liksom? I många delstater där Trump är favorit är det bra väder idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in