2016-11-08, 15:09
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tim Caine är verkligen allas farfar/morfar

https://twitter.com/timkaine/status/795978916045451265

"Looks like I need to get used to being number two." Han verkar inte ens själv tro att han kommer vinna.
2016-11-08, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Men vad är det du inte fattar av mitt inlägg? Du är en undermänniska som inte har koll på fakta, så är det. Du besvarar inte ens mina argument då din hjärna inte är kapabel till det. Tror du på allt media skriver? Du har ju ingen förmåga att tänka själv vilket är uppenbart, därför du också är på den kriminelle Hillary's sida och kommer med extremt korkade påståenden som att göra långsökta och IQbefriade liknelser mellan Trump och Hitler. Typisk fördummad svensk som inte kan något om någonting. Du är feminist också va?

Det var riktat till både dig och Hepcat-X.

Är väl snarare du som inte har koll på fakta.
Du kallar Clinton för kriminell ex. Kriminell är man bara om man bevisats vara det och dömts till detta av en domstol, man är inte kriminell bara för att Trump eller lilla du tycker det…allright?
Clinton har fått sin mailaffär bedömd och blivit friad….hon har fått sin insats som utrikesminister bedömd och friats….tror även man kollat på hennes foundation och blivit friad…
Så får ju liksom vara måtta på att gå på Trumps förtalskampanjer.
2016-11-08, 15:10
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Du låter säker. Inte för att jag klagar, men vad får dig att tro att Trump vinner?

Skrev om det tidigare i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Och får att knyta an lite till topic: Jag tror, helt ärligt, att Trump tar hem det här.

Försöker vara objektiv och inte låta mina egna förhoppningar "cloud my judgement".

Det jag baserar det på är helt enkelt sociala medier på internet kryllar av Trump suppoters.
Många fler än Hillarys. Det tyder på att den yngre generationen lutar åt Trump.

Sen har vi Trumps rallies. Dom är 2x, 3x, 4x, 5x så stora som Hillarys.
Hillary behöver använda sig av stora stjärnor (Jay-Z, Springsteen, Bon Jovi m.fl.) för att dra stora publiker.

Vidare så har vi sett hur alla polls behöver över-sampla demokrater med upp till ~35% för att få Hillary att ligga runt 3-5% högre.

Polisen, militäreno osv stöder Trump.

Sen det faktum att mer än 50% av folket i USA tycker Hillary är korrupt.

Hur ska hon kunna vinna? Allt pekar på att Trump tar hem det här.
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-sounds
Så Change är att återgå till de ideologier som härskade innan 1960-talet.

Som en tysk skrev på Facebook: "Been there, done that."

Tyskar ska hålla ganska tyst såsom det ser ut idag. Den tyska politiken, ledd av Merkel, håller på att ruinera hela Europa.
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Det lär bli en sen natt. Ytterst jämnt. Jag tippar att resultatet tidigast är klart vid 05-tiden.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/elections/

Om inte Florida blir klart tidigare för då behöver ingen vara uppe till 05.00. Vinner Hillary Florida är det över för Trump.
Skulle Trump ta Florida är det inte över för Clinton. Så Florida upp och hoppa och rösta.
2016-11-08, 15:11
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
"Looks like I need to get used to being number two." Han verkar inte ens själv tro att han kommer vinna.
Eller så hänvisar han till VICE president posten...
2016-11-08, 15:11
Medlem
Jag tror inte Trump vinner, men han har i alla fall satt djupa spår i amerikaners medvetande. Folk har blivit mycket mer medvetna om hur korrupt det nuvarande systemet är och han har visat att man inte måste följa strömmen. Att man faktiskt kan utmana och vara helt annorlunda. Jag tror inte amerikansk politik kommer att vara sig lik efter detta och jag tror att Hillary har en ganska tuff mandatperiod framför sig. Hon kommer att få tampas med motsträviga senatorer och civil olydnad. Många Amerikaner kommer att bli väldigt besvikna när de ser framför sig 4 år med Obama extra allt.

Jag hoppas hon tar sitt förnuft till fånga i Syrien till exempel. Om hon tror att hon kan skrämma Putin till underkastelse så tror hon fel och det kan bli farligt.

Sedan har vi hennes hälsa som inte verkar var den allra bästa. Skulle hon tvingas avgå av hälsoskäl väntar Tim Kaine.

Trump kanske inte tar en förlust så hårt egentligen. Det kan vara skönt att slippa Vita Huset, han har andra hus som är finare och pengar har han så det räcker. Han har väldigt mycket annat att pyssla med och han ville nog mera väcka amerikanerna ur törnrosasömnen.
2016-11-08, 15:12
Medlem
Enligt Marcus Oskarsson vräker regnet ner I flera viktiga delstater vilket tydligen är negativt för Clinton.
2016-11-08, 15:12
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Vita verkar reda vara I minoritet I USA. Det såg man inte komma för några decennier sedan.

http://www.theatlantic.com/video/index/504065/america-post-christianity/?utm_source=atlfb
Det där räknar bara kristna vita. Vita i sin helhet är ungefär 65% av befolkningen ännu, med det är bara för att en stor majoritet av pensionärer är vita. Bland yngre är vi i minoritet nu.
2016-11-08, 15:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus

Varför skulle en fjärdedel stanna hemma? Marcus poäng var att vädret har en liten betydelse.
Har du ens sett på klippet?

Självklart inte, vem bryr sig om TV4? Jag följer valet på BBC News. Utgick först från att du refererade vad han faktiskt hade sagt...

Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Marcus Oscarsson analyserar vädrets betydelse för valet: https://www.youtube.com/watch?v=ur2RNAFij70

Tydligen ska regn och oväder vara positivt för Trump, då färre av Clintons väljare vågar sig ut till vallokalerna. Marcus säger även tre (!) gånger, med entusiasm, att regn i delstaten Ohio är "mycket goda nyheter för Donald Trump!"
Jag tror faktiskt att Marcus hejar lite på Donald Trump, har aldrig skådat en så politisk neutral expert.

När du refererar det så låter det ju inte direkt som en faktor med liten betydelse, en sak halvt i marginalen...
2016-11-08, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostsOfOnyx
Det där räknar bara kristna vita. Vita i sin helhet är ungefär 65% av befolkningen ännu, med det är bara för att en stor majoritet av pensionärer är vita. Bland yngre är vi i minoritet nu.
Ok, såg det sen att det var "kristna vita". Men men, om Hillary vinner lär ju knappast trenden vända om an sager så.

Verkar ju för övrigt vara lite samma utveckling som i Sverige och västeuropa att vita minskar.
2016-11-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Du borde göra precis tvärsom, dvs sova i början av kvällen/natten och gå upp kl 02-03. Ingenting kommer att vara klart före den tiden.
Klart och klart men några vallokaler lär väl ha räknat sina röster före kl 02-03?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in