2016-11-08, 14:28
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump har ingen genomtänkt ideologi, men han vet hur man spelar på en folkmassas instinkter - och på media.

Jo, fast nu snackade jag om din impuls att börja krossa folk Vs krossa ideologi som den andra snubben ville.

Men för att ta diskussionen vidare: Sedan när är Trump bra på MEDIA?
2016-11-08, 14:29
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
För sådana som dig så är nog CNN med sina skarpa analyser och ärligt samplade polls det bästa stället.

Vill du istället ha något liknande fast på svenska kan jag rekommendera SVT.

Tror inte TV4 är tillräckligt vinklat för din smak.

Jag är empatisk och har koll på moral etik etc.
Väljer ståndpunkt därefter.
Just nu är jag intresserad av en webbsida som rapporterar in siffror snabbt.
2016-11-08, 14:31
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Oavsett vem som vinner så kommer det bli ett jävla liv i USA dom kommande veckorna/månaderna..
Säkerhetspolisen lär vara på high alert.

Stämmer bra det. Oavsett valets utgång kommer vi att få se enorma (politiska) motsättningar i USA de närmaste månaderna/åren. Folket är totalt splittrat.
Medlem
JustZlatans avatar
Nu säger SVT-reportern som står utanför en vallokal i Washington att de som står där får bara rösta på Hillary Clinton. Jag skämtar inte. Hon sa verkligen det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Jo, fast nu snackade jag om din impuls att börja krossa folk Vs krossa ideologi som den andra snubben ville.

Men för att ta diskussionen vidare: Sedan när är Trump bra på MEDIA?

Tror att alla utom du och vissa högertroll förstod att jag menade Trump som offentlig person och hans roll som politiker, inte att någon skulle sätta en kula i Trump eller försöka spränga Trump Tower.
2016-11-08, 14:32
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
För all del. Vi lär ju bägge ha det svart på vitt om 12-18 timmar, det blir en spännande kväll natt oavsett.

Helt klart, ska bli sjukt spännande. Har redan fjärliar i magen för jag är så nervös.

Detta val är så stort. Det handlar om så mycket mer än bara USA.

Två ideologier ska stångas med varandra.

Ska den ideologi som har präglat samhället mycket länge vinna? Eller blir det en ny fräsch vind som kommer blåsa över världen?

Mycket stårpå spel. Skulle önska er lycka till men gillar inte att ljuga så avstår

på dig ändå.
2016-11-08, 14:32
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu säger SVT-reportern som står utanför en vallokal i Washington att de som står där får bara rösta på Hillary Clinton. Jag skämtar inte. Hon sa verkligen det.

Vad menade hon med det? Får inte rösta på Trump enligt vem?
2016-11-08, 14:33
Avstängd
konstapels avatar
Med stor sannolikhet Clinton som blir vald. Opinionsundersökningarna är förvisso mer opålitliga än tidigare men Clinton har i varenda poll legat före. Knappast troligt att det skulle finnas en så stor shame factor som döljs i siffrorna så att det räcker för Trump.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
När Clinton pratar kommer det 300 även om man har någon artist som dragplåster och annonserar det veckor i förväg. Trump samlar 10000 även i små hålor.

Det är väl från folk som bor i just små hålor som Trump kan hoppas få sina röster ifrån så att han drar mycket folk på sådana ställen är väl varken överraskande eller något att vara stolt över.
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Jag är empatisk och har koll på moral etik etc.
Väljer ståndpunkt därefter.
Just nu är jag intresserad av en webbsida som rapporterar in siffror snabbt.

Du är en så duktig medborgare så

Då rekommenderar jag CNN. Där kommer alla siffror rapporteras snabbt.
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vilken delstat gäller dessa siffror? Florida?
Nationellt
2016-11-08, 14:34
Medlem
Libertarismuss avatar
Marcus Oscarsson analyserar vädrets betydelse för valet: https://www.youtube.com/watch?v=ur2RNAFij70

Tydligen ska regn och oväder vara positivt för Trump, då färre av Clintons väljare vågar sig ut till vallokalerna. Marcus säger även tre (!) gånger, med entusiasm, att regn i delstaten Ohio är "mycket goda nyheter för Donald Trump!"
Jag tror faktiskt att Marcus hejar lite på Donald Trump, har aldrig skådat en så politisk neutral expert.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in