2016-11-08, 10:55
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Jag tippar som jag skrev i en annan tråd

Trump 272
Clinton 266
Det räknas inte om man inte har satsat en slant!
2016-11-08, 10:55
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det handlar om att vinna valet, Trump skulle göra exakt samma sak om han hittade nån artist som ville sjunga för honom.

För mig handlar det inte om det. Varken i USA eller Sverige. För mig handlar det om vad personen säger, står för och utstrålar. Det hon utstrålar är bluff och falsk marknadsföring. Ungefär när någon vill pracka på dig nytt elavtal eller dammsugare och du stör dig på säljaren då de är för mycket. Så känner jag angående politiker som Hillary. Visst, säger inte att Trump inte marknadsför sig själv, men han gör det på ett helt annat sätt. Han sätter SIG själv i fokus som produkten han vill sälja, inte någon annan. Hillary försöker sälja produkten (sig själv), genom att slå in den med ett tjusigt omslag (artister och kändisar).

Så min slutsats är att blir hon President får människorna inte det de köpt, de får omslaget men innehållet är något annat.

Blir Trump President vet de iaf vad de får. Raka rör, punkt slut.
2016-11-08, 10:56
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Har du svårt att koppla vad jag säger?? Tyskland och Sveriges generösa asylregler är en orsak till asylkaoset.
Kommer du ihåg mass-sexövergreppen både i Sverige och i Tyskland förra nyår?? Kommer påminna er skithögar om det varje gång jag får chansen.

Visst, fattar att det är det enda du har i äggskalet. Det kanske kommer gå över huvet på dig men denna sträng handlar om:

USA:s presidentval 2016 / Valvaka
2016-11-08, 11:00
Medlem
För er som känner sig osäkra på vad detta valet handlar om så uppmanar jag er att titta på Mr. Trumps senaste reklamfilm:
https://www.youtube.com/watch?v=vST61W4bGm8

2min.
2016-11-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Alla människor som bedriver politiska valrörelser är populister.

Det finns vissa som har tydliga politiska ideologier, det har inte Trump.

Trump kommer inte kunna genomföra allt han lovar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Iran till exempel. Kina, Mexiko. En demagog som Trump lever på hat, hot och krig. Måste finnas en fiende, om där inte finns en uppfinner han den.

Källa på att han har hotat dessa länder militärt?
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
För mig handlar det inte om det. Varken i USA eller Sverige. För mig handlar det om vad personen säger, står för och utstrålar. Det hon utstrålar är bluff och falsk marknadsföring. Ungefär när någon vill pracka på dig nytt elavtal eller dammsugare och du stör dig på säljaren då de är för mycket. Så känner jag angående politiker som Hillary. Visst, säger inte att Trump inte marknadsför sig själv, men han gör det på ett helt annat sätt. Han sätter SIG själv i fokus som produkten han vill sälja, inte någon annan. Hillary försöker sälja produkten (sig själv), genom att slå in den med ett tjusigt omslag (artister och kändisar).

Så min slutsats är att blir hon President får människorna inte det de köpt, de får omslaget men innehållet är något annat.

Blir Trump President vet de iaf vad de får. Raka rör, punkt slut.
Jag håller med dig.
Trump har alla företagare på sin sida då Obama-administrationen ska ha gjort det jobbigare och mer tungrott med en massa krav och skatter.

Hillary kör vaginakortet, dvs hon är en fru, mamma, osv dvs en KVINNA. Detta har hon spelat mycket på.

Trump är en farlig clown som inte ens skött sina egna företag särskilt väl.
Hillary är en shill, och viktigast, en two-face. Hon säger bara vad folk vill höra (obama-teknik lol). Ser hellre hennes sida som ledandes USA men...

Det enda som skulle vara ett plus om Trump vinner är alla delikata tårar från PK/vänster/miljömupp/rad-fem maffian.
2016-11-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Populist ska alltså vara något negativt? På samma sätt som "demokrat" användes i smädande syften för hundra år sedan?

Du tillhör det förgångna, Valpen. Det som vill behålla slaveriet. Du är det där gamla och ruttna som står i vägen för framtid, utveckling och frihet. Så kommer historien beskriva dig och dina gelikar.

Politik handlar även om att ta ansvar och inte bara lova en massa.
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det finns vissa som har tydliga politiska ideologier, det har inte Trump.

Trump kommer inte kunna genomföra allt han lovar.

Trumps politska ideologi är väl ganska tydlig?

Nationalism där alla amerikaner är inkluderade oavsett hudfärg, bakgrund och klass.
Eller som dom i Amerika skulle säga: Patriotism.

Har man missat det budskapet så kanske man inte ska hålla på och diskutera valet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Som jag sagt sen tidernas begynnelse så kommer så kommer så Trump klart valfuskas bort. Detta till trots så sätter jag lite pengar på honom, då möjligheten att globalisterna stött på för mycket problem nu med all info om det uppenbara valfusk som kommer ske.

För er lågbegåvade som vill låtsas som om att detta är konspirationsteorier, och anser att globalistsvinen i svensk media pratar sanning, aldrig hört talas om Project Veritas, så finns förstås ingen räddning.

Höll på falla raklång på golvet i går när globalistsvinen på Studio Ett har ett reportage där vi får veta att globalisten Kent Härstedt (S) ska vara valobservatör, ditskickad av globalistsvinen i EU!

Jag är en van observatör av globalistsvinens propaganda, men jag rös av obehag till Härstedts avslutande ord i "reportaget":

"Jag hoppas verkligen att Trump accepterar valresultatet"

Ja valfusk i stor skala kommer vi att se i detta val. Det har redan inkommit massor av rapporter om allehanda valfusk.
Det största är att illegala invandrare går och röstar trots att de inte är röstberättigade. Myndigheterna ser mellan fingrarna. Obama själv uppmuntrar till valfusk:

Obama säger att det är okej för illegala att rösta
2016-11-08, 11:05
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Öppnar 8AM EST, dvs 14 hos oss - om jag räknat rätt och om US också gått över till vintertid.
De första öppnar 06.00, dvs 12 i Sverige.

Edit; tydligen öppnar några lokaler redan 5.
Senast redigerad av tcfmog 2016-11-08 kl. 11:14.
2016-11-08, 11:06
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Politik handlar även om att ta ansvar och inte bara lova en massa.

Ja, det där var ett antal ord sammansatta i en mening. Men vad betyder meningen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in