2016-11-08, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
1 källa/or till Obamas valfusk tack

Jag är övertygad om att Obama medverkat till valfusk ett antal gånger samt sett mellan fingrarna när andra gjort det. Det ligger i den demokratiska kulturen. Ändamålen helgar medlen. Det jag tänkte specifikt på var dock det här klippet där han menar att det inte finns några hinder för att illegala invandrare röstar i valet och att de kan känna sig säkra när de gör det (de kommer inte att avslöjas som illegala och kastas ut ur landet). En fullständigt hårresande inställning för att komma från POTUS.

Citat:
2 Trump har gång på gång dragit upp de urgamla Benghazi mailen som Hillary t o m gått igenom en rättegång för.
Hon bedömdes oskyldig, har du glömt det? Hennes mail ansågs inte ha medfört något hot mot någon.

Den saken är inte på långa vägar utredd än. Senast igår kom det uppgifter om att Hillarys stab anlitat ett säkerhetsföretag där flertalet av de anställda visade sig vara terrorister, som aktivt medverkade i attacken mot ambassaden.

Citat:
Man borde sluta med sådant fulspel en gång för alla. Från båda sidorna. Det är sånt som gör att jag tycker synd om amerikanerna som måste välja mellan dessa.

Jag kan inte se att det förekommit särskilt mycket fulspel gentemot Hillary. Det behövs inte med en sådan multikriminell, genomkorrupt människa. Extremt mycket graverande uppgifter har framkommit, vilket msm nästan genomgående har duckat.
2016-11-08, 10:48
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Förstår folk att Trump är en populist?
Vad är Populist?
Är det någon som tycker annorlunda än etablissemanget?
I så fall är halva Amerika befolkningen populister och inte minst en majoritet i UK som vill lämna EU och alla Öststater med Orban, PIS etc och alla i Ryssland som stöder Putin.
Det verkar som att populisterna är i majoritet över EUs och Clintons globalist etablissemang.
2016-11-08, 10:49
Medlem
Varför är det så tyst? Har lokalerna ens öppnat?
2016-11-08, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Nätpöbeln är tack och lov inte samma grupp som de röstberättigade i USA.

Samma nätpöbel som ger Clinton en storseger i Sverige?

Mjo, den politiskt korrekta nätpöbeln är inte att leka med, det verkar som att 90% av den svenska PK-pöbeln(typ 8st) antingen har heltidstjänst idag i den här tråden, alternativt är ni alla arbetslösa.
2016-11-08, 10:51
Medlem
Lindanzarens avatar
Okej då tippar vi:

Trump:46,5 %
Clinton:42,8%

Trump: 300
Clinton: 238

edit.
Senast redigerad av Lindanzaren 2016-11-08 kl. 10:58.
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Öppnar 8AM EST, dvs 14 hos oss - om jag räknat rätt och om US också gått över till vintertid.
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Kl är väl typ runt 5 på morgonen på östkusten.
2016-11-08, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Och man är inte högutbildad genom att ha läst genuslära och dinosauriernas historia på universitetet.

Nej, men man har ju läst iaf?
Mer än man kan säga om vissa här...
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Ser på din avatar att du gillar T-sprit. Det förklarar inlägget som är helt Off-topic. Skål på dig, grabben.
Har du svårt att koppla vad jag säger?? Tyskland och Sveriges generösa asylregler är en orsak till asylkaoset.
Kommer du ihåg mass-sexövergreppen både i Sverige och i Tyskland förra nyår?? Kommer påminna er skithögar om det varje gång jag får chansen.
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
När han blev breefad av militära experter så frågade han två gånger:

"Om vi har kärnvapen, varför använder vi dem inte?"

Vi talar här om en karl som har så dålig självbehärskning att han inte ens är betrodd att sköta sitt eget twitter konto!
Det där är en skröna. Han sa ungefär det samma som Theresa May (UK) sa:

https://youtu.be/7VBF_OqG2do
2016-11-08, 10:53
Medlem
shaktas avatar
Jag tippar som jag skrev i en annan tråd

Trump 272
Clinton 266
2016-11-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Kan du hänvisa till några källor som pekar på att man räknat fel?

Jag skrev för det första att det är vad jag tror att man har gjort i vissa fall.

Detta är inget enkelt ämne och det har forskats en del på området.

Här är en sammanfattning:
http://baysourceglobal.com/the-pros-and-cons-of-outsourcing-manufacturing-to-china/

Så här står det längst ner:

Citat:
In conclusion
Manufacturing in China is both challenging and changing. If you are investing in China for the long haul, your business strategy needs to be driven by factors other than low costs.

Det ingen däremot verkar räkna med är själva kunskapsöverföringen till konkurrenter, som jag ser som en av de viktigaste faktorerna. Kineserna har ju närmast satt i system att kopiera västerländsk teknologi och ibland tillverkar de sina egna varumärken i samma fabriker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in