Citat:
Ursprungligen postat av
udon
Det är nog inte Ryssland som USA bör oroa sig för om Trump vinner. Snarare Kina, världens näst största ekonomi som Trump regelmässigt förolämpar så fort han öppnar munnen.
Ni som tror på världsomvälvande politiska reformer om Trump vinner måste fan vara helt dumma i huvudet

. Han kommer fullständigt skita i politik och förmodligen lär väl statsbesöken blir få eftersom han riskerar att sabba alla handelsavtal och relationer som USA byggt upp genom åren. För den amerikanska plånboken är Trump en mardröm.
Det där med att han skiter i politiken kan du lägga ner. Det finns inget som tyder på det i nuläget. Jag skulle snarare säga att han har nått sina ekonomiska mål i livet, nu vill han förändra Amerika och jag tror inte att han bara kommer att strunta i det om han skulle bli vald.
När det gäller Kina så ser jag inte alls det landet som ett hot. Skulle USAs relation med Ryssland förbättras så kommer det även att förbättra relationen med Kina.
Trumf har sagt att han vill stoppa flytten av industrier till Kina genom importtullar och visst kommer det att missgynna kineserna, men samtidigt tror jag att de har en viss förståelse. Det som har hänt är ju rena vansinnet när 700 fabriker har flyttat från USA till Kina bara under Obamas mandatperioder.
I många fall är det inte ens lönsamt att flytta företagen utan det är mer en modegrej. Det är ofantligt dyrt att flytta tillverkning. Det är svårare att kommunicera med arbetarna och det blir längre transport till hemmamarknaden. Dessutom är det förkastligt ur miljösynpunkt.