2016-11-08, 02:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Vad i hans påstående tyder på att han har foliehatten på? Att du är så pass naiv och intellektuellt handikappad att du inte ens har förmåga till att se sannolikheten i att alltihop är riggat talar mer för att du har ögonbindel på dig än något annat.

Ingen har kunnat visa på hur röstandet skulle gå att rigga i sådan omfattning att det skulle påverka valet. Eller har du några nya idéer om det?
2016-11-08, 02:29
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Vad i hans påstående tyder på att han har foliehatten på? Att du är så pass naiv och intellektuellt handikappad att du inte ens har förmåga till att se sannolikheten i att alltihop är riggat talar mer för att du har ögonbindel på dig än något annat.

Men rent praktiskt, hur går de tillväga när de riggar ett amerikanskt presidentval? Har de hjälpredor i samtliga tiotusentals valdistrikt som "felräknar" rösterna åt dem?
2016-11-08, 02:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Varför vill den här "eliten" inte tillåta Trump att vinna? Varför föredrar de Hillary?
För att trump är anti-globalist, vill stärka relationerna med Ryssland (och således även med Assad), ser inte Iran som ett hot och vill inte attackera det för att göra Israel nöjda, vill inte öka inflödet av främlingar som Clinton vill (ju mer utblandat USA blir desto bättre för eliten)
2016-11-08, 02:30
Medlem
-Mystics avatar
Citat:

Jag tvekar inte absolut på att den rika och mäktiga eliten kan rigga det på något sätt, se t ex på hur DNC nästintill valde ut Hillary som deras kandidat.

Men att röstfuska till en sådan stor grad att förhindra en "landslide" ser jag som oerhört osannolikt. Det är riggat på ett sätt dock, massmedian är extremt antitrump och sänder dagligen ut propaganda mot honom. Det verkar dock inte funka
2016-11-08, 02:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Tror du regeringen representerar folkets vilja? Upp till Theresa May att avgöra.

Skit i det du. Frågan är om den person människorna röstar på blir el presidente, det är det viktiga.
2016-11-08, 02:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Svårt att bevisa bilderbergerprotokollet men där bestäms alla viktiga val och dylika händelser av eliten så det är hyfsat säkert att det bestämdes där.

Det är för många icke-vita* rösberättigade i USA nu för att Trump ska ha en matematisk chans att vinna

* = som inte har 100% vit västeuropeisk bakgrund.

Är det inte Rockafellersläktet eller Rotschilds så är det Bilderberggruppen. I ditt tidigare inlägg kallade du alla andra för naiva. Vi kan spinna vidare på det.

Du skriver alltså sedan att det är svårt att bevisa men ändå "hyffsat" säkert att det bestämdes där?! Du får gärna förklara isåfall hur du kom fram till dina slutsatser.

Sedan blandar du helt plötsligt in att icke-vitas röster omöjliggör en Trump-seger. Men var inte utgången bestämd redan efter senaste bildebergmötet?! Hur ska du ha det?
2016-11-08, 02:34
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heuristik
Folkets uppfattning har inte ett skit med saken att göra. Bill Clinton var en utomordentligt bra president för USAs ekonomi. Att han omvaldes trots sina skandaler testamenterar detta. Det hade varit helkört för i princip vilken annan president.

Nja, under Bills tid ökade statens skuldsättning rejält och handelsbalansen försämrades avsevärt. Vänstervriden kissapåsigekonomi, varmt o skönt för stunden men sen blir det kallt o blött. Men å andra sidan var det faktiskt Reagan som började lånekarusellen när han skattesänkningar inte ledde till ökade intäkter för staten.
2016-11-08, 02:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Jag tvekar inte absolut på att den rika och mäktiga eliten kan rigga det på något sätt, se t ex på hur DNC nästintill valde ut Hillary som deras kandidat.

Men att röstfuska till en sådan stor grad att förhindra en "landslide" ser jag som oerhört osannolikt. Det är riggat på ett sätt dock, massmedian är extremt antitrump och sänder dagligen ut propaganda mot honom. Det verkar dock inte funka

Men det är inte riggat bara för att privatägda tidningar har liknande åsikt i ämnen. Man kan inte tvinga fram en balans.
2016-11-08, 02:38
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Men det är inte riggat bara för att privatägda tidningar har liknande åsikt i ämnen. Man kan inte tvinga fram en balans.

Det sträcker sig inte bara över privatägda tidningar, även om de i USA till största delen är ägt av ett fåtal individer/intressen. Utan det är även diverse skattefinansierade medier i utlandet som också är hysteriskt pro-hillary.
2016-11-08, 02:39
Medlem
heiss avatar
Citat:
Skit i det du. Frågan är om den person människorna röstar på blir el presidente, det är det viktiga.
"skit i det du" när jag med goda skäl undrar om stat och regering också i agerande kommer följa folkets vilja, som t.ex Brexits valresultat. Brexit är framförallt en exit av "öppna gränser" som är gårdagens politik, och ett mörkt kapitel.
Du skiter i det kanske, om majoriteten vill förbjuda tiggeri men regeringen låtsas att folket vill något annat.

UKIP fick 4 miljoner röster men bara 1 representant i underhuset.
Inte säkert att den mest flest röster vinner.
Sen är väl frågan, tycker jag, ifall den man väljer kommer göra som man säger.
Senast redigerad av heis 2016-11-08 kl. 02:43.
2016-11-08, 02:40
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ingen har kunnat visa på hur röstandet skulle gå att rigga i sådan omfattning att det skulle påverka valet. Eller har du några nya idéer om det?

Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Men rent praktiskt, hur går de tillväga när de riggar ett amerikanskt presidentval? Har de hjälpredor i samtliga tiotusentals valdistrikt som "felräknar" rösterna åt dem?

Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic

Nu påstod jag inte valet är det i den omfattningen, utan ville bara visa på hur korkat det är att blint avfärda den möjligheten. Att det dock är riggat finns dock en uppsjö av bevis för. Däremot är det lite lustigt att man ställer sig kritiskt till att det skulle vara det.
2016-11-08, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vilka institut kan man lita på när det gäller valundersökningar?
Ju mera msm-media tar fasta på dem, ju mindre litar jag s.a.s. på dem. Men bara för att det varit ett vinnande koncept i Europa så måste det, för all del, inte vara så i USA.

Citat:
Vem tror ni vinner? Motivera era svar så utförligt som möjligt.
Trump vinner.
Trump har, i sak, bättre svar på alla frågor jämfört med NWO/Clinton. Enda undantaget är narkotikapolitiken där båda är lika dåliga - Trump skulle snott denna fråga av Bernie som sagt, sålt den till 'de enskilda staterna' likt abortfrågan och det hade som sagt varit a non-contest..

Försvarspolitiskt:
Det kostar Världen för mycket att sitta på en hög häst gentemot Putin. Ja självklart har den ryska regimen massor med problem, och ja mycket av den inslagna vägen leder på historiskt poängterade återvändsgränder - men att ha en mera förutsättningslös, pragmatisk, attityd emot Ryssland är absolut bättre än Hillary's linje.

Ekonomiskt:
Byggdes USA på 'omfattande sociala skyddsnät', 'stränga transfereringar' och 'allahs-lika-värde'?
Nöhä.. Men håll truten då.
Varken Clinton eller Trump kan vifta ett trollspö över situationen, men vi i Europa vet vart Hillary's linje leder.
Självklart ska USA sluta 'ge bort' av sig själv, via avtal, via interventioner, via altruistiskt övermod - självklart ligger det i landets intresse att göra precis som Trump stakar ut.

Personligt:
Kul kille. Jag har hört minst 100 miffon genom livet, män av olika börd och ålder, som hävt ur sig tarvligheter om kvinnor likt Trump - en typ av humor som jag likställer med kiss-o-bajs humor, en annan intellektuell avart hos det manliga släktet (vi ska i sanning vara glada att Trump är lite lagom översexuell, hade han suttit i bussen och pratat koprofagi så hade det liksom varit värre).
Nå, så han är en drummel, och ingen vän av Jante, och så pratar han som Joe Pesci..
Men Trump är en människa av kött och blod, och jag förmodar att folk som orkat titta på 'You're Fired!' vet vad som väntar i vita huset..
Vänstertomtarna är rädda för att the Donald ska trycka på den röda knappen lika tanklöst som han 'sparkar' en halvbegåvad rekryt. Att han går rakt in i Vita Huset, slår på en skiva av Burzum, och förklarar krig emot alla(?).
Blir Trump vald så kommer han att få ett annat eftermäle än vad etablissemanget vill få oss att förvänta.
Jämfört med Hillary, där vi får mer dårskap som fortfarande inte fungerar, av någon som är helt uppenbart opålitlig, ytligt deltagande och någonstans i gråzonen mellan ren ondska och basal kriminalitet.

Det är sannolikt sista gången som en kandidat av Trumps slag kan vinna i USA. Eftersom verkligheten alltid överträffar dikten så måste han därmed vinna.
Om det Amerikanska folket förtjänar honom i Vita Huset, så kommer han att vinna.

Min Trump-T-shirt från rulltrappedagen kommer jag bära med ett stort flin helt oavsett.

Citat:
Tror ni det kommer valfuskas?
Om det stämmer att folk kan rösta på flera ställen, så förekommer det säkert. I hur stor utsträckning är svårt att gissa om, men det borde rimligen gynna demokraterna i den mån det förekommer. De arrangerade störningar av Trump's möten under primärvalen som vi redan sett är för visso ett dåligt varsel.
Jag tror faktiskt Trump vinner med sådan marginal att valfusk inte räcker för att lyfta Hillary. Men dyker det upp resultat som ligger precis på marginalen av vi förväntas ta på allvar så ja, dubbelkolla skiten precis som Gore gjorde - vad fan kan man annars göra, liksom?

Citat:
Svenska TV-tider:
Herregud.. Nej tack.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in