2016-11-08, 00:43
Medlem
dark horses avatar
HRC ”borde” vinna, hon har hela etablissemanget inkl. myndigheter på sin sida, MSM, betydligt större kampanjstab, mest pengar osv. den 15:e hade HRC kampanjen samlat in 8,2 MILJARDER SEK, Trump 3,6.

Men opinionsundersökningar har haft väldigt fel de senaste åren. SD grovt underskattade här, det brittiska valet där skulle de bli jämnt mellan Tory, LibDem och Labour, Tory fick klar egen majoritet. Folkomröstningen i Grekland om trojka-avtalet hade de helt fel. Brexit hade de helt fel.

Så det är möjligt att Trump kan ta hem detta med en klar seger. Skulle tro att högt valdeltagande skulle gynna Trump.
Trump skulle helt klart varit intressantare som vinnare, med honom vet man inte vad som kommer att hända.
Kommer elektorerna att rösta enl. valresultatet? jag tror inte de måste rösta som valresultatet.

Visst valfusk blir det säkert, döda i Chicago kommer att återuppstå och gå och rösta på Demokraterna.
2016-11-08, 00:49
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det vore det första vettiga dom gjorde hittills i historien.

Väldigt många negrer verkar vara trötta på demokraterna.
Ca 4% av afroamerikanska kvinnor lägger sin röst på Trump enligt färsk opionsundersökning. Så nej, negrer är den folkgrupp med mest antal demokrater per neger än någon annan folkgrupp.
2016-11-08, 00:51
Medlem
IceEyess avatar
Förvånar mig inte i fall Donald segrar trots allt. Att etablissemanget ihärdigt assisterar Hillary med massiv draghjälp är svårt att undgå, men just nämnda skara agerade likadant för att Storbritannien skulle behålla sitt EU-medlemskap, vilket misslyckades fatalt. I Sverige upplevde vi samma syndrom vid det föregående valet när mediekåren, kultureliten os.v. försökte knäcka SD och bära fram F! utan framgång.
2016-11-08, 00:56
Medlem
-Mystics avatar
Är lite osäker på vad för trick Hillary och etablissemanget har för att fuska till sig valet. Men låt säga att valet är 100% rättssäkert, då är det ingen tvekan att trump vinner.

Kolla bara på deras rallies, Clinton drar knappt folk, medan The Don tusentals, ibland tiotusentals i publiken.

Den senaste erfarenheten av Brexit stärker också min tro på Trump, och i den mest träffsäkra pollen ( IBD/TIPP Poll) så ledar han också.

Bettade nyss på Trumpen, och känner mig ganska säker på framgång.
Senast redigerad av -Mystic 2016-11-08 kl. 01:04.
2016-11-08, 01:00
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Är lite osäker på vad för trick Hillary och etablissemanget har för att fuska till sig valet. Men låt säga att valet är 100% rättssäkert, då är det ingen tvekan att trump vinner.

Kolla bara på deras rallies, Clinton drar knappt folk, medan The Don tusentals, ibland tiotusentals i publiken.

Den senaste erfarenheten av Brexit stärker också min tro på Trump, och den mest träffsäkra pollen ( IBD/TIPP Poll) så ledar han också.

Bettade nyss på Trumpen, och känner mig ganska säker på framgång.

Håller med! Jag slängde också in ett par tusenlappar på Trump nyss.
2016-11-08, 01:03
Medlem
Satte 2000 på Trump...blir spännande imorgon...alla mina vänner säger jag är dum i huvudet...
2016-11-08, 01:03
Medlem
I Philadelphia i Pennsylvania uppträder superrockstjärnorna Bruce Springsteen och Jon Bon Jovi på Clintons valmöte.
Även i North Carolina ansluter Bon Jovi till Hillary Clinton – tillsammans med popartisten Lady Gaga och DJ Samantha Ronson, skriver ABC News.

Där snackar vi att bränna pengar i panik.

Om självaste kandidaten inte känner att hon kan locka folk utan måste ta till kändisar som får köra konserter.
2016-11-08, 01:04
Medlem
Valsäkerheten i USA är att jämföra med valfri bananrepublik i latrinamerika. Sedan kan man också passa på att nämna att drygt 50 procent brukar rösta. Så vem som än vinner är det bara "showbuisness for ugly people".
2016-11-08, 01:07
Medlem
Hillary satsar på rock och rapstjärnor sedan är det Trump som satsar på gammal hederlig politik som kallas populist.
2016-11-08, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Jag tror Trump vinner. Av erfarenhet har vi sett (åtminstone i Europeiska val, exempelvis Brexit) att opinionsinsitutens siffror ofta underskattar de etablissemangskritiska partiernas röstandel. Om det har med att folk är försiktiga med att säga vad de egentligen tycker, som i Sverige, tänker jag inte spekulera i.

För övrigt kommer jag inte bli arg eller bitter om Hillary vinner; kampen mot etablissemanget lever fortfarande kvar, starkare än någonsin. Dessutom tror jag Clinton lär starta en hel del intressanta konflikter, som lär gå till historien, bland annat upptrappningar mot desinformations-spridar-landet Ryssland.

Bättre om Trump förlorar. Han har byggt rörelsen och slipper hållas ansvarig för USAs kommande kollaps
2016-11-08, 01:19
Medlem
JustZlatans avatar
Hur ser oddsen ut? Man kanske ska sätta en tusenlapp om det är bra odds på Trump.
2016-11-08, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndreSans
Om det blir en fair röstning utan manipulationer, då sätter jag min tro på Donald,.

Det där är inte en falsifierbar förutsägelse eftersom du kommer hävda att den inte var rättvis om Trump förlorar och rättvis om han vinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in