2016-11-08, 00:08
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avon.B
Tänk om det blir negrerna som räddar världen från ett tredje världskrig.

Det vore det första vettiga dom gjorde hittills i historien.

Väldigt många negrer verkar vara trötta på demokraterna.
2016-11-08, 00:09
Medlem
Krexuss avatar
Trump hoppas jag på. En tokig jävel som vågar stå för det han säger.
Senast redigerad av Krexus 2016-11-08 kl. 00:12.
2016-11-08, 00:09
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Hillary kommer garanterat att vinna. Du behöver inte bara vaken.

I ett värsta scenario, absolut.
Det är nog som att välja mellan två olika varianter av djävulen, menar det kan inte mer än bli kaos.

Jag kommer följa denna tråd under natten tisdag som jag hoppas flera kommer göra, har fixat en bra plats med många olika varianter av media för att kunna kolla så mycket som möjligt live.

Mina coins ligger dock på Clinton, orsaken till detta är att jag tror att hon har ett för stort förstprång mot Trump, hon hade nog övertag tidigt, men hon är helt klart sårad i fajten med Trump.

Trump har enligt mig en teoretisk chans, men jag gissar att den är väldigt slim, jag har följt detta en hel del, rättare sagt många timmar med CNN och "political man", och några andra program.

Jag är lite tudelad då jag gillar "chaos", det vore (kanske domedags aktigt...) om det skiter sig med fel ledare och världen hamnar i ett vakuum, det kanske är det som behövs för att vi alla ska börja arbeta tillsammans och få en fungerande värld, men detta är som sagt bara mina egna "domedags tankar".

Jag HOPPAS dock på Trump, han är bästa enligt mig av två värsta alternativ.

Jag väntar med spänning, och hoppas på givande samtal under natten.

Let the game begin!
2016-11-08, 00:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Kommer Fox News ha någon direktsändning på internet? Jag vill slippa svenska propaganda-tv och alla Hillary-fanatiker i de andra amerikanska medierna, även om de tenderar att vara betydligt seriösare än de svenska medierna.

Mycket möjligt.., men vet inte. Tänker nämligen på hur de har sänt en hel del rallies live (just nu också !)

Annars syns jag denna "fulstream" har en acceptabel kvalitet : http://www.livenewson.com/american/fox-news-channel-fnc.html
2016-11-08, 00:22
Medlem
Halloween2s avatar
pollsen betyder väl inte ett smack ändå, ALLA som ska/få rösta har alltså ''röstat'' i förväg? jo tja.

Hoppas trump vinner, annars går det åt helvete med hela jorden.
2016-11-08, 00:24
Medlem
NygammalValss avatar
Då ska du ställa klockan för att hålla koll händelserna under natten mellan tisdag och onsdag.

Vallokalerna öppnar tidigt 8 november.

De första vallokalerna öppnar 05.00 lokal tid på den amerikanska östkusten, det vill säga 11.00 svensk tid (förutom i New Hampshire där första distriktet öppnar redan vid midnatt).

Presidentvalet i USA äger alltid rum den första tisdagen efter första måndagen i november, i år den 8 november.

Flest delstater slår upp dörrarna vid 07.00 lokal tid över de olika tidzonerna, det vill säga mellan 13.00 svensk tid för östkusten och 16.00 för Västkusten.

Klockan 01.00 svensk tid stänger de första delstaterna på östkusten och rösträkningen sätter i gång.

Klockan 05.00 på onsdagsmorgonen svensk tid stänger de vallokalerna på Hawaii och Västkusten och 06.00 i Alaska, vilka är sista att stänga.

http://www.expressen.se/nyheter/da-kommer-usa-valet-att-avgoras/
2016-11-08, 00:28
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Även om Trump lyckas ta Ohio och Florida så har han väl ändå en riktigt tuff väg att gå? Michigan har det ju rapporterats om i veckan som gått att Trump fått ökat stöd i, om Trump tar både Flroida & Ohio tillsammans med Michigans 16 elektorer så lär väl vägen därvidare vara hyfsat lätt för honom?

Tror ni att vi kommer få se Brexit-liknande resultat som går emot polls och MSM? Eller är det raka vägen för den lilla lögnaren att statuera in på sina klackar till vita huset?

Är det möjligt för Donald Trump att köra förbi Clinton i sista stund och ta plats i Vita Huset? Enligt CNN finns det sex olika möjliga scenarion.

1.Trump lyckas göra en Mitt Romney 2012 och vända de delstater som röstade på Obama i senaste valet: Florida, Ohio, Iowa, Nevada och New Hampshire. Men det räcker inte. För att få 270 elektorer måste han även plocka några i Nebraska och Maine, stater som inte går efter principen ”winner takes all”.

2. Han tar hem Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Detta är tre delstater där det ser mörkt ut för Trump i mätningar. Men lyckas han svänga dessa behöver han bara ta Florida och Ohio, och kan släppa Nevada eller New Hampshire.

3.Clinton förlorar väljare till Libertarianen Gary Johnson i Nevada, New Hampshire och Colorado. Tappar hon för många röster där kan Trump ha en reell chans.

4. Enligt CNN visar mätningar av antalet som förtidsröstar att färre svarta väljare (som lutar demkoratiskt) har gått till valurnorna i North Carolina, Florida och Georgia. Det skulle kunna bli fördel Trump, och även i Michigan kommer många av Demokraternas röster från afroamerikaner. Om de stannar hemma kan Trump alltså ha en chans.

5. Latinoväljare är ett annat trumfkort för den republikanske kandidaten. Om inte de latinamerikanska väljarna sluter upp bakom Hillary Clinton kan Trump ha möjlighet att plocka elektorerna i Arizona, Florida, Nevada, Colorado och New Mexico.

6.Om han lyckas att svänga inte bara ett distrikt i Maine utan hela delstaten – och New Hampshire, skulle han överraska genom att plocka röster bland väljare i den urbana medelklassen. Och tar han även hem Philadelphia, så har han plötsligt sju elektorer fler än vad som behövs för en biljett till Vita Huset.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/sex-scenarion-som-kan-gora-trump-till-president
2016-11-08, 00:30
Medlem
AndreSanss avatar
Om det blir en fair röstning utan manipulationer, då sätter jag min tro på Donald, han har dessutom fått väljare som i de senaste valen inte brytt sig om att rösta att nu ta sig till vallokalerna. Han har även Pence som fått Trump att bli mer jordnära vilket jag tror höjer oddsen för att Trump tar hem det.
Senast redigerad av AndreSans 2016-11-08 kl. 00:33.
2016-11-08, 00:37
Medlem
MCMLXXVIIs avatar
Newsmax TV är ett bra tips om man vill ha Trump-vänlig bevakning av valet (till skillnad från MSM):

https://www.youtube.com/watch?v=a4uUEXZjigo
2016-11-08, 00:37
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Finns det utländska valvakor också? Osar inte se TV4/SvT som vinklar (tänker på valvakan 2014 för riksdagen) och bara hyllar Clinton.
2016-11-08, 00:38
Medlem
Är det inte lite mystiskt att man tar rekord i tidiga röster just nu? När det fuskades i Österrike så var det väl också superrekord i antal förtidsröster, och antagligen där fusket främst skedde?
2016-11-08, 00:41
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Jag tror Trump vinner. Av erfarenhet har vi sett (åtminstone i Europeiska val, exempelvis Brexit) att opinionsinsitutens siffror ofta underskattar de etablissemangskritiska partiernas röstandel. Om det har med att folk är försiktiga med att säga vad de egentligen tycker, som i Sverige, tänker jag inte spekulera i.

För övrigt kommer jag inte bli arg eller bitter om Hillary vinner; kampen mot etablissemanget lever fortfarande kvar, starkare än någonsin. Dessutom tror jag Clinton lär starta en hel del intressanta konflikter, som lär gå till historien, bland annat upptrappningar mot desinformations-spridar-landet Ryssland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in