Citat:
Ursprungligen postat av
habet
'echoes' du är en av de personer jag litar på. Vad talar för att det verkligen är så att dagboken är försvunnen? Vad finns det som talar för det? OM det är så, vad finns det som verkligen talar för att just PAJ skulle ha varit den som fick tillgång till den? Vad talar för att polisen INTE hade tillgång till den och använde den som underlag i sina kontakter/förfrågningar med Evas bekantskapskrets?
Innan nu alla börjar skriva att jag försöker skydda PAJ så vill jag bara påpeka att jag absolut har honom som huvudmisstänkt (främst beroende på hans märkliga och obefogade oro för Eva på natten) men det hindrar inte att vi reder ut vad som skrivs här i tråden. Vad är trådsanningar och vad är fakta?
Det känns extra viktigt i just den här tråden skulle jag vilja säga.
Kan inte ge något bra svar, som jag skrev så kan det inte finnas några tvivel om dagboken
verkligen är försvunnen. En skribent säger en sak, en annan något annat. Det är ju sensationella uppgifter, iaf enligt mig, vi får vänta.
Det som säger mig att det faktiskt
kan stämma är allt som sker efter mordet, i tidningarna är bilden av relationen likadan, P är Evas pojkvän i alla artiklar. Det beror på att P för familjens talan och talar med pressen, han har tillgång till dagboken som kan avslöja sanningen. Detta är enbart mina spekulationer vill jag betona. Men kolla på programmet igen, Börje beskriver P som Evas
pojkvän, om han var riktigt kartlagd varför uttrycker han sig så? En dagbok hade ju rimligen avslöjat vem Eva var ihop med.