2016-11-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
'echoes' du är en av de personer jag litar på. Vad talar för att det verkligen är så att dagboken är försvunnen? Vad finns det som talar för det? OM det är så, vad finns det som verkligen talar för att just PAJ skulle ha varit den som fick tillgång till den? Vad talar för att polisen INTE hade tillgång till den och använde den som underlag i sina kontakter/förfrågningar med Evas bekantskapskrets?

Innan nu alla börjar skriva att jag försöker skydda PAJ så vill jag bara påpeka att jag absolut har honom som huvudmisstänkt (främst beroende på hans märkliga och obefogade oro för Eva på natten) men det hindrar inte att vi reder ut vad som skrivs här i tråden. Vad är trådsanningar och vad är fakta?
Det känns extra viktigt i just den här tråden skulle jag vilja säga.

Kan inte ge något bra svar, som jag skrev så kan det inte finnas några tvivel om dagboken verkligen är försvunnen. En skribent säger en sak, en annan något annat. Det är ju sensationella uppgifter, iaf enligt mig, vi får vänta.

Det som säger mig att det faktiskt kan stämma är allt som sker efter mordet, i tidningarna är bilden av relationen likadan, P är Evas pojkvän i alla artiklar. Det beror på att P för familjens talan och talar med pressen, han har tillgång till dagboken som kan avslöja sanningen. Detta är enbart mina spekulationer vill jag betona. Men kolla på programmet igen, Börje beskriver P som Evas pojkvän, om han var riktigt kartlagd varför uttrycker han sig så? En dagbok hade ju rimligen avslöjat vem Eva var ihop med.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-07 kl. 19:20.
Citera
2016-11-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Intressant hur lätt det är att lista ut vissa användares identiteter här i tråden, utan att vara någon Sherlock Holmes.

Ja, jag håller med, men vi håller det för oss själva tycker jag.
Citera
2016-11-07, 19:21
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
'echoes' du är en av de personer jag litar på. Vad talar för att det verkligen är så att dagboken är försvunnen? Vad finns det som talar för det? OM det är så, vad finns det som verkligen talar för att just PAJ skulle ha varit den som fick tillgång till den? Vad talar för att polisen INTE hade tillgång till den och använde den som underlag i sina kontakter/förfrågningar med Evas bekantskapskrets?

Innan nu alla börjar skriva att jag försöker skydda PAJ så vill jag bara påpeka att jag absolut har honom som huvudmisstänkt (främst beroende på hans märkliga och obefogade oro för Eva på natten) men det hindrar inte att vi reder ut vad som skrivs här i tråden. Vad är trådsanningar och vad är fakta?
Det känns extra viktigt i just den här tråden skulle jag vilja säga.

Tack, detta var precis vad jag skulle fråga.
Kan inte se att det bekräftas någonstans var dagboken blev av.

Jag har också PAJ som huvudmisstänkt och har dessutom aldrig varit i Kramfors.
Citera
2016-11-07, 19:22
Medlem
Jag har ännu inte fått svar på frågan: VARFÖR åkte alla tjejerna hem till MrP...han var ju "avpolleterad"...väck!!!!...före detting!!!! ?????? och fräck som han var att försöka lägga beslag på förra flickvännens syster till råga på allt!!!!
Citera
2016-11-07, 19:24
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Intressant hur lätt det är att lista ut vissa användares identiteter här i tråden, utan att vara någon Sherlock Holmes.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective

Om inte annat med tanke på:

1.06. Användarnas anonymitet
Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.
Citera
2016-11-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jag har ännu inte fått svar på frågan: VARFÖR åkte alla tjejerna hem till MrP...han var ju "avpolleterad"...väck!!!!...före detting!!!! ?????? och fräck som han var att försöka lägga beslag på förra flickvännens syster till råga på allt!!!!

Men många umgås väl med sina ex-partners? Vad är konstigt med det? Mer specifikt så skulle han ju köra släpet med hästen till en tävling dagen efter, det kanske inte fanns någon annan med bil som ställde upp just då? Inte kunde systrarna misstänka att han var så sjuk att han var kapabel till mord? Anneli och P var väl antagligen fortfarande vänner, om än mer eller mindre ofrivilligt från A´s sida.

Det här var såklart ingen normal dag, Anneli hade en pojkvän, och nu skulle Eva till Sundsvall, med nytt jobb och lägenhet och en ny partner, kanske kände sig P utnyttjad och förnedrad?
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-07 kl. 19:34.
Citera
2016-11-07, 19:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Tyvärr känns det här fallet extra tragiskt, visst att folk engagerar sig på nätet, men varför gör människor som faktiskt kan göra något ingenting? Och var är Katarina Wennstam och andra feminister? Varför kämpar de inte för Eva? Kan det bero på att MGM har "rätt" politisk uppfattning? Känns som att Eva står rätt ensam, men vad kan vi göra? Eva kämpade den där natten, hon rev, slet och klöste och sin baneman, vi måste fortsätta kampen, men hur...

Förmodligen för att en lösning av fallet skulle vara ett kvitto på att polisen har misslyckats totalt, 30 års utredningsarbete har inte lett någonvart utan visar sig vara ett komplett fiasko. Man hade öppet mål, straffspark men missade att kroppsbesiktiga GM direkt efter mordet för att kunna säkra spår efter kamp, klösmärken etc. Istället hörde man sig för och skaffade info. om PAJ genom att fråga gamla bekanta och skolkamrater
Det här är inget som Börje Öhman och co vill bli ihågkomna för, det är dom för stolta för. Dom är förmodligen av åsikten att det här hände för så länge sedan att det är lika bra låta saker och ting vara men det är givetvis inget dom kan yppa offentligt.
Citera
2016-11-07, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective

Ja givetvis, hela det här forumet bygger på vår anonymitet och det skulle ju inte finnas något värde för diskussionen eller fallet i sig att outa någon. För mig personligen som trådläsare, ger det dock rätt värdefull insikt i drivkraften hos några av diskussionens deltagare. Det hjälper mig att sålla informationen.
Citera
2016-11-07, 19:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men många umgås väl med sina ex-partners? Vad är konstigt med det? Mer specifikt så skulle han ju köra släpet med hästen till en tävling, det kanske inte fanns någon annan med bil som ställde upp just då? Inte kunde systrarna misstänka att han var så sjuk? Anneli och P var väl antagligen fortfarande vänner, om än mer eller mindre ofrivilligt från A´s sida.

Exakt, det är väl inget konstigt med det, vem kan ana att en kompis kan vara kapabel till något sådant?
Citera
2016-11-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Har du någon teori om varför BÖ agerar på detta vis?
Livrädd att hamna i samma läge som Seppo P gjorde med Qvick, BÖ ryker om allt kommer fram, då får han nog gå i pension.
Citera
2016-11-07, 19:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Kan inte ge något bra svar, som jag skrev så kan det inte finnas några tvivel om dagboken verkligen är försvunnen. En skribent säger en sak, en annan något annat. Det är ju sensationella uppgifter, iaf enligt mig, vi får vänta.

Det som säger mig att det faktiskt kan stämma är allt som sker efter mordet, i tidningarna är bilden av relationen likadan, P är Evas pojkvän i alla artiklar. Det beror på att P för familjens talan och talar med pressen, han har tillgång till dagboken som kan avslöja sanningen. Detta är enbart mina spekulationer vill jag betona. Men kolla på programmet igen, Börje beskriver P som Evas pojkvän, om han var riktigt kartlagd varför uttrycker han sig så? En dagbok hade ju rimligen avslöjat vem Eva var ihop med.

Där slog du huvudet på spiken echoes.
Citera
2016-11-07, 19:45
Medlem
Citat:
Men många umgås väl med sina ex-partners? Vad är konstigt med det?

...att en ex-partner börjar stöta på ens syster är väl ingen höjdare...och det är ovälkommet från systerns sida också...att han får vara kvar i umgängeskretsen är "generöst" skulle man kunna säga..

JAG HAR ÄNNU INTE FÅTT NÅGOT RIKTIGT SVAR PÅ FRÅGAN, BARA ANTAGANDEN!!

Citat:
Mer specifikt så skulle han ju köra släpet med hästen till en tävling, det kanske inte fanns någon annan med bil som ställde upp just då? Inte kunde systrarna misstänka att han var så sjuk? Anneli och P var väl antagligen fortfarande vänner, om än mer eller mindre ofrivilligt från A´s sida.

På dessa 3 åren hade han alltså inte visat upp sin minst sagt djävulska psykopatsida...för djävulskt är det...överfalla och mörda hennes syster och hund..som nån jävla Ted Bundy!!!
Senast redigerad av Trapizo 2016-11-07 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in