2016-11-07, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Hans företag Smartmatic äger ett flertal röstmaskiner!

http://www.nowtheendbegins.com/wikileaks-george-soros-controlling-vote-16-states-using-smartmatic-voting-machines/

Vet inte säkert vad som stämmer. Men det ska väl ändå ha varit någon annan i "Open Societies" som äger detta företag?

Sedan verkar ingen ha kunnat peka ut vilken/vilka delstater som ska använda Smartmatics maskiner.. Svaret tycks vara "ingen".
Citera
2016-11-07, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att Hillary förlorat mer än vad hon kommer att hinna ta igen på FBIs agerande.
Först "nyheten" att det fanns fler mejl att undersöka, för någon vecka sedan och sedan
nyheten i går att det inte fanns något av intresse där.
Kanske kan gårdagens nyhet lyfta Hillary lite ändå…

–

Det får ju bli lite spännande, precis som Brexit.
Citera
2016-11-07, 12:59
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Kommer resultatet inatt eller natten efter?
Citera
2016-11-07, 13:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerTotenkopf
Kommer resultatet inatt eller natten efter?

8 november är valet avklarat i USA så du får resultatet tidigast den 9 November
Citera
2016-11-07, 13:05
Medlem
Libertarismuss avatar
Enligt min amatörmässiga analys så bör Hillary Clinton vinna i slutändan.

Det som framför allt talar för Donald Trump är Brexit-effekten. Problemet är jag vet inte hur stort inslag denna effekt har fått i amerikansk politik, går det ens att jämföra USA:s politiska klimat med det europeiska?
Denna effekt fruktar jag även kan gå åt andra hållet, eftersom Hillary Clinton är en så pass dålig kandidat. Vanliga amerikaner är inte beredda att spränga upp systemet och fegar således ur på valdagen genom att rösta på Hillary Clinton.
Avslutningsvis tror jag att Brexit-effekten kommer hjälpa Donald Trump mest, det kommer bli väldigt jämt. Men i slutändan är det Hillary Clinton som blir president, den första kvinnliga dessutom.

Edit: men jag ber till gudarna att jag har fel.
Senast redigerad av Libertarismus 2016-11-07 kl. 13:09.
Citera
2016-11-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Florida var ju spännande 2000.
https://en.wikipedia.org/wiki/Florida_election_recount

Kanske blir det spännande i år igen?

–

Jag tror inte det. Allt tyder på att Trump har en stor ledning som det inte finns någon anledning till att han plötsligt ska tappa.

Det finns stater som kommer att bli spännande, men knappast Florida eller valet i stort.
Citera
2016-11-07, 13:11
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Enligt min amatörmässiga analys så bör Hillary Clinton vinna i slutändan.
Själv tror jag mer på Brexit- eller SD-effekten som du nämner och att Trump har mycket högre stöd än vad man ser i opinionsundersökningar och exit polls.
Citera
2016-11-07, 13:13
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerTotenkopf
Själv tror jag mer på Brexit- eller SD-effekten som du nämner och att Trump har mycket högre stöd än vad man ser i opinionsundersökningar och exit polls.
Jag tror också på Brexit-effekten. Men jag är osäker på om den är tillräckligt stark för att sätta Donald Trump i Vita Huset. Även osäkerheten kring det amerikanska debattklimatet gör att jag tror mer på Hillary Clinton, även om jag hoppas på att Donald Trump vinner.
Senast redigerad av Libertarismus 2016-11-07 kl. 13:16.
Citera
2016-11-07, 13:22
Medlem
Storfetdases avatar
Någon som vet hur man ser resultatet live som man gjorde med brexit?
Citera
2016-11-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Någon som vet hur man ser resultatet live som man gjorde med brexit?

http://votecastr.us/
Citera
2016-11-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Early voting: Florida

Republikaner: 2,403,202

Demokrater: 2,435,738

Demokrater +32 536

2012 Demokrater +250 000

Det här blir spännande på valdagen.

Då är FL klart i mina ögon - till Trump. 2012 slutade med +74.309 till Demokraterna (som då ledde med 250k efter early voting, och nu endast 32k). Tror knappast att republikanernas intagning på valdagen kommer bli extremt mycket mindre än 2012, snarare tvärtom.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election_in_Florida,_20 12
Citera
2016-11-07, 13:49
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Då är FL klart i mina ögon - till Trump. 2012 slutade med +74.309 till Demokraterna (som då ledde med 250k efter early voting, och nu endast 32k). Tror knappast att republikanernas intagning på valdagen kommer bli extremt mycket mindre än 2012, snarare tvärtom.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election_in_Florida,_20 12

Det är min uppfattning med. Vi får se imorgonkväll men jag tror FL går till Trump. Det största problemet för Trump är Nevada. Om han tar Florida, Ohio, North Carolina, Iowa och nu även New Hampshire (där han leder i mätningarna nu) vilket han sannolikt gör så krävs det fortfarande en stat till t.ex. då Nevada för att vinna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in