2016-11-07, 08:26
Medlem
Harfagers avatar
Detta exempel är väl dokumenterat där det engagerar en hel stad att förfölja och trakassera. Där brandmän , poliser grannar djävlas med en person och hans familj, och kanske inte förstår hur ett enstaka tutande från dem , bildar med alla andra som tutar en kraftig olägenhet för den utsatta . https://www.youtube.com/watch?v=YCnDMpD5rQ4#t=1

Enligt debattörerna här, så ska denne då förklara och redogöra för alla andra liknade fall för att bli trodd, så kvalitén på motdebattörerna är låg.
Som tur är, är inte resten av samhället lika skevt så man undrar varför dessa går år ut och in och "debatterar " mot att det existerar och används.

Om personen i filmen kommit till en journalist , med enbart en berättelse om tutande så hade nog journalisten undrat om det var en överdrift av personen men då han samlat bilder och inspelningar så blir det ju lättare för journalisten att bedöma ärendet.

De förbättrade bilderna jag lade ut i går är bara en del i mitt ärende, men att se flera debattörer och även utsatta (?) inte kunna gissa sig till vad det ser ut som gjorde att jag körde avblurrnings program så att fler kan lägga detta till handlingarna som ett bevis på att jag inte vantolkar.
Senast redigerad av Harfager 2016-11-07 kl. 08:29.
Citera
2016-11-07, 09:27
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du får nog läsa Jonathan Lundqvists artikel igen - den har absolut ingenting med gangstalking (eller ens "vanlig" stalking) att göra, det handlar om pressfrihet och följder av antiterrorlagstiftning..
Okey!
Det verkar som att du försöker slå Maud Olofssons rekord från 2014 då hon frågades ut om Nuon.

Du har rätt i att artikeln inte handlar om gangstalking.
Men Jonathan Lundqvist sa bla. att antiterrorlagstiftningen används som ursäkt för att bla. övervaka journalister.
Jag tror att säpo kan använda samma lagstiftning som en ursäkt för att använda gangstalking.

Du och madtop sa att ni kände journalister och därför ställer jag frågorna. De är faktiskt relevant till trådens topic.

Gör ett försök till...

Hur påverkas dina journalist-vänner av antiterrorlagstiftningen?
Blir dom trakasserade på ungefär samma sätt som beskrivs i tråden?
Citera
2016-11-07, 09:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Okey!
Det verkar som att du försöker slå Maud Olofssons rekord från 2014 då hon frågades ut om Nuon.

Du har rätt i att artikeln inte handlar om gangstalking.
Men Jonathan Lundqvist sa bla. att antiterrorlagstiftningen används som ursäkt för att bla. övervaka journalister.
Jag tror att säpo kan använda samma lagstiftning som en ursäkt för att använda gangstalking.

Du och madtop sa att ni kände journalister och därför ställer jag frågorna. De är faktiskt relevant till trådens topic.

Gör ett försök till...

Inte alls, men de jag känner jobbar endast i Sverige.

Citat:
Haha, nej absolut inte. Vare sig av säpo eller någon annan..
Citera
2016-11-07, 10:34
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inte alls, men de jag känner jobbar endast i Sverige.
Så du menar att sverige inte har någon antiterrorlagstiftning?

Vad menade då Jonathan med att den även används här i sverige?

Citat:
Haha, nej absolut inte. Vare sig av säpo eller någon annan..
De kanske inte jobbar med så känsliga ämnen då. Eller så har de kanske anpassat sitt arbete efter önskemål från någon som sitter några steg upp.

Enligt en undersökning nyligen så upplevde 1/3 av journalisterna att de utsattes för hot. Vissa flera ggr i veckan.

Jag ser inga problem för säpo att gömma sig bland dessa hot och påverka deras arbete.
Citera
2016-11-07, 10:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så du menar att sverige inte har någon antiterrorlagstiftning?
Jag menar att det inte har påverkat de journalister jag känner, respektive är släkt med. Däremot har de muttrat en del omkring lagstiftningen runt förundersökningssekretessen - men det har väl för tusan inget med gangstalking att göra...

Citat:
Vad menade då Jonathan med att den även används här i sverige?
Det vet jag inte för det säger han ju inte i vare sig artikeln eller filmklippet. Han pratar om Europa och främst Polen men jag hör honom inte säga något specifikt om att antiterroristlagstiftning i Sverige påverkat pressen.

Citat:
De kanske inte jobbar med så känsliga ämnen då.
Kanske - det kan ju alltid finnas undantag det vet jag inte.

Citat:
Eller så har de kanske anpassat sitt arbete efter önskemål från någon som sitter några steg upp.

Enligt en undersökning nyligen så upplevde 1/3 av journalisterna att de utsattes för hot. Vissa flera ggr i veckan.

Jag ser inga problem för säpo att gömma sig bland dessa hot och påverka deras arbete.
Det handlar ju mest om anonyma hot via nätet, sexuella och rasistiska påhopp..
Är det ens någon enda av dessa journalister som känt sig hotade av säpo eller av gangstalking?
Citera
2016-11-07, 11:24
Medlem
madtops avatar
Citat:

Gör ett försök till...

De påverkas inte speciellt mycket.
Och nej de blir självklart inte gang-stalkade.

Citat:

Hot förekommer men det handlar om hot från enskilda idioter, det är inte frågan om "organiserad gang stalking".
Senast redigerad av madtop 2016-11-07 kl. 11:26.
Citera
2016-11-07, 14:01
Medlem
Vilket är det bästa sättet att bevisa att man utsätts för en process? Att upptäcka en keylogger är ett alternativ, men det är att leka katt och råtta på Säpos planhalva. Kan de inte dölja en keylogger för en novis som mig så är de jävligt kassa.

Och att upptäcka kameror är också ganska svårt. Spy cam detectors verkar inte fungera om man ska tro Säpos tvetydiga inlägg igår. Det vore bra om man kunde få hjälp från en pålitlig, oberoende person med tekniska kunskaper, men såna är inte lätta att hitta.

Återstår att få någon att erkänna att de deltar i Säpos dubbelspel, men det har visat sig omöjligt varje gång jag försökt. det kan ju i och för sig bero på att jag bara inbillar mig, men jag tror inte det. Säpo har en fanclub på hundratusentals personer i Sverige, och de tävlar allihop om att bevisa sin brist på integritet.

Finns det några andra sätt att skaffa fram bevis? Anti-psykotiska mediciner osv hör inte hit. Nu pratar jag om hur man bevisar en pågående kafkaliknande process under förutsättning att den faktiskt pågår. Pågår den inte behöver den inte bevisas. Håll inne med era kommentarer om paranoid schizofreni osv.
Citera
2016-11-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Vilket är det bästa sättet att bevisa att man utsätts för en process? Att upptäcka en keylogger är ett alternativ, men det är att leka katt och råtta på Säpos planhalva. Kan de inte dölja en keylogger för en novis som mig så är de jävligt kassa.

Och att upptäcka kameror är också ganska svårt. Spy cam detectors verkar inte fungera om man ska tro Säpos tvetydiga inlägg igår. Det vore bra om man kunde få hjälp från en pålitlig, oberoende person med tekniska kunskaper, men såna är inte lätta att hitta.

Återstår att få någon att erkänna att de deltar i Säpos dubbelspel, men det har visat sig omöjligt varje gång jag försökt. det kan ju i och för sig bero på att jag bara inbillar mig, men jag tror inte det. Säpo har en fanclub på hundratusentals personer i Sverige, och de tävlar allihop om att bevisa sin brist på integritet.

Finns det några andra sätt att skaffa fram bevis? Anti-psykotiska mediciner osv hör inte hit. Nu pratar jag om hur man bevisar en pågående kafkaliknande process under förutsättning att den faktiskt pågår. Pågår den inte behöver den inte bevisas. Håll inne med era kommentarer om paranoid schizofreni osv.

Köp en dashcam & häng runt halsen.
Citera
2016-11-07, 14:08
Medlem
Läste en intressant artikel i tråden om hjärnimplantat utan tillstånd inom den svenska neuroforskningen och hur man har utvecklat dessa små, små nanopartiklar som man förmodligen kan smyga in i någon utan att det ens märks och att de fungerar på så sätt att de håller ständig koll på vart personen befinner sig.

Varför jag tar upp detta i den här tråden om gangstalking beror på att jag för några år sedan kom i kontakt med en man som hade som yrke att jobba med forskning inom nanoteknik på ett större universitet i Sverige. Senare förstod jag att han var en betald perp anlitad för att spela en roll i mitt liv, men när detta hände så visste jag ingenting om nanoforskning eller ens om gangstalking. Det är först senare som jag har lagt ihop pusselbitarna.

När det gäller mina starka misstankar om att jag har blivit experimenterad på, på olika sätt, under större delen av mitt liv, och när nu minnet av mötet med denna nanopartikelforskare dök upp så känns det som ännu en bekräftelse på att jag inte är fel ute i mina misstankar.
Citera
2016-11-07, 15:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Läste en intressant artikel i tråden om hjärnimplantat utan tillstånd inom den svenska neuroforskningen och hur man har utvecklat dessa små, små nanopartiklar som man förmodligen kan smyga in i någon utan att det ens märks och att de fungerar på så sätt att de håller ständig koll på vart personen befinner sig.

Nej så fungerar de inte, det är ingen GPS utan medicinska sensorer.

Dessutom är de 3mm stora, inte nano. Och nej, du kan inte smyga in dem - de opereras in. Och de kräver en extern kraftkälla i form av ultraljudspulser. Dessutom finns de endast på experimentstadiet där man opererat in dem på råttor.

Du har ju bevisligen inte förstått vad du läst. Eller läste du inte ens artikeln?
http://www.popsci.com/tiny-wireless-implants-could-monitor-your-brain?UmB6S8xUe8fwrTcL.01
Citera
2016-11-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Köp en dashcam & häng runt halsen.
Problemet är bara att det är olagligt att hänga ut folk på nätet. Åtminstone när man inte kan bevisa något. Och den man hänger ut kommer att påstå att hostandet, harklandet etc bara var förkylning. Det är just det som är problemet med Säpos "stressa och störa"-verksamhet, den är i princip omöjlig att bevisa.

Och att spela in i eget syfte är meningslöst, jag vet redan att jag utsätts.
Citera
2016-11-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej så fungerar de inte, det är ingen GPS utan medicinska sensorer.

Dessutom är de 3mm stora, inte nano. Och nej, du kan inte smyga in dem - de opereras in. Och de kräver en extern kraftkälla i form av ultraljudspulser. Dessutom finns de endast på experimentstadiet där man opererat in dem på råttor.

Du har ju bevisligen inte förstått vad du läst. Eller läste du inte ens artikeln?
http://www.popsci.com/tiny-wireless-implants-could-monitor-your-brain?UmB6S8xUe8fwrTcL.01

Du länkar till fel artikel. Den som jag läste heter "Nanoteknik och Syntetisk Telepati - paradis eller helvete?"

Under rubriken Den nya teknikens faror, står det bl a: "Tänk dig ett litet mikrochip i nanoskala som opereras in under huden eller injiceras för att en myndighet eller ett företag ska kunna kontrollera var du befinner dig."

Jag påstår inte att någon har opererat in ett mikrochip i mig, för det vet jag med mig att det inte har hänt, men däremot kan det ju ha injicerats i så fall, någon gång när jag inte har märkt det. Hur det har gjorts kan jag inte svara på. Men jag får läsa mer om det och se om detta beskrivs mera utförligt någon annanstans.

Men att en forskare inom just nanoteknik anlitas för att kontakta mig, i kombination med det övriga som jag har berättat om, som sker i mitt liv, säger mig att mina misstankar om hemlig experimentering inte är obefogade.
Senast redigerad av rosalotus 2016-11-07 kl. 15:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in