Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Och alla som är Trump anhängare är egentligen fascister, vare sig de förstår det själva eller ej, som i ditt fall.
Jag förstår långt mycket mer än vad du gör

Och nej, jag är inte fascist, men jag är inte heller fientligt inställd till fascismen som du är. Jag anser dock att beroende på omständigheterna, kan inslag av fascism vara absolut nödvändigt.
Jag diggar Trump av följande orsaker:
1) Han vill folkmörda ISIS (viktigt, mycket viktigt).
2) Han vill förbjuda muslimsk invandring (också viktigt) och annan icke-vit invandring (det räcker med tredje världen folk liksom; vi är alla trötta på dessa obehagligt fula människokarikatyrer).
3) Han vill ha bra relationer med Ryssland, vilket är viktigt för världsfreden. Att starta världskrig över att Ryssland förbjuder bögpropaganda är inte en giltig anledning för kärnvapenkrig.
4) Trump vill ta den irakiska oljan (som ju egentligen tillhör oss assyrier), vilket är viktigt eftersom muslimer som har folkmördat kristna assyrier, inte förtjänar en enda dollar för den assyriska oljan som de har snott. Detta helt oavsett om de är "sunniaraber", "shiaaraber" eller kurder. Så det är helt rätt av Trump att bara ta oljan.
5) Trump vill skydda assyrier och andra kristna i mellanöstern från muslimsk aggression. Stor respekt där. Vi assyrier är liksom trötta på er jävla vänstersvin och er pro-islamiska, anti-assyriska folkmordspolitik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
"Republikan" kommer ifrån att nordstaterna ville hålla samman USA medan sydstaterna ville bryta sig ur union, vilket resulterade i det amerikanska inbördeskriget, och ingenting annat!
Har inget med det att göra din åsna, USA grundades som en republik som sagt, kolla på klippet så kanske du lär dig något:
Why America is a Republic, not a Democracy:
https://www.youtube.com/watch?v=ygEEL57AcZs
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Konstitutions fäder skapade dessutom ett maktdelningssystem för att skydda demokratin mot maktmissbruk.
Nej ditt korkade troll, alla dessa "checks and balances" är republikanska inslag, har inget med demokrati att göra. Demokrati kan vara precis vad som helst, så länge folket röstar si och så. Finns t.ex. inget som säger att dödsstraff inte kan finnas i en demokrati, även om vissa liberaler tror att det inte är kompatibelt med demokrati. Vill folket rösta fram sharialagar så går det också, och så vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Du är alltså helt ute och cyklar. Som vanligt så medverkar historielösheten till att folk blir offer för allsköns propaganda.
Du är ett troll vars enda syfte på internetz är att sprida desinformation, skulle inte förvåna mig om du vore betald av Mossad eller något. Ingen kan vara så tappad på golvet att tro på all stupid bullshit som du pumpar ut dagligen, och det finns en tydlig ideologisk mall i ditt skitsnack också som de flesta Afrobladet-läsande svennebananer inte har koll på.
Citat:
Ursprungligen postat av
artondeklass
Exakt och det är så de håller den korkade massan helt fördummad och okritisk. Den som är emot trump vet inte sitt eget bästa pga att denne har förts bakom ljuset av massmedia och den politiskt korrekta idiotkultur som råder. Man skulle kunna säga att det gått så långt att massmänniskorna har vänts mot sig själva.
Själv hoppas jag bara att han inte blir mördad när han vinner eller på något sätt blir av med makten av judarna. De ska man inte underskatta då de sitter på den största makten i världen.
Vi får givetvis hoppas på att Trump inte blir mördad, men ja, risken är stor för att liknande kan komma att hända. Och ja, USA är iDiotkultur nummer ett. Faktiskt så är det en av anledningarna till att jag tror att Trump kommer vinna: han representerar inte intellektualism, till skillnad från Obama och Hillary. Obama anklagade Trump för några månader sedan för att vara anti-intellektuell i något college-tal, jag håller med Obama

Men bara för att Trump är anti-intellektuell så innebär det inte att han inte har hjärtat på rätt plats, och det är faktiskt viktigt, att göra det som är rätt, istället för att bemästra retorik och vara en duktig orator som Obama, men samtidigt beväpna ISIS och titta åt sidan medan hela världen brinner bara för att Obama är profitkorrumperad och mutad av judemaffian och Saudi Arabiens oljeshejker (den mest värdelösa och odugligaste folkgruppen på planeten).
Citat:
Ursprungligen postat av
Herz
Fast ifall Trump leder med 1% spelar ingen roll, det är ju elektorerna som räknas. Ifall båda kandidaterna får lika många elektorer så borde man gå på flest röster, men som jag uppfattar det så kan man Vita Huset godtyckligt välja ut sin näste president isf.
Just nu så ser det ut som att Hillary kommer vinna, även om Trump tar Florida. Hillary har kammat hem norra östkusten som är tätbefolkad, Illionis och California. Medan Trump tagit hem massa små-stater bortsett från Texas.
Nä, Trump kommer vinna. Och Trump leder betydligt mer än med endast 1%; det där är liksom bara vad opinionsundersökningarna visar, och då är det viktigt att man plussar på några procent till Trump av olika skäl (Bradleyeffekten, shy Trump voters, Monster Vote och allt vad det kan bero på). Personligen blir jag inte förvånad om Trump kammar hem både New York och Kalifornien, även om det känns rätt osannolikt när man tittar på opinionsundersökningar. Men som sagt, jag hade inte blivit förvånad. Kunde Reagan så kan Trump också (de kör på samma vinnande koncept, bara det att Trump är Reagan på steroider). Enda skillnaden nu mot då egentligen, är att på 80-talet var USA vitare och därmed inte lika demografiskt riggat som det är idag, så det kommer givetvis vara svårare än 1980 för Trump att vinna nästan alla delstater, men att han kan kamma hem en lagom landslide på 300+ elektorer, det är absolut ingen omöjlighet.
Visar opinionsundersökningarna lika, då leder Trump. Visar opinionsundersökningarna att Trump leder med 1%, då leder Trump rejält (hur mycket däremot, är svårt att uppskatta).
Citat:
Ursprungligen postat av
censuria
Detta är ju bara ett bevis på hur fullständigt indoktrinerande skolorna är. När de gått 12+ år i skolan så är de alla vänster. När de jobbat lite och fått lite erfarenhet om hur världen egentligen fungerar så går de högerut. Helsjukt. Rösträtten borde bara gälla de som fyllt 30.
Egentligen ingen skillnad alls på Sverige och USA.
Visst är det så. Mainstreammänniskor kan inte tänka själva helt enkelt, saknar all form av egensinnighet och tror på fullaste allvar på allt vad nuvarande auktoritet säger (detta oavsett vad det är för typ av ideologi som råder bland högsta hönsen i regeringen). Hela grejen med skolan är inte att lära ut riktig kunskap, eller relevant kunskap, eller intressant kunskap (även om det förekommer lite sådant emellanåt, så lyckas skolorna att göra något så fascinerande och spännande som kunskap, tråkigt), utan snarare är huvudsyftet med skolan att hjärntvätta folk till att bli indoktrinerade fårskallar:
“The most erroneous assumption is to the effect that the aim of public education is to fill the young of the species with knowledge and awaken their intelligence, and so make them fit to discharge the duties of citizenship in an enlightened and independent manner. Nothing could be further from the truth. The aim of public education is not to spread enlightenment at all; it is simply to reduce as many individuals as possible to the same safe level, to breed and train a standardized citizenry, to put down dissent and originality. That is its aim in the United States, whatever the pretensions of politicians, pedagogues and other such mountebanks, and that is its aim everywhere else.” ― H.L. Mencken
Själv är jag som autodidakt, stolt över att ha hoppat av gymnasiet

Och det är inte en slump att Trump är populärast bland just manliga väljare utan collegeutbildning: vi utgör just den gruppen som inte har hjärntvättats i åratal av en massa egalitära floskler och propagandalögner om Shoah, allas lika värde osv; vi är avvikande från mainstream och vi är de riktiga individualisterna som går vår egen väg. Detta gör oss rent teoretiskt farliga, och Mencken extrapolerar vidare på samma tema om hur regimer världen över, är emot originalitet:
“All government, in its essence, is a conspiracy against the superior man: its one permanent object is to oppress him and cripple him. If it be aristocratic in organization, then it seeks to protect the man who is superior only in law against the man who is superior in fact; if it be democratic, then it seeks to protect the man who is inferior in every way against both. One of its primary functions is to regiment men by force, to make them as much alike as possible and as dependent upon one another as possible, to search out and combat originality among them. All it can see in an original idea is potential change, and hence an invasion of its prerogatives. The most dangerous man to any government is the man who is able to think things out for himself, without regard to the prevailing superstitions and taboos. Almost inevitably he comes to the conclusion that the government he lives under is dishonest, insane and intolerable, and so, if he is romantic, he tries to change it. And even if he is not romantic personally he is very apt to spread discontent among those who are.” ― H.L. Mencken
^^ Så är det. Och vad Trump försöker göra nu är att tygla den sataniskt ondskefulla JEWSA-regimen. Trump har helt enkelt insett hur jävla sinnessjuk den amerikanska regimen är, och försöker göra något åt saken. Trump är givetvis ingen intellektuell eller så, och det är mycket han inte förstår om t.ex. de verkliga miljöproblemen som finns, men bortsett från lite krångligare vetenskapliga ämnen av den sorten, så tänker Trump rätt och riktigt överlag i en massa viktiga frågor, framförallt demografiska sådana, men också ekonomiska frågor osv.