2016-11-06, 18:32
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Aftonbladet påstår nu att bara ett mirakel kan "rädda" Trump. Att Hillary har vinsten, enligt flera "tunga" mätningar. Bara substanslös propaganda, eller är Trump nästintill körd?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23862323.ab
Citera
2016-11-06, 18:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
När det gäller Nate Silver skall man komma ihåg att han underskattade Trumps vinstchanser i primärvalen och vill inte göra om samma misstag nu om han skall behålla trovärdighet, men man skall också komma ihåg att hans modell bygger på opinionsundersökningar.

Hans polls-only forecast bygger på opinionsundersökningar, men polls-plus - som jag brukar citera - väger in också demografiska och andra faktorer.
Citera
2016-11-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Aftonbladet påstår nu att bara ett mirakel kan "rädda" Trump. Att Hillary har vinsten, enligt flera "tunga" mätningar. Bara substanslös propaganda, eller är Trump nästintill körd?

De menar staten Nevada som analytikern John Ralston pratar om.

Men killen vet fortfarande inte vad folket röstat på. Rösta folk i Nevada som förra året ja då ska nog Clinton vinna i Nevada men om det ser ut som i Undersökningarna så ska det nog luta Trump.
Citera
2016-11-06, 18:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing

Jag tror att valet kommer att avgöras i New Hampshire, där Trump just nu har 39% chans att vinna. Klokt nog har han valt att avsluta sin kampanj just i New Hampshire. Vi får se om det räcker.
Citera
2016-11-06, 18:41
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Blir tyvärr så när minoriteter röstar med känslor och inte efter politiken. Allt tyder på att andelen svarta som röstar blir väldigt låg, bara för att det inte är någon svart kandidat Vad är det för jävla samhälle?

Latinos dissar Trump för att han vill strama åt gränsen mot Mexiko. Hur vill latinos att samhället/världen ska se ut? Vill dom att USA och Mexiko ska bli ett och samma land?

De flesta röstar efter vad som är bäst för sitt folk,sin grupp. Andra röstar vad som är bäst för dom själva. De vita röstar för sin egen undergång.(om dom inte är vettiga nog att rösta Trump)
Citera
2016-11-06, 18:44
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
De menar staten Nevada som analytikern John Ralston pratar om.

Men killen vet fortfarande inte vad folket röstat på. Rösta folk i Nevada som förra året ja då ska nog Clinton vinna i Nevada men om det ser ut som i Undersökningarna så ska det nog luta Trump.
Många påstår dock att Trump behöver ta Nevada för att ha en chans, något jag läst lite här och var på sistone. Florida, North Carolina, Ohio, Iowa, Texas och Arizona är ju de viktigaste, och det går ju knappast dåligt för Trump i dessa stater just nu, så jag tvivlar på att Nevada kommer ha den betydelsen.
Citera
2016-11-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
När det gäller Nate Silver skall man komma ihåg att han underskattade Trumps vinstchanser i primärvalen och vill inte göra om samma misstag nu om han skall behålla trovärdighet, men man skall också komma ihåg att hans modell bygger på opinionsundersökningar.

Den största osäkerhetsfaktorn i dessa torde vara hur man avgör "likley voters"; är dessa allt för snålt tilltagna jämfört med verkligheten vinner Hillary, stämmer denna med verkligheten kommer det bli mycket jämnt med liten fördel för Trump.

Just nu tippar jag på runt 4-5% övervikt till Hillary i antalet röster i slutändan, baserat på polls och Early Voting, men jag skulle inte bli chockad om jag har fel och Trump tar det hela.

Jag började kolla på RCP först eftersom Nate Silver var så pro demokrater men de hade så mycket fel 2012 att jag börja följa 538.

RCP hade Romney som vinnare av Florida med 1.5%

538 hade Obama med 50.3% vinstchans.

http://fivethirtyeight.blogs.nytimes.com/fivethirtyeights-2012-forecast/

Det sluta 50% - 49% Obama vinst med 60 000 röster.

Det kallar jag sjukt.

Men han kan ha fel i år vi får vänta och se.
Citera
2016-11-06, 18:45
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att valet kommer att avgöras i New Hampshire, där Trump just nu har 39% chans att vinna. Klokt nog har han valt att avsluta sin kampanj just i New Hampshire. Vi får se om det räcker.
Så du tror att Trump-anhängarna får sina drömmar krossade på tisdag?
Citera
2016-11-06, 18:48
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Valfusk på gång i Pennsylvania. Typer liknande de vi sett i O'Keefes filmer ligger bakom:http://triblive.com/mobile/11422283-96/beemer-investigation-state

Hej igen! ihåg nu att det är ok to tap out. Jag kan fortfarande inte läsa dina tankar om vilka svar svar du är ute efter. Följt av att dra ner byxorna på dig tänker inte lägga tid på att gissa. Däremot får du gärna lämna tankar eller synpunkter på det högst påtagliga valfusk riktat mot minoriteter och varannan-valsdeltagare:

* Det sker inget valfusk om man inte räknar ett konstant mixtrande med regler kring hur valen organiseras av republikanerna. Men om du säger valfusk tre gånger framför spegeln så kommer Eldbridge Gerry oich tar dig med till Houstons roligaste distrikt: http://reclaimtheamericandream.org/wp-content/uploads/2015/10/Houston2ndDistrictGOPGerrymander-1024x904.png
* OMFATTANDE och organiserad voting suppression utpiskat av en kandidat i ett demokratiskt val. Det har aldrig skett förut. Givet att mannen är en narr som kommer springa in i en kratta så fort han landar i Vita huset. Men även en sån virrhjärna
--- har du sett nån annan demokrat uppmanat sina åhörare till sånt? Fattar du varför han ovh GOP nu stäms för vitesförbud i hela continental US? GOP har tillsammans med andra mer eller mindre seriösa partier har dessutom åtagit sig att voting suppression inte får eller ska ske. Vad tror ni detras reaktion blir?
* Hur förklarar du utan att bita huvudet av skammen att villiga förtidsröstande fått gå hem då den enda polling stationen ligger 12 km bort, jämfört med den använda i 2014 och att det tar längre tid att rösta än att vänta på ett nytt pass i Uppsala?
* Skulle du vilja in-personrösta på en vardag? Tror du att heltids- eller skiftarbetare ens har chansen?
* Om du vore svart (ooh jag vet att det är en återkommande mardröm för dig), skulle du känna igen farmors barndomsberättelser när kom till vallolkalen och det stod ett gäng skelögda med synlga vapen och grillade roadkill samtidigt som de bligade på dig som en arvfiende?
* I valet 2012 omfattades uppemot 6 miljoner människor av felony disenfraschment, de flesta sedan viss tid utsläppta och inte ens under övervakning. I Massaschussetts , en fredlig och vit stat är 3 % av utrensade väljare (varav vita utgör 0,5% av den gruppen).
* Antalet vallokaler i delstater med lokala kongressmajoriteter (vilket som tur är oftast ändå är red states) har gjort omfattande försök att skapa tilläckliga köer till innercity poilling places.

Så du har ingen anledning att gnöla - systemet är helt och hållet på din sida. Ingen kan fuska sig till en nano mot repsens och Trumps väljarskräck.
Citera
2016-11-06, 18:52
Medlem
http://www.vox.com/2016/11/3/13512196/nevada-early-vote

Trump kan inte vinna utan nevada.
Citera
2016-11-06, 18:52
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är många som drar för långtgående slutsatser. Det finns klart många fler scenarion än vad många gör gällande.

Beroende på omständigheter i olika delar av landet kan pollsen grad av missvisande skilja sig åt tämligen markant. Det medför att det inte är så enkelt som vissa tror. Tex har vi det tidigare nämna scenariot att staterna inom "rustbelt" är så frustrerade över att globalismen tagit deras industrier att de oväntat, sett till pollsen, röstar överhängande rött. Dessa stater leanar åt Clinton vilket, vid en helomvändning, skulle få förödande konsekvenser för Demokraterna.

Det finns mängder av scenarion. Tex skulle det kunna gå såhär:

Nevada, Colorado och Florida går till Clinton.
Minnesota, Wisconsin, Michigan går till Trump.
Räknar man sedan in Arizona, Iowa, Ohio, Pennsylvania och North Carolina till Trump, så når Trump exakt 270 elektorsröster. Detta utan att ta någon elektorsröst i Maine eller New Hampshire.

Ovanstående är ett fullt rimligt scenario. Då är det inte läge att tillskriva varken Florida, Colorado eller Nevada en direkt avgörande betydelse. Nämnda stater är viktiga, men är i nuläget inte avgörande.

Bump. Det finns olika scenarion. Det är knappast vettigt att hävda att en enda stat är key vid ett sånt här läge.
Citera
2016-11-06, 18:55
Medlem
Önsketänkandet är ganska mycket åt Donnys håll i denna tråden. (Nåja, detta är ju Flashback)

Jag tror faktiskt att Bradley effekten kan vara på Clintons sida lika väl. Det är inte inne att gilla Clinton bland de egna, men ändå traskar man iväg till urnan då man inser allvaret nu.

Bara en tanke och egna observationer från verkligheten, ingen vetenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in