Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-06, 15:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om det var oklart för dig, så var det en undran om det skulle byggas en mur där också, nu när det ska legaliseras i Kanada nu på våren 2017.
så om det var oklart, så är det solklart nu.
Postat av Klyban:
Citat:
Ja, jag sa mur för stoppa cannabisen, inget om några illegala kanadensare.
Jag sagt flera gånger den eventuella nyttan med en mur, om en mur är tillför att delvis stoppa drogerna komma över land.

Citat:
Såklart att en mur kommer hindra vissa passager, men kommer inte stoppa drogerna då man bara hittar nya rutter.

Citat:
Undra inte om detta kommer få en del cannabis skifta ifrån Mexiko till Kanada och smuggling.
Så kanske en Trumpmur mot Kanada också?

Citat:
Muren kommer inte förändra nettoinflödet till USA, sen om det går över muren, via gränsövergångar som El Paso, via vatten, tunnlar eller luft.

Jadu, det är inte lätt för dig, det förstår jag. Men kan du förklara för mig att ovanstående INTE handlar om att muren kommer hindra droger att ta sig över gränsen mellan Mexiko och USA?

Eftersom muren kommer minska inflödet av droger över M-USA-gränsen, kommer den givetvis minska inflödet av migranter också.

Murar har fungerat överallt där de byggts. Dess funktion är att stänga ute och/eller att stänga inne. Det fungerar runt fängelser och på landsgränser. Inga problem att övervaka - drönare och sensorer sköter det mesta av jobbet.

Kul att du verkligen håller med om detta, eftersom du i inlägg efter inlägg skrivit vad jag redovisar ovan.
2016-11-06, 15:32
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Om det i tumultet på Obamas möte vart så att Secret Service hörde att någon ropade om en pistol mitt i allt så är det fan en självklarhet att de tagit Obama därifrån direkt utan att tveka.

Om du inte fattar det så finns det inte hopp för dig överhuvudtaget.
Nu har det aldrig hänt att Obama står svarslös som ett fån, vilket var vad Trump gjorde.

Citat:
Helt sjukt vilket jävla driv gubben har!
Ett rätt, "gubben" är rätt benämning. Med samma sinnesslöa svada som alltid. De lättlurade fåren nickar dreglande i takt.
Senast redigerad av Xelious 2016-11-06 kl. 15:34.
2016-11-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Alltså: sitter o tittar på CNNs rapportering.
När man tittar där får man uppfattningen att detta lutar kraftigt åt Clintonseger.
Här inne tvärtom.
Hur ser läget ut just nu egentligen?

Ja du inte kommer CNN säga att det går bra för Trump inte.

Titta här inne istället finns folk som gillar Trump och folk som inte gör det. Så får du en 50/50 på hur det ser ut.

Eller så kollar du på 538 där personen som har sidan måste lägga känslorna åt sidan och gå efter siffror.

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo
2016-11-06, 15:34
Medlem
Hahaha detta var den värsta propaganda jag sett.... Jag vet att Aftonbladet är PK-DEluxe men denna artikel slår det mesta.
http://svenskamerikanerna.story.aftonbladet.se

Varenda en på listan röstar Hillary, tycker hon är en bra person/ledare och tramp är satan själv.
Ska bli så kul på onsdag morgon att se alla PK-Nissar gråta floder av blod när Trump tågar in i vita huset!
2016-11-06, 15:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Postat av Klyban:

Jadu, det är inte lätt för dig, det förstår jag. Men kan du förklara för mig att ovanstående INTE handlar om att muren kommer hindra droger att ta sig över gränsen mellan Mexiko och USA?

Eftersom muren kommer minska inflödet av droger över M-USA-gränsen, kommer den givetvis minska inflödet av migranter också.

Murar har fungerat överallt där de byggts. Dess funktion är att stänga ute och/eller att stänga inne. Det fungerar runt fängelser och på landsgränser. Inga problem att övervaka - drönare och sensorer sköter det mesta av jobbet.

Kul att du verkligen håller med om detta, eftersom du i inlägg efter inlägg skrivit vad jag redovisar ovan.
Det blir bara rätt om du väljer och citera rätt inlägg.
(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)
"Undra inte om detta kommer få en del cannabis skifta ifrån Mexiko till Kanada och smuggling.
Så kanske en Trumpmur mot Kanada också?
"

Konstigt att du upprepar dig om inflödet av immigranter, då jag sagt att muren kommer hindra dessa till viss del.
Droger kommer inte en mur hindra, då de bara hittar nya rutter.
Som tom kan vara över muren.
2016-11-06, 15:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
När man tittar där får man uppfattningen att detta lutar kraftigt åt Clintonseger.
Här inne tvärtom.
Titta på FOX då:

https://youtu.be/M3UNDnZI-LA
2016-11-06, 15:45
Medlem
Citat:
Här inne tvärtom.
Trumps momentum har stannat upp de senaste två dagarna och Clinton ser ut att vinna. Hos afrikaner och muslimer sitter delvis klantänkandet kvar och de tenderar att rösta som sin närmsta ledare. Clintons har smörjt afroamerikanernas ledare under åren och är mycket starka bland den gruppen. Hennes utmaning ligger i att få dem att rösta. Hon har också starkt stöd generellt bland latinos efter Trumps uttalanden och dessa väljare är mycket motiverade och sluter upp starkt. Undantaget är kubanerna som röstar på Trump, vilket märktes i primärvalet i Florida då Rubio fick stora problem till medias förvåning. Trump kan nog ta Florida även om han ligger under i förtidsröstningen. Rent generellt krävs det nog en skandal som gör att en del Clinton-väljare att stanna hemma på valdagen för att han skall ta det. Han har en uppförsbacke då han måste ta många fler av vågmästarstaterna. Clinton har både pengarna och organisationen för att få in afrikanerna i röstbåset. Hon har övertag i annonseringen och i Florida har hon runt 50 kampanjkontor, medan Trump har ett. Sådant kommer att avgöra när det är så pass jämnt. Trump får nog hoppas på någon liten skandal, men Wikileaks har nog redan släppt sitt bästa material redan.
2016-11-06, 15:47
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nu har det aldrig hänt att Obama står svarslös som ett fån, vilket var vad Trump gjorde.

Ett rätt, "gubben" är rätt benämning. Med samma sinnesslöa svada som alltid. De lättlurade fåren nickar dreglande i takt.

Jasså du? Konstigt att Obama börjar stamma och svamla så fort hans teleprompter hackar upp mitt i ett tal?

Du är patetisk. Du har noll koll överhuvudtaget utan låter dina personliga känslor styra istället för att lyssna till fakta och statistik.

Om något hade hänt så hade givetvis Secret Service tagit ut Obama med. Det vet du mycket väl också innerst inne.

Citat:
Ursprungligen postat av GrinchSnitch
Hahaha detta var den värsta propaganda jag sett.... Jag vet att Aftonbladet är PK-DEluxe men denna artikel slår det mesta.
http://svenskamerikanerna.story.aftonbladet.se

Varenda en på listan röstar Hillary, tycker hon är en bra person/ledare och tramp är satan själv.
Ska bli så kul på onsdag morgon att se alla PK-Nissar gråta floder av blod när Trump tågar in i vita huset!

Låt mig gissa, Aftonbladets framsida på Onsdag morgon kommer vara helsvart

Patetiskt att se deras hatpropaganda.
2016-11-06, 15:49
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Trump har tappat linjen några gånger men det är ju inget mot Obongo.
Ja Trump har hakat upp sig många gånger. På ett väldigt sjukt sätt. Ett väldigt sjukt sätt. Och tro mig, han upprepar sig ofta. Väldigt ofta. Tro mig när jag säger att han upprepar sig hela tiden. För jag vet *konstpaus* att ingen upprepar sig som Trump. Upprepar sig. Trumps följare är dumma i huvudet.
Har svårt följa med. Dumma i huvudet. Svårt följa med.

What’s up with Trump’s weird repetitive stutter?
Citat:
I beat China all the time. All the time.

And it only makes common sense. It only makes common sense.

But you don’t hear that from anybody else. You don’t hear it from anybody else.
http://americablog.com/2016/05/whats-trumps-weird-repetitive-stutter.html
Senast redigerad av Xelious 2016-11-06 kl. 15:51.
2016-11-06, 15:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Obama/Michelle/Biden/Beyonce/Jay C, J-Lo kampanjar hårt nu i diverse stater + tusen kändisar till.

Trumpen har Ted Nugent, Kid Rock & Clintan.

Är inte det fusk!?

Skämt åsido, jag tycker det är märkligt att the PREZ åker runt och gapar så mkt som han gör. Låt de 2 nominerade göra upp - utan inblandning .

Tror att Obama kommer att ta en ev. Trump seger hårt.

För det är ju "arvet" efter Obama.., nämligen Trump. Det är under Obamas administration som Trump har blivit en realitet (trots att missnöjet funnits där tidigare).
2016-11-06, 15:56
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ja Trump har hakat upp sig många gånger. På ett väldigt sjukt sätt. Ett väldigt sjukt sätt. Och tro mig, han upprepar sig ofta. Väldigt ofta. Tro mig när jag säger att han upprepar sig hela tiden. För jag vet *konstpaus* att ingen upprepar sig som Trump. Upprepar sig. Trumps följare är dumma i huvudet.
Har svårt följa med. Dumma i huvudet. Svårt följa med.

What’s up with Trump’s weird repetitive stutter?

http://americablog.com/2016/05/whats-trumps-weird-repetitive-stutter.html

Hur fan orkar du trollie?

Såg något stolpskott länka "Fascism" i tråden och det som liknar fascism mest i detta valet är globalisterna och Clinton & co, metoder som våld, fusk och korruption... Hur kan någon ställa sig bakom det?

På tal om förtidsrösterna så kan väl folk som förtidsröstat och är demokrater rösta på Trump?
2016-11-06, 15:59
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ja du inte kommer CNN säga att det går bra för Trump inte.

Titta här inne istället finns folk som gillar Trump och folk som inte gör det. Så får du en 50/50 på hur det ser ut.

Eller så kollar du på 538 där personen som har sidan måste lägga känslorna åt sidan och gå efter siffror.

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo

CNN (& t.o.m. crocked Jake Tapper) börjar erkänna att det är jämnare än vad som tidigare sagts. Men det sitter hårt inne.

De tog nyss upp Michigan, och varför demokrater ska va lite oroliga där. Kan bli så att Hillary tar Florida, Trumpen tar Michigan - och då är det över. Gud förbjude.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in