Citat:
Postat av Klyban:
Citat:
Ja, jag sa mur för stoppa cannabisen, inget om några illegala kanadensare.
Jag sagt flera gånger den eventuella nyttan med en mur, om en mur är tillför att delvis stoppa drogerna komma över land.
Jag sagt flera gånger den eventuella nyttan med en mur, om en mur är tillför att delvis stoppa drogerna komma över land.
Citat:
Såklart att en mur kommer hindra vissa passager, men kommer inte stoppa drogerna då man bara hittar nya rutter.
Citat:
Undra inte om detta kommer få en del cannabis skifta ifrån Mexiko till Kanada och smuggling.
Så kanske en Trumpmur mot Kanada också?
Så kanske en Trumpmur mot Kanada också?
Citat:
Muren kommer inte förändra nettoinflödet till USA, sen om det går över muren, via gränsövergångar som El Paso, via vatten, tunnlar eller luft.
Jadu, det är inte lätt för dig, det förstår jag. Men kan du förklara för mig att ovanstående INTE handlar om att muren kommer hindra droger att ta sig över gränsen mellan Mexiko och USA?
Eftersom muren kommer minska inflödet av droger över M-USA-gränsen, kommer den givetvis minska inflödet av migranter också.
Murar har fungerat överallt där de byggts. Dess funktion är att stänga ute och/eller att stänga inne. Det fungerar runt fängelser och på landsgränser. Inga problem att övervaka - drönare och sensorer sköter det mesta av jobbet.
Kul att du verkligen håller med om detta, eftersom du i inlägg efter inlägg skrivit vad jag redovisar ovan.