Citat:
Ursprungligen postat av
Norrlands.guld
Hur ser ni på detta valet, är det de största valet ni varit med om? Alltså det viktigaste mest intressanta valet hittills? Hur stort är det jämfört med Brexit-valet anser ni? Naturligtvis spelar utgången roll för hur stort det blir, men så här innan?
Meghan McCain (John's stortuttade dotter) tyckte att det här var det värsta valet någonsin efter att Trump attackerade hennes pappa, men personligen tycker jag att det här har varit det bästa valet någonsin, och det blir ett ännu bättre val om Trump vinner
Brexit är helt irrelevant i jämförelse. Brexit var ett politiskt korrekt val, som egentligen handlade om att de anti-vita engelsmännen ville markera mot polsk arbetskraft eller något (och givetvis behålla deras muslimska invandrare, eftersom engelsmännen är pro-islamiska). Trump kommer kicka ut alla muslimer från USA, markera mot alla kriminella mexikanska gäng och hålla stången mot illegala invandrare från Sydamerika, ha goda relationer med Ryssland och Europa överlag, ta tillbaks all slavproduktion från Kina osv.
Ja, jag kan nog lugnt säga att det här är det största valet jag någonsin har upplevt. Det var ju givetvis något stort att följa de tidigare presidentvalen, särskilt Obama 2008, som ju var ovanligt med en svart presidentkandidat, och det var ett historiskt val, inget snack om saken. Men Trump har absolut lagt på en ordentlig show här, and the show must go on
Kan inte påstå att jag har följt något amerikanskt presidentval så här entusiastiskt i alla fall. Visserligen beror det på all social media, att man har alla Trump rallies på YouTube osv (sådant hade man inte tillgång till förr), men ändå. Det vore ett rejält anti-klimax om Trump förlorade. Kommer bli stor humor med honom i vita huset, och faktiskt lite bra grejer i världspolitiken också.
Just allt tjafs mellan Trump och Obama genom åren över birther-tramset, ser jag också som en stark indikation att Trump kommer vinna: det är ödets ironi helt enkelt, att Trump ersätter Obama.