2016-11-06, 14:33
Medlem
Jag tror vi vet hur valet slutar redan när den första exit-pollen kommer in. Om Trump överpresterar så vet vi att monsterrösten existerar och Trump kommer att vinna. Om exit-pollen ligger i linje med opinionsmätningarna så vet vi att monsterrösten bara var önsketänkande och då lägger jag in mig på psykakutens självmordsövervakning.
Citera
2016-11-06, 14:40
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewYorkCity
Man måste ju tyvärr betala en avgift på vinster, så utan att ha räknat på det tror jag arbitrage-möjligheten försvinner där. Du har ju dessutom en spread på minst 5 punkter mellan lång/kort i samma spel.

Den stora anledningen är dock att man måste gå in med enorma summor för att det ska ge något, även om man kan låsa in säg 0.10.

Periodvis har man för övrigt även fått överodds på att betta buckets på Clinton Electoral College Votes istället för att betta Trump.

Just möjligheten att kunna betta president, stater och college votes är verkligen intressant när valsystemet är som det är. Hade varit kul att snickra ihop en modell där.

Ah, just det. Det är olika spel så avgiften tas inte på nettot utan på de enskilda vinsterna. Glöm vad jag sa
Citera
2016-11-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror vi vet hur valet slutar redan när den första exit-pollen kommer in. Om Trump överpresterar så vet vi att monsterrösten existerar och Trump kommer att vinna. Om exit-pollen ligger i linje med opinionsmätningarna så vet vi att monsterrösten bara var önsketänkande och då lägger jag in mig på psykakutens självmordsövervakning.

Romney vann exit-polls men förlorade mot Obama.

Väldigt svårt med minoritet de kan säga att någon är bättre på ekonomin men röstar på den andra av på grund av att de är mindre rasister.
Citera
2016-11-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Romney vann exit-polls men förlorade mot Obama.

Väldigt svårt med minoritet de kan säga att någon är bättre på ekonomin men röstar på den andra av på grund av att de är mindre rasister.
Ja, fast jag tror inte det kommer att råda någon tvekan om vilket håll valet går åt efter de första exit-pollarna för jag tror nämligen inte att opinionsundersökningarna ens ligger nära sanningen utan att vi får en upprepning av Brexit. Om detta visar sig vara fel så vet vi detta också efter den första exit-pollen och då blir det inte roligt.
Citera
2016-11-06, 14:57
Medlem
EliasAlucards avatar
^^ När släpps exitpollarna?
Citera
2016-11-06, 14:58
Medlem
http://www.isidewith.com/map/mMr0/2016-presidential-election-donald-trump-vs-hillary-clinton#z5
Enligt denna sidan ser det ut såhär just nu. Landslide.
Donald Trump: 46/51 (90%) states won
Hillary Clinton: 5/51 (10%) states won

http://www.isidewith.com/map/n4wc/2016-presidential-election-donald-trump-vs-hillary-clinton#z5
Såhär ser också massmedias vy om hur Clintor håller sig. Det är dock senaste två åren. För ett år sen hade Clinton vunnit. Men inte om folk fick rösta idag.

Den här sidan har tydligen förutspått 2012 valet nästan helt korrekt.

Vi får se
Citera
2016-11-06, 15:00
Medlem
http://www.isidewith.com/poll/801555698

Såhär kommer det att bli eller ännu bättre tror jag.
https://www.youtube.com/watch?v=2ihWm9NqAc0
Senast redigerad av Waraahbe 2016-11-06 kl. 15:05.
Citera
2016-11-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
^^ När släpps exitpollarna?
När vallokalerna stänger i respektive delstat.
Citera
2016-11-06, 15:11
Medlem
Det är ett så konstigt val. Jag kan se både Hillary och Trump vinna ganska stort. Det kan också bli väldigt jämnt.

Jag tror folk röstar med plånboken när väl gäller. Obamacare/jobb kan vara det avgörande för att Trump ska vinna.
Citera
2016-11-06, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Förlorar Trump så förlorar han givetvis pga att valet är riggat; Helmut Norpoth och Allan Lichtman har förutspått en Trumpseger, och de har inte haft fel de senaste 20-30 åren (och deras statistiska modeller fungerar tillbaka till 1800-talet). Artificiell intelligens och börsmarknaden är också överens om att Trump kommer vinna valet. Trump är populärare än Hillary överallt på social media osv. Så demokraterna kan endast vinna genom att rigga valet med deras valboskap (negrer/latinos) och judiska George Soros röstmaskiner osv, och gör de det, ja då blir det radikal, våldsam revolution som svar från republikanskt håll, vilket är lika bra om de kommer ta ifrån Trump valet med fusk.

Det där med Soros röstmaskiner, finns det några hårda bevis för det? Enligt vad som skrivs på vissa ställen är det bara hittepå:

http://mediamatters.org/research/2016/10/26/fox-pushes-lie-george-soros-using-voting-machines-rig-election/214121
Citera
2016-11-06, 15:31
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
När vallokalerna stänger i respektive delstat.
Så du tror på Brexit,Bradleyeffekten osv, men ändå på exitpollarna? Det var de som låg mest fel i svenska valet 2014 med 8% vs 12,9% i verkligheten.
Citera
2016-11-06, 15:38
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Hur ser ni på detta valet, är det de största valet ni varit med om? Alltså det viktigaste mest intressanta valet hittills? Hur stort är det jämfört med Brexit-valet anser ni? Naturligtvis spelar utgången roll för hur stort det blir, men så här innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in