Jag tror vi vet hur valet slutar redan när den första exit-pollen kommer in. Om Trump överpresterar så vet vi att monsterrösten existerar och Trump kommer att vinna. Om exit-pollen ligger i linje med opinionsmätningarna så vet vi att monsterrösten bara var önsketänkande och då lägger jag in mig på psykakutens självmordsövervakning.
Man måste ju tyvärr betala en avgift på vinster, så utan att ha räknat på det tror jag arbitrage-möjligheten försvinner där. Du har ju dessutom en spread på minst 5 punkter mellan lång/kort i samma spel.
Den stora anledningen är dock att man måste gå in med enorma summor för att det ska ge något, även om man kan låsa in säg 0.10.
Periodvis har man för övrigt även fått överodds på att betta buckets på Clinton Electoral College Votes istället för att betta Trump.
Just möjligheten att kunna betta president, stater och college votes är verkligen intressant när valsystemet är som det är. Hade varit kul att snickra ihop en modell där.
Ah, just det. Det är olika spel så avgiften tas inte på nettot utan på de enskilda vinsterna. Glöm vad jag sa
Jag tror vi vet hur valet slutar redan när den första exit-pollen kommer in. Om Trump överpresterar så vet vi att monsterrösten existerar och Trump kommer att vinna. Om exit-pollen ligger i linje med opinionsmätningarna så vet vi att monsterrösten bara var önsketänkande och då lägger jag in mig på psykakutens självmordsövervakning.
Romney vann exit-polls men förlorade mot Obama.
Väldigt svårt med minoritet de kan säga att någon är bättre på ekonomin men röstar på den andra av på grund av att de är mindre rasister.
Väldigt svårt med minoritet de kan säga att någon är bättre på ekonomin men röstar på den andra av på grund av att de är mindre rasister.
Ja, fast jag tror inte det kommer att råda någon tvekan om vilket håll valet går åt efter de första exit-pollarna för jag tror nämligen inte att opinionsundersökningarna ens ligger nära sanningen utan att vi får en upprepning av Brexit. Om detta visar sig vara fel så vet vi detta också efter den första exit-pollen och då blir det inte roligt.
Förlorar Trump så förlorar han givetvis pga att valet är riggat; Helmut Norpoth och Allan Lichtman har förutspått en Trumpseger, och de har inte haft fel de senaste 20-30 åren (och deras statistiska modeller fungerar tillbaka till 1800-talet). Artificiell intelligens och börsmarknaden är också överens om att Trump kommer vinna valet. Trump är populärare än Hillary överallt på social media osv. Så demokraterna kan endast vinna genom att rigga valet med deras valboskap (negrer/latinos) och judiska George Soros röstmaskiner osv, och gör de det, ja då blir det radikal, våldsam revolution som svar från republikanskt håll, vilket är lika bra om de kommer ta ifrån Trump valet med fusk.
Det där med Soros röstmaskiner, finns det några hårda bevis för det? Enligt vad som skrivs på vissa ställen är det bara hittepå:
Hur ser ni på detta valet, är det de största valet ni varit med om? Alltså det viktigaste mest intressanta valet hittills? Hur stort är det jämfört med Brexit-valet anser ni? Naturligtvis spelar utgången roll för hur stort det blir, men så här innan?