Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ryssland har dubbla produktionen, och säljer som tokar själva.
Och nej, dom har inte ett överflöd av all uran.
Kanada, Kazakstan, Australien och Namibia har 69% tillsammans av världsproduktionen, medans Ryssland har 8% och USA endast 4%.
Fakta blir inte så roligt för dig i detta område.
Sen kan man undra varför Ryssland köper Uran, men dina anledningar att de vill ha ett överflöd av Uran är så patetisk att jag kan bara skratta åt det

Kazakstan har runt 50% av produktionen, vem är dom allierade med, retard? USA eller Ryssland?
2016-11-06, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
In

Resten av ditt paranoida snack om fascismen osv hör hemma på ett dagis, för små barn där man indoktrinerar dem med skräckpropaganda. Vuxna som förstår verkligheten förstår att Trump kämpar mot onda krafter, och att om du gör det som är rätt kommer du att bli attackerad av alla möjliga onda krafter. Det är svårt att göra vad som är rätt och bra. Alla som attackerar Trump är de egentligt onda människorna.
Exakt och det är så de håller den korkade massan helt fördummad och okritisk. Den som är emot trump vet inte sitt eget bästa pga att denne har förts bakom ljuset av massmedia och den politiskt korrekta idiotkultur som råder. Man skulle kunna säga att det gått så långt att massmänniskorna har vänts mot sig själva.

Själv hoppas jag bara att han inte blir mördad när han vinner eller på något sätt blir av med makten av judarna. De ska man inte underskatta då de sitter på den största makten i världen.
2016-11-06, 14:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men din dumma jävla dåre. Vet du inte ens vad du själv skriver? Du skrev ju för i helvete att du tyckte de lika gärna kunde bygga en mur mot Kanada, för alla smuggling skulle ju ta den vägen, när muren var färdigbyggd. Detta TROTS att du vägrar se nyttan av en mur.

Du är en idiot som inte klarar av att förstå vad du själv skriver.

Klyban skriver:

Observera: Trots att muren inte alls kommer stoppa inflödet av narkotika, för det "går ju inte" enligt Klyban, spekulerar han ändå om att inflödet måste ta en annan väg och då gå genom Kanada.

Jag vet faktiskt inte hur man diskuterar med en uppenbar idiot. Det är bara frustrerande. Du får inga fler svar från mig, Klyban. Möjligvis att jag citerar dig då och då bara för att sprida lite humor här i tråden.
Ja, jag sa mur för stoppa cannabisen, inget om några illegala kanadensare.
Jag sagt flera gånger den eventuella nyttan med en mur, om en mur är tillför att delvis stoppa drogerna komma över land.
Så visst har den en funktion, men problemet är att drogerna bara kommer in någon annan väg.
och hur kan man då värdera den nyttan med muren om, om det ändå inte stoppar denna transportering av droger in i USA.
Och det är ju inte så att vid tex El Paso gränsen stoppar speciellt mycket, kanske i ton men det är ju redan en kalkylerad risk man tar och anpassar kostnaden sen hur mycket man får igenom.
Folket kommer fortsätta använda oavsett kostnaden, det är just därför en mur är betydelselöst för tillgången för konsument.

Om du citera mig eller inte, är helt upp till dig.
Humorn som existerar i tråden, är den obscena polariseringen som du och en del andra hardcore Tramp-anhängare hänger sig till.
2016-11-06, 14:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Kazakstan har runt 50% av produktionen, vem är dom allierade med, retard? USA eller Ryssland?
Mitt tips är att vi lämnar klyban till hans eget, sorgliga öde. Det är uppenbart att vi har med en underbegåvad individ att göra. Han kan inte se konsekvenser av handlingar. För klyban är det oerhört svårt att förstå att ens urantillgångar minskar om man säljer dem till främmande makt. Det går helt enkelt inte in. På samma sätt går det inte in i klybans trånga skalle, att den makt som köper gruvan, ökar sina urantillgångar.

Klyban ser det hela som att båda fortfarande har lika stora tillgångar, oklart varför, men så länge klyban kan provocera fram reaktioner är klyban glad. Jag föreslår att vi låter klyban självdö som det lilla, patetiska troll han är.
2016-11-06, 14:06
Medlem
Japhys avatar
-
2016-11-06, 14:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vilket år hade de 50% av världsproduktionen?
2008 är det dessa siffror.
2012 är det dessa siffror http://ravarumarknaden.se/wp-content/uploads/tillgang-pa-uran-i-varlden-karta.png
2015 kommer det bara upp till 40% för Kazakstan
http://www.world-nuclear.org/information-library/nuclear-fuel-cycle/mining-of-uranium/world-uranium-mining-production.aspx
2016-11-06, 14:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja, jag sa mur för stoppa cannabisen, inget om några illegala kanadensare.
Jag sagt flera gånger den eventuella nyttan med en mur, om en mur är tillför att delvis stoppa drogerna komma över land.
Så visst har den en funktion, men problemet är att drogerna bara kommer in någon annan väg.
och hur kan man då värdera den nyttan med muren om, om det ändå inte stoppar denna transportering av droger in i USA.
Och det är ju inte så att vid tex El Paso gränsen stoppar speciellt mycket, kanske i ton men det är ju redan en kalkylerad risk man tar och anpassar kostnaden sen hur mycket man får igenom.
Folket kommer fortsätta använda oavsett kostnaden, det är just därför en mur är betydelselöst för tillgången för konsument.

Om du citera mig eller inte, är helt upp till dig.
Humorn som existerar i tråden, är den obscena polariseringen som du och en del andra hardcore Tramp-anhängare hänger sig till.
Så du håller alltså med om att muren kommer minska inflödet från Mexiko? Jag kan omöjligt förstå dig på annat sätt, eftersom du hävdar att drogerna kommer gå genom Kanada istället (óklart hur mexikanarna ska transprotera sina droger till Kanada, men de har ju en ganska bra egen produktion).

Samtidigt måste du förstå att det stora problemet inte är drogerna, utan människorna. Om nu muren, enligt dig, minskar inflödet av droger från Mexiko, kan du då inse att den även skulle minska inflödet av människor över gränsen Mexiko-USA? Eller är det resonemanget för komplext för dig?
2016-11-06, 14:14
Medlem
Citat:
Vilket år hade de 50% av världsproduktionen?
2008 är det dessa siffror.
2012 är det dessa siffror http://ravarumarknaden.se/wp-content/uploads/tillgang-pa-uran-i-varlden-karta.png
2015 kommer det bara upp till 40% för Kazakstan
http://www.world-nuclear.org/information-library/nuclear-fuel-cycle/mining-of-uranium/world-uranium-mining-production.aspx

Bara 40% Jag var lite off med sifforna.
Men vad du inte vet är att det är ett företag som utvinner nästan all uran i Kazakstan, Australien, och Kanada. Vet du vilket företag det är? Och ännu viktigare, vet du från vilket land företaget kommer?
2016-11-06, 14:15
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Han har spelat den rollen bra i över 30 år då. Hitler älskade judar men låtsades hata dem fram till sin död kanske?

Precis.
I msm och på folk som inte förstår sig så framstår det som att Donald Trump har dykt upp från ingenstans och han bara ställt upp för skojs skull.
Frågorna han driver idag är samma frågor han brann för på 80 talet och folk ville redan då att han skulle ställa upp i Presidentvalet.
Detta är från 1988 när han var gäst hos Opera Winfrey.
https://youtu.be/SEPs17_AkTI
2016-11-06, 14:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Bara 40% Jag var lite off med sifforna.
Men vad du inte vet är att det är ett företag som utvinner nästan all uran i Kazakstan, Australien, och Kanada. Vet du vilket företag det är? Och ännu viktigare, vet du från vilket land företaget kommer?
Det har noll betydelse ifråga om Ryssland köpa Uran ifrån USA.

Är inte försäljningen av Uran kopplade till USA emottagande av gamla kärnvapen ifrån Ryssland?
Det vore rätt naturligt att ha med detta i en sådan deal.
Och hur mycket har Ryssland köpt ifrån USA, har du svar på detta?
Denna gång kanske låta bli att svinga siffror du inte har belägg för.

Och frågan om trump skulle sälja uran till Ryssland, då antar jag det är okey igen.
Dock kan vi komma till en enkel slutsats, USA uran är marginellt.
men varför köpa uran ifrån USA när man har så mycket själva och har den som producerar mest i världen så gärna säljer.
2016-11-06, 14:20
Medlem
Citat:
Det har noll betydelse ifråga om Ryssland köpa Uran ifrån USA.

Är inte försäljningen av Uran kopplade till USA emottagande av gamla kärnvapen ifrån Ryssland?
Det vore rätt naturligt att ha med detta i en sådan deal.
Och hur mycket har Ryssland köpt ifrån USA, har du svar på detta?
Denna gång kanske låta bli att svinga siffror du inte har belägg för.

Och frågan om trump skulle sälja uran till Ryssland, då antar jag det är okey igen.
Dock kan vi komma till en enkel slutsats, USA uran är marginellt.
men varför köpa uran ifrån USA när man har så mycket själva och har den som producerar mest i världen så gärna säljer.

Haha Ryssland köper inte uran från USA, dom gick steget längre och köpte gruvan och företaget som utvinner uranet. Förstår du skillnaden? Ditt resonemang faller ihop för att du inte vet vad som pågår.

Dom hade en deal där dom skulle bryta ner gamla kärnvapen, men USA höll inte sin del av avtalet och då slutade Ryssland hålla sin del.
2016-11-06, 14:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så du håller alltså med om att muren kommer minska inflödet från Mexiko? Jag kan omöjligt förstå dig på annat sätt, eftersom du hävdar att drogerna kommer gå genom Kanada istället (óklart hur mexikanarna ska transprotera sina droger till Kanada, men de har ju en ganska bra egen produktion).

Samtidigt måste du förstå att det stora problemet inte är drogerna, utan människorna. Om nu muren, enligt dig, minskar inflödet av droger från Mexiko, kan du då inse att den även skulle minska inflödet av människor över gränsen Mexiko-USA? Eller är det resonemanget för komplext för dig?
Muren kommer inte förändra nettoinflödet till USA, sen om det går över muren, via gränsövergångar som El Paso, via vatten, tunnlar eller luft.
Det återstår att se om en mur nu byggs, en sak är dock säger de mexikanska kartellerna kommer dit drogerna på ett eller annat sätt oavsett om det står en mur i vägen.

Ja, de som handlar med drogerna är ett stort problem, och skapar extremt mycket våld.
Jag sagt flera gånger att en mur skulle minska invandring, men inte i närheten stoppa den.
Dock så återvänder det mer än som vill till USA, så en mur skulle nog avfolka USA snabbare än utan en mur.
Det är inte speciellt svårt att hålla med om, dock de som vill komma till USA, kommer komma till USA.
Så om den ekonomiska pendeln svänger fel, så kan muren vara till stor nytta, även om den inte skulle ta så mycket.
Det finns många problem med en mur, en är att ha tillräckligt med personal för säkra alla ~320milen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in