2016-11-06, 09:58
Medlem
igår klockan sex slängde jag i mig en tramadol 100mg. Vid klockan 10 tog jag en väldigt liten dos tjack, alltså max 0.2, men tror snarare 0.1. Iaf en halv timme senare rökte jag en joint. Rökte bara halva för jag kände mig rätt duktigt stukad. 15 minuter efter det bryter helvetet loss, mitt hjärta börjar pumpa så in i bänken, dubbel slag. Jag börjar frysa så in i helvete, alltså hela jag skakade, yr var jag också.

Dödsångest kom ungefär 1,5 timme efter detta började då jag insåg att jag faktiskt inte nojjade utan att något måste vara riktigt fel, hela jag hoppade upp och ner i sängen av att pumpen slog. Efter 2,5 tim kändes det som att ngt small till i hjärtat, pulsen lungnade efter det ned sig, tills jag knappt hade någon puls..

Helt plötsligt flyger jag bara upp ur sängen som ett jävla skott och säger lite half högt mitt hjärta stannade, för det kändes exakt som det. Efter detta började jag bli varm och må rätt hyffsat. Nu tror ju inte jag att hjärtst stannade på riktigt, men skumt var det.

~
Förövrigt vill jag säga att jag har gjort mycket mycket brutalare blandningar, dock så har jag nästan alltid tagit benso till amfetamin. Men på en sån liten lina förstår jag inte.. hjärtat fick kanske bara nog? Funderar över att uppsöka läkare idag, men blir kanske svårt o förklara utan att ta med om drogerna. Jaja. Vad tror ni hände?

Ha de
Senast redigerad av yrarren 2016-11-06 kl. 09:59. Anledning: Dålig rubrik
Citera
2016-11-06, 10:39
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yrarren
igår klockan sex slängde jag i mig en tramadol 100mg. Vid klockan 10 tog jag en väldigt liten dos tjack, alltså max 0.2, men tror snarare 0.1. Iaf en halv timme senare rökte jag en joint. Rökte bara halva för jag kände mig rätt duktigt stukad. 15 minuter efter det bryter helvetet loss, mitt hjärta börjar pumpa så in i bänken, dubbel slag. Jag börjar frysa så in i helvete, alltså hela jag skakade, yr var jag också.

Dödsångest kom ungefär 1,5 timme efter detta började då jag insåg att jag faktiskt inte nojjade utan att något måste vara riktigt fel, hela jag hoppade upp och ner i sängen av att pumpen slog. Efter 2,5 tim kändes det som att ngt small till i hjärtat, pulsen lungnade efter det ned sig, tills jag knappt hade någon puls..

Helt plötsligt flyger jag bara upp ur sängen som ett jävla skott och säger lite half högt mitt hjärta stannade, för det kändes exakt som det. Efter detta började jag bli varm och må rätt hyffsat. Nu tror ju inte jag att hjärtst stannade på riktigt, men skumt var det.

~
Förövrigt vill jag säga att jag har gjort mycket mycket brutalare blandningar, dock så har jag nästan alltid tagit benso till amfetamin. Men på en sån liten lina förstår jag inte.. hjärtat fick kanske bara nog? Funderar över att uppsöka läkare idag, men blir kanske svårt o förklara utan att ta med om drogerna. Jaja. Vad tror ni hände?

Ha de
Dubbelslag är inte farligt. Den vanligaste anledningen till dubbelslag är stress. En av de mer obehagliga aspekterna av dubbelslag är att det känns som att hjärtat stannar innan nästa slag kommer. Påföljande slag brukar kännas kraftigare då det är lite mer blod än vanlig i hjärtat pga de dubbla slagen. Att det är obehagligt och att man tror att man ska dö brukar ju inte direkt hjälpa stressnivån utan snarare gör allting värre.

Jag tror inte att du råkade ut för något slags hjärtproblem. Det finns nämligen inte direkt någon mystisk hjärtsjukdom som kommer helt plöstsligt för att sedan bara försvinna igen efter några timmar. Jag tror att du råkade ut för någon slags panikångestattack. Kraftig puls, hjärtklappning, yrsel, frossa, dödsångest etc. Just tjack och weed är känt för att kunna utlösa panikångest och nojja.

För någon som aldrig haft en panikångestattack brukar den vanligaste responsen vara "Nänä, alltså det kändes som jag höll på att dö på riktigt! Det var inte bara i huvudet liksom". Men symptomen du beskriver låter ganska exakt som det. Attacken är så pass otroligt obehaglig att det ofta är svårt att föreställa sig att det faktiskt inte är något som håller på att gå sönder i kroppen.
Citera
2016-11-06, 10:52
Medlem
Jadu, det som var så sjukt var att hjärtat slog hur det ville, dubbelslag hit, fem starka på rad efter det osv. Det var var säkert en panikattack. Men jag hade i början ingen direkt panik, tog bra länge innan jag blev skrämd. men ja,

Fick mig en rejäl tankeställare iallafall, lägger tjoet på hyllan för ett tag.
Citera
2016-11-06, 10:57
Medlem
AceOfHazes avatar
Tänkte skriva något men nospheratu sa det så bra. Tram tar jag själv bara när alkoholen är slut (som nu) eller bota bakfylla
Citera
2016-11-06, 11:02
Medlem
Brukar inte slänga i tramadol i sånna här mixar, men dom gångerna jag gjort det kan det handla om 4-500 mg för att sedan slänga i sig en liknande dos några timmar in på tjo racet, vet att det är skadligt. Men att en 100mg ska ha försökt dräpt mig låter ju sjukt?
Citera
2016-11-06, 11:26
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Jadu, det som var så sjukt var att hjärtat slog hur det ville, dubbelslag hit, fem starka på rad efter det osv. Det var var säkert en panikattack. Men jag hade i början ingen direkt panik, tog bra länge innan jag blev skrämd. men ja,

Fick mig en rejäl tankeställare iallafall, lägger tjoet på hyllan för ett tag.
Det är inte sällsynt att man får dubbelslag eller konstig hjärtklappning helt spontant utan direkt anledning. Bevisligen reagerade du på det eftersom du mentalt registrerade att någonting kändes konstigt. Din hjärna tänker "Fan, det här kan inte vara bra". Det leder till att binjurarna dundrar ut mer kortisol och adrenalin i systemet som ofta sätter ännu mer sprätt på pulsen och ger oregelbundna hjärtslag. Du själv tycker att du är lugn och fin men i själva verket springer din hjärna i cirklar runt det faktum att det känns väldigt mystiskt med hjärtat.

Min poäng är att du fick dubbelslag först, vilket kan ha berott på vad som helst. Fenomenet är vanligare hos unga män än hos andra. Efter en tid fick du en panikångestattack som verkligen får hjärtat att slå i taket. Tjack och weed kan lätt utlösa panikångestattacker. Det är mer regel än undantag att man på fullaste allvar tror att man håller på och dö under en panikångestattack. Som sagt brukar många nästan bli besvikna över att få veta att ingenting är fel med hjärtat efteråt. Det kändes ju som att hela kroppen höll på att kollapsa, och inte bara lite ångest i huvudet.

Ja, nu skriver jag som om jag vet helt säkert att det var det som hände. Jag tror rätt säkert att det var det som hände. Trots att det hela nog var medicinskt ofarligt så låter det som en bra idé att tagga ner med pillertrillandet.
Citera
2016-11-06, 11:28
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Brukar inte slänga i tramadol i sånna här mixar, men dom gångerna jag gjort det kan det handla om 4-500 mg för att sedan slänga i sig en liknande dos några timmar in på tjo racet, vet att det är skadligt. Men att en 100mg ska ha försökt dräpt mig låter ju sjukt?
Jag tror inte du var i närheten av att dö eller att det som hände ens var farligt. Att det känns som att man kommer dö av bara helvete är en helt annan sak.
Citera
2016-11-06, 12:22
Medlem
Fick du under någon av den här tiden ont i bröstet och svårt att andas?

Isåfall kan det vara en propp som vandrat genom hjärtat.

Men tror som övriga folket att det var en panikångest attack med ren dödsångest. Har själv varit med om det och har i paniken åkt in till akuten en gång för ett gäng år sedan.

Cannabis kan utlösa enorma panikångest attacker hos vissa. I mitt fall lugnar det alltid ner saker och ting men för endel kan det ha lite lustiga effekter på hjärtat i övrigt.
Citera
2016-11-06, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Fick du under någon av den här tiden ont i bröstet och svårt att andas?

Isåfall kan det vara en propp som vandrat genom hjärtat.

Men tror som övriga folket att det var en panikångest attack med ren dödsångest. Har själv varit med om det och har i paniken åkt in till akuten en gång för ett gäng år sedan.

Cannabis kan utlösa enorma panikångest attacker hos vissa. I mitt fall lugnar det alltid ner saker och ting men för endel kan det ha lite lustiga effekter på hjärtat i övrigt.

Det hög till ibland, vänster arm fick säg ett par stick. Så värst svårt att andas tror jag inte jag hade faktiskt, vart med om värre.. grejjen med cannabis är ju att jag rökt i stort sätt varje dag i ett års tid. Och kan röka som en jävla skorsten, speciellt vid tjack avis. MEN med det sagt så brukar mitt hjärts dunka på rätt hårt ibland när jag rökt. Därav har jag minskat mitt bruk ganska drastiskt de senaste veckorna.

Men vid alla tjack avisar hittils har jag haft benso tillhands, och då har det inte vart några problem alls.
Citera
2016-11-08, 21:42
Medlem
ramsays avatar
Panikångest. Händer oss alla. Klassiskt fall av amf+cb ,man blir fett bäng av rökat när man tagit tjack, inte alla som tänker på det.
Man lär sig kontrollera det med tiden, strunta i benzo ,alkohol,svampkurer annat skit är mitt råd, är bara hjärnan som spökar så bäst lösa sina issues på naturlig väg.
För förr eller senare får man lära sig hantera det och gå vidare, ju tidigare desto bättre.
Att gå runt beredd med xanor, blodtrycksmätare ,pulsklockor, satellittelefon till 112 och hjärtstartare och alla andra förslag som cirkulerat genom åren på forumet är bara trams. Man ska inte vara djävla nojjig och ska ringa 112 för minsta lilla, men var själv en färsking en gång i tiden. Man visste ju vad man gav sig in i för värld, motgångar kommer och riskerna finns alltid.
Sanningen är ju att det finns en baksida av drogerna fast det alltid gick bra tills det gick åt h-vete, men det visste man redan från början. Ingen har sagt det ska vara lätt.
Karriären i branschen är lång och full utmaningar som vanföreställningar , förföljsemani, psykoser , paranojjan mm känns minst lika verkliga. Sen Od's , infektioner ,mobben, öppenvården och allt annat skit man kan råka ut för.
Kötta på !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in