2016-11-05, 17:30
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Det är precis såna här uttalanden man inte ska göra....

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/psykningen-fran-hif-spelaren-infor-avgorandet-gefle-ar-redan-ute-ur-allsvenska/

Framförallt inte när Gefle är inblandat. Herregud så korkat.
Citera
2016-11-05, 22:03
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Det är precis såna här uttalanden man inte ska göra....

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/psykningen-fran-hif-spelaren-infor-avgorandet-gefle-ar-redan-ute-ur-allsvenska/

De måste ju klara av ett kvalspel oavsett för att hänga kvar.
Citera
2016-11-05, 22:11
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
De måste ju klara av ett kvalspel oavsett för att hänga kvar.
Förvisso, men han är säker:
Citat:
- Jag är 100 procent säker, med guds försyn, att vi stannar i allsvenskan.

...

Samuel är också säker på att HIF kommer klara ett kval.
Citera
2016-11-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Fast medlemmarna kan ju faktiskt rösta bort Ryssholm om de vill. Så funkar 51%-regeln.
Enligt Laul var det ca 70 medlemmar i Eskilstuna som röstade i frågan om de skulle gå ihop med Ryssholm. Jag ser vissa brister med föreningsdemokratin, även om det är ädelt i teorin. Nästan så att jag skulle vilja säga att det är en mer riskabel styrning än om några har ett ekonomiskt intresse. Hur många hade man behövt vara för att rösta ner MFFs elitsatsning på förra årsmötet 150?
Citera
2016-11-05, 22:19
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Tog du verkligen illa vid dig av det? Skrev att ni var ett bra publiklag.
Men ok, det är bra...
Har du sett någon match med andra hemmalag eller använder du bara gratisbiljetter?

Som skrivet tidigare, du är garanterat en ny gröthals eller en gammal snubbe i ny skepnad och nytt lag ännu en gång.
Citera
2016-11-06, 01:08
Medlem
Citat:
Det kan inte vara roligt att reta sig på att folk har åsikter i ett forum - dessutom i din tråd.

nu tycker jag du bör knipa käft och istället vara tacksam att salorm kom på den genialiska idén att skapa en tråd om allsvenskan.
Citera
2016-11-06, 02:33
Medlem
Guliganer!

Kvick fråga: Hur har säsongen varit för Emir Bajrami? Blev det några matcher för honom i år? Hur har han isåfall sett ut? Hur gammal är han nu? Tror ni han kommer tillbaka till landslagsklass? Kommer han spela i Elfsborg nästa år?

Jag gillade hans riviga spelstil när han var med i landslaget förr. Nyfiken. Tacksam för svar.
Citera
2016-11-06, 09:38
Medlem
kostymnisses avatar
Sällan/aldrig har det känts skönare att en säsong tar slut än idag. 50e matchen och 42a tävlingsditon.
Tur man valde att inte ge sig ut på vägarna till Peking idag förövrigt, verkar ju gött kaosigt.

I övrigt blir det väl som vanligt att Gefle mirakulöst klarar sig kvar via att dom vinner med 2-0 i Östersund och Jordan Larsson gör självmål i 93e så J.Södra vinner. Typiskt Gefle. Sedan halkar väl nån hbk-spelare på en isig plastmatta i Gävle så hemmalaget där får in dubbelmötets enda mål i förlängningens näst sista minut.
Citera
2016-11-06, 10:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Sällan/aldrig har det känts skönare att en säsong tar slut än idag. 50e matchen och 42a tävlingsditon.
Tur man valde att inte ge sig ut på vägarna till Peking idag förövrigt, verkar ju gött kaosigt.

I övrigt blir det väl som vanligt att Gefle mirakulöst klarar sig kvar via att dom vinner med 2-0 i Östersund och Jordan Larsson gör självmål i 93e så J.Södra vinner. Typiskt Gefle. Sedan halkar väl nån hbk-spelare på en isig plastmatta i Gävle så hemmalaget där får in dubbelmötets enda mål i förlängningens näst sista minut.

Tråkigt slut för med den skadelistan: Sören Rieks på skadelistan. Thomas Rogne, Mads Albaek, Patrik Karlsson Lagemyr och Pontus Dahlberg likaså.

Dessutom är Adam Johansson sjuk, Mikael Boman inte i matchform och Martin Smedberg-Dalence på landslagssamling med Bolivia.
Citera
2016-11-06, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Enligt Laul var det ca 70 medlemmar i Eskilstuna som röstade i frågan om de skulle gå ihop med Ryssholm. Jag ser vissa brister med föreningsdemokratin, även om det är ädelt i teorin. Nästan så att jag skulle vilja säga att det är en mer riskabel styrning än om några har ett ekonomiskt intresse. Hur många hade man behövt vara för att rösta ner MFFs elitsatsning på förra årsmötet 150?

Är inte Ryssholm den enda medlemmen i AFC?
Citera
2016-11-06, 10:34
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Nja, jag vet inte. Tycker de känns som bäddat för HIF att vara kvar.
Östersund spelar bra hemma å Gefle är väl ingen höjdare borta. Dessutom har HIF hemmamatch mot JSödra som e klara å nöjda.
I kvalet spelar HBK utan sin kapten som tog ett vårdslöst rött på offensiv halva i matchen igår, dessutom spelade de riktigt uselt. Tror HIF löser kvalplatsen lätt idag och sen i kvalet med.
Citera
2016-11-06, 10:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Föreningsdemokratin är helig i Sverige. Säg inget negativt om den.

Inget har vad jag vet gått föreningsdemokratiskt fel här. Bara att acceptera att vissa beslut inte går den vägen man själv förespråkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in