Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Juventus och Allegris styrka är möjligheten till anpassning. Det borde kunna ge utslag senare i turneringen. Borta mot Sevilla är det lite upp till bevis. Lyckas man spela en klok fotboll där och ta hem en seger är allt frid och fröjd.
I övrigt stämmer jag in i att man bör sträva, från Juves håll, att spela en bättre egen fotboll.
Precis så är det. Man har ett rutinerat lag som kan spela jämnt mot de största. Men man får även problem med att sätta tempot mot på pappret sämre motstånd.
Buffon 38, Evra 35, Bonucci 29, Barzagli 35, Dani Alves 33, Sturaro 23, Marchisio 30, Khedira 29, Pjanic 26, Higuain 29, Mandzukic 30.
Det blir lite old boys-vibb när backlinjen står och passar bollen fram och tillbaka i snigeltempo 50% av matchen. En horribel fotbollsupplevelse för alla neutrala. Jag ser verkligen ingenting som entusiasmerar publiken eller som gör det här laget tilldragande, i nuläget. Man försöker inte ens.
Matchen mot Lyon kan ha varit den mest bedrövliga insats jag sett av Juventus på tio år. Jag väntade på att Dolda Kameran-vinjetten skulle dra igång. Var detta verkligen Juventus?
Allegri har en hel del att jobba med, är det snällaste jag kan säg om den mannen.