2016-11-03, 14:57
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Samtidigt var det spelarna (Pirlo & Tevez) som ville lämna, och de lämnade inte till någon konkurrent. Och det är inga spelare som man bara ersätter. Men med målvakt och försvar intakt, och offensiven förstärkt med Pjanic, Dybala och Higuain så anser jag att man nu är tillbaka på samma nivå.

Samtidigt har försvaret blivit äldre, och man närmar sig tiden då dessa bjässar ska ersättas. Och återigen så är det inte självklart att man direkt finner ersättare till Buffon & Barzagli, och sedan Chiellini.

Tevez, Vidal och Pirlo ÄR vinnare det är inte Pjanic, Higuain och de andra de värvat in du kan inte jämföra de här spelarna, lägg till Pogba som kanske inte var en vinnare men åtminstone en jävligt bra spelare. Det ÄR Juves eget fel att de hamnat där de hamnat, synd för italiensk fotboll och deras fans.
Citera
2016-11-03, 15:43
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Tråkig CL-vecka med kryss som borde varit segrar.

Vad tror vi om EL ikväll?

19:00 Austria Wien - AS Roma
19:00 Sassuolo - Rapid Wien
21:00 Fiorentina - FC Slovan Liberec
21:00 Southhampton - Inter

Roma bör inte ta för lättvindigt på uppgiften. Åker man från Österrike utan poäng ser läget något jobbigt ut.
Sassuolo bör heller inte förlora på hemmaplan. Tar man en vinst ser läget mycket bra ut.
Fiorentina har läget under kontroll, medan Inter behöver en pinne.

Vad jag tror? Roma vinner, Sassuolo kryssar, Fiorentina vinner, Inter förlorar.
Citera
2016-11-03, 19:42
Avslutad
Citat:
Det fina med Dybala och Higuain är att de har tillräcklig kvalitet att vinna matcher även då spelet inte fungerar.

Men det är enligt mig främst mittfältet som har varit ”svagt”. Och det är rimligen där som spelet grundläggs. Men nu är Marchisio äntligen tillbaka.

Mittfältet mot Lyon skulle kunna vara Alex Sandro, Marchisio, Pjanic, Khedira, Cuadrado. Inte minst eftersom Dybala saknas, eftersom han kompletterar Higuain på ett strålande sätt.

Offensivt trots att Chiellini saknas. Men man ska erövra tre poäng. Kanske för offensivt för Allegri? Eftersom han sedan kan ha svårt att öka trycket ytterligare om behovet skulle uppstå. Han gillar att ha möjligheter. Kanske starta med Dani Alves?

Äh vafan jag har inte riktigt koll, vad säger trådens Juventus-experter?

Jag håller med. Mittfältet fungerar inte lika fint och flytande som tidigare. Pjanic har heller inte kommit in rätt i laget, även om hans individuella kvalitéer lyser igenom i enstaka moment. Han har lagt några briljanta passningar och skjutit helt sjuka skott men han försvinner också ganska lätt ur matcherna och är osynlig långa perioder.

Dybala är helt ovärderlig för Juves offensiv. Ofta får han göra för mycket på egen hand. Därför var Higuains ankomst jätteviktig ur den aspekten. Men gud vad jag saknar Tevez. Han är klass rakt igenom.

Allegri borde ge Rugani fler chanser. Sjabblar Juve bort Rugani till ett annat lag p.g.a. att han vill ha mer speltid blir jag riktigt förbannad.

1-1 i går är inte godkänt. Falsk trygghet att hålla på och rulla rundor när så mycket av matchen återstår. De ska bara döda den och göra 2-0 långt tidigare.
Citera
2016-11-03, 20:23
Avslutad
Citat:
”Problemet” är att man alltid vill vinna allting. Jämför med Milan som verkade prioritera CL före Serie A. Medan Juventus vill vinna Coppa Italia, Serie A och CL. Utan att vika ned sig någonstans...

Och i en så hård liga som Serie A kan det vara svårt. Men det var en missräkning att inte ta tre poäng ikväll. Deras främsta mål för säsongen är CL...

Helt korrekt! Bra analys. Vinnarmentaliteten i Juve är inte alltid av godo...Efter fem år som mästare anser i alla fall jag att Juve ska prioritera CL, även om de givetvis inte ska ge bort ligan från början.

Juve har många likheter med Gli Azzurri i avgörande matcher. Det tenderar att bli ängsligt och panikartat. Vilket resulterar i mål i baken. Och sen är det för sent att ordna upp det.
Senast redigerad av GenesisP 2016-11-03 kl. 20:29.
Citera
2016-11-03, 22:49
Medlem
Fin seger av Roma:
https://www.facebook.com/GazzettaGiallorossa.it/videos/1124866324276295/

Man vågade spela offensivt i en match som man vinner om lagen verkligen vågar möta varandra.

Juventus spelar mer cyniskt på resultat. Men hemma ska man skita i sådant, och bara trumma på för seger. När man leder med två mål kan man säkra upp och spela av tiden. Klassiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag håller med. Mittfältet fungerar inte lika fint och flytande som tidigare. Pjanic har heller inte kommit in rätt i laget, även om hans individuella kvalitéer lyser igenom i enstaka moment. Han har lagt några briljanta passningar och skjutit helt sjuka skott men han försvinner också ganska lätt ur matcherna och är osynlig långa perioder.

Dybala är helt ovärderlig för Juves offensiv. Ofta får han göra för mycket på egen hand. Därför var Higuains ankomst jätteviktig ur den aspekten. Men gud vad jag saknar Tevez. Han är klass rakt igenom.

Allegri borde ge Rugani fler chanser. Sjabblar Juve bort Rugani till ett annat lag p.g.a. att han vill ha mer speltid blir jag riktigt förbannad.

1-1 i går är inte godkänt. Falsk trygghet att hålla på och rulla rundor när så mycket av matchen återstår. De ska bara döda den och göra 2-0 långt tidigare.

Vi verkar ganska överens.

Och jag vill framhärda i Dybalas betydelse som en länk mellan mittfältet och Higuain. Och det inbillar jag mig också ger Pjanic större möjligheter.

Och Rugani vet att hans tid kommer. De gamla hjältarna kommer att sluta. Och inte minst vara skadade. Vafan i helvete nu blev Bonucci skadad och står över nästa match...
Citera
2016-11-04, 04:57
Medlem
Tänk att Totti gör sin sista säsong till slut och grabben debuterade i Serie A innan Sverige tog VM-brons 94 Helt ofattbart att han teoretiskt hade kunnat va med i Italiens lag redan då.
Citera
2016-11-04, 11:41
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Juventus och Allegris styrka är möjligheten till anpassning. Det borde kunna ge utslag senare i turneringen. Borta mot Sevilla är det lite upp till bevis. Lyckas man spela en klok fotboll där och ta hem en seger är allt frid och fröjd.

I övrigt stämmer jag in i att man bör sträva, från Juves håll, att spela en bättre egen fotboll.

Precis så är det. Man har ett rutinerat lag som kan spela jämnt mot de största. Men man får även problem med att sätta tempot mot på pappret sämre motstånd.

Buffon 38, Evra 35, Bonucci 29, Barzagli 35, Dani Alves 33, Sturaro 23, Marchisio 30, Khedira 29, Pjanic 26, Higuain 29, Mandzukic 30.

Det blir lite old boys-vibb när backlinjen står och passar bollen fram och tillbaka i snigeltempo 50% av matchen. En horribel fotbollsupplevelse för alla neutrala. Jag ser verkligen ingenting som entusiasmerar publiken eller som gör det här laget tilldragande, i nuläget. Man försöker inte ens.

Matchen mot Lyon kan ha varit den mest bedrövliga insats jag sett av Juventus på tio år. Jag väntade på att Dolda Kameran-vinjetten skulle dra igång. Var detta verkligen Juventus?

Allegri har en hel del att jobba med, är det snällaste jag kan säg om den mannen.
Citera
2016-11-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Roma bör inte ta för lättvindigt på uppgiften. Åker man från Österrike utan poäng ser läget något jobbigt ut.
Sassuolo bör heller inte förlora på hemmaplan. Tar man en vinst ser läget mycket bra ut.
Fiorentina har läget under kontroll, medan Inter behöver en pinne.

Vad jag tror? Roma vinner, Sassuolo kryssar, Fiorentina vinner, Inter förlorar.

Fullständigt lysande!

Men du är briljant på att förutse matcher, jag däremot skjuter från höften och väljer mina matcher eftersom jag inte har särskilt bred kunskap.

Två fina matcher i Serie A imorgon. Torino – Cagliari, och Napoli – Lazio. Borde sluta med två hemmasegrar.

Alla lagen ligger bland de sju bästa (Fiorentina, Torino och Cagliari delar sjundeplatsen).
Citera
2016-11-05, 00:26
Medlem
Calangianus är en av alla dessa små sardiska byar.

Mycket kork-ekar och några fina byggnader...

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/84/Tomba_dei_giganti_di_Pascaredda_(Calangianus)_(10) .JPG/1024px-Tomba_dei_giganti_di_Pascaredda_(Calangianus)_(10) .JPG

Och fina byggnader är såklart fint, men i Italien är det vanligt. Jag föredrar mer rustika byggnader:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Windows_Calangianus.jpg

men man spelar såklart även Calcio:

https://i.ytimg.com/vi/ICY3HaASShE/maxresdefault.jpg

Anledningen till att jag skrev detta, förutom att jag druckit mycket vin, var att min fru körde igenom byn idag, och att jag samtidigt snubblade över denna sköna bild som fångar Calcio i en liten by på ett fint sätt:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14632948_1295941477102782_6302797743931003067_n.jp g?oh=08cc771533bbed9922feb9fb5d95ef8a&oe=58C9AB81

Calangianus, eccellenza Sardegna.
Citera
2016-11-05, 01:50
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Fullständigt lysande!

Men du är briljant på att förutse matcher, jag däremot skjuter från höften och väljer mina matcher eftersom jag inte har särskilt bred kunskap.

Två fina matcher i Serie A imorgon. Torino – Cagliari, och Napoli – Lazio. Borde sluta med två hemmasegrar.

Alla lagen ligger bland de sju bästa (Fiorentina, Torino och Cagliari delar sjundeplatsen).

Haha. Jag är överskattad. Jag kan min svenska fotboll, jag tror mig bara kunna den italienska.
Mina tippningar följde också sannolikheten bortsett från krysset i Sassuolo.

.................................................. .......................

Det är ju hur fina matcher som helst imorgon! Torino på hemmaplan är offensivt. Cagliari har man ingen aning om var de står på bortaplan. Det är ett lag som blandar högt med lågt på resande fot. Det är i och för sig fullt logiskt med tanke på den bristande defensiva soliditeten.

I Neapel är jag rädd att Lazio intar en för defensiv hållning. Vågar Lazio approacha en öppen matchbild kan man dra nytta av ytorna som det ger Anderson och Keita. Napoli är inte lika vassa i djupet, framför allt inte om Insigne spelar från start.
Citera
2016-11-05, 15:13
Medlem
tjenaretjenares avatar
http://www.standard.co.uk/sport/football/watfords-walter-mazzarri-compares-striker-troy-deeney-to-diego-maradona-a3348556.html får Mazzarri vistas i Neapel efter detta uttalandet? Han drar paralleller mellan Troy Deeney och Maradona..
Citera
2016-11-05, 19:53
Medlem
Torino körde över Cagliari med 5-1.

Cagliari har nu släppt in 29 mål på 12 matcher. Det är fan inte ok på något vis. Det hade kanske kunnat vara förlåtande om man försökte spela in unga talanger typ vad Milan håller på med. Men vafan i helvete vi snackar om Storari, Isla, Bruno Alves osv, de är fan inga framtidslöften...

Denna match hade man fel uppställning. Cagliari ska spela 4-3-1-2, men Rastelli valde denna match 4-3-3. Så balansen var fel från start. Annars handlar det enligt mig inte om spelarna eller upopställningen. Truppen är fin, och 4-3-1-2 är bra.

Det handlar om rörelsemönster och veta hur man ska agera i olika situationer. Det handlar om att Rastelli inte har lyckats förklara hur spelarna ska agera. Samtidigt handlar det om enskilda spelare, Dessena som var hjälte i förra matchen var genuint usel i denna.

Men vafan i helvete, Zeman är ett defensivt geni jämfört med Rastelli...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in