2016-11-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontsiuspilatus
Det här är exempel på svammel på forumet som jag tidigare har kommunicerat,inte speciellt konstruktivt
Det verkar som om många här är rädda för sanningen. Hur kan det bli svammel när det är direkt info? Tål ni inte det, eller är det nära kontakter med MrP, eller är det MrP?
Citera
2016-11-05, 16:12
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
Ni som tvivlar på att MrP är skyldig, förklara för mig varför han var så orolig för Eva den natten att han åkt och letat efter henne med bilen samt ringt hennes föräldrar?? Varför var han orolig???????? Var väninnan som skjutsade hem henne galen? Hade han läst om bortföranden i UFOnytt? Jag får inte ihop det och det är främst denna märkliga oro just den natten hon blir mördad som gör att han är så jäkla fett misstänkt i mina ögon
Senast redigerad av TeddyoFreddy1 2016-11-05 kl. 16:15.
Citera
2016-11-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Det verkar som om många här är rädda för sanningen. Hur kan det bli svammel när det är direkt info? Tål ni inte det, eller är det nära kontakter med MrP, eller är det MrP?
Och slutligen..den utpekade är så jävla skyldig att han endast vågar vara bland sina egna likar, kyrklig? Ihelvete heller, allt för syns skull. Av alla på två ben är han den mest manipulativa av alla, förr eller senare kommer han att få erkänna, aldrig att de släpper det här oavsett BÖ:S skitkommentarer i tå allehanda. Vad är hans roll för övrigt.Är detta DIREKT INFO? Detta är inte fakta utan ett påstående tagit ur luften.Jag är inte rädd för sanningen,tvärtom jag vill som många andra att detta får ett slut.Men då ska rätt gärningsman sitta av staffet
Citera
2016-11-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyoFreddy1
Ni som tvivlar på att MrP är skyldig, förklara för mig varför han var så orolig för Eva den natten att han åkt och letat efter henne med bilen samt ringt hennes föräldrar?? Varför var han orolig???????? Var väninnan som skjutsade hem henne galen? Hade han läst om bortföranden i UFOnytt? Jag får inte ihop det och det är främst denna märkliga oro just den natten hon blir mördad som gör att han är så jäkla fett misstänkt i mina ögon

Vad hade MrP gett för förklaring till polisen egentligen?...men är MrP mördaren är han då dum i huvudet på riktigt!! Bete sig på det sättet om han är mördaren...han borde ha legat lågt och inte väcka misstankar.
Citera
2016-11-05, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Tror du inte på allt som påstås i TV? Börja att göra det. Livet blir så mycket lättare då.

Men är det verkligen Mark/Bo som påstår att Mr "P" var orolig mordnatten, var ute och körde, eller gick direkt till fyndplatsen? Mr P medger ju allt detta själv? Att P inte var Annelis pojkvän, olika subjektiva beskrivningar av hans personlighet är ju påståenden däremot.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-05 kl. 17:55.
Citera
2016-11-05, 18:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyoFreddy1
förklara för mig varför han var så orolig för Eva den natten att han åkt och letat efter henne med bilen samt ringt hennes föräldrar?? Varför var han orolig????????
Det där tycker jag att vi har fått flera möjliga förklaringar till här i tråden. Det kan ju t.ex. ha börjat med att P har försökt ringa Eva för att prata om vad som helst, och sedan blivit orolig när hon inte svarade. Det kan också ha börjat med att Eva hade lovat att ringa P när hon kom hem, och så blev P orolig när hon aldrig hörde av sig. Hans egen förklaring framgår väl inte av programmet, och den kanske inte är så dum.

Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Men är det verkligen Mark/Bo som påstår att Mr "P" var orolig mordnatten, var ute och körde, eller gick direkt till fyndplatsen? Mr P medger ju allt detta själv?
Ja, det är ju avgörande varifrån de där uppgifterna egentligen kommer (dvs. att P skulle ha varit orolig och letat och ringt). Hör man P säga det själv när Bo pratar med honom i telefon på restaurangen? Eller är det uppgifter ur ett förhör som Börje återger i intervjun i början av programmet? Någon som minns?
Senast redigerad av Draifos 2016-11-05 kl. 18:13.
Citera
2016-11-05, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det där tycker jag att vi har fått flera möjliga förklaringar till här i tråden. Det kan ju t.ex. ha börjat med att P har försökt ringa Eva för att prata om vad som helst, och sedan blivit orolig när hon inte svarade. Det kan också ha börjat med att Eva hade lovat att ringa P när hon kom hem, och så blev P orolig när hon aldrig hörde av sig. Hans egen förklaring framgår väl inte av programmet, och den kanske inte är så dum.

Ja, det är ju avgörande varifrån de där uppgifterna egentligen kommer (dvs. att P skulle ha varit orolig och letat och ringt). Hör man P säga det själv när Bo pratar med honom i telefon på restaurangen? Eller är det uppgifter ur ett förhör som Börje återger i intervjun i början av programmet? Någon som minns?

Tror han medgav att han "körde en sväng" under mordnatten i programmet, men i förhör 1987 var det fler körningar. Jag gissar att han försöker hålla sig till sin ursprungliga historia så mycket han måste eller minns. Men om han ringt varför svarade inte fadern eller modern? Om modern hörde hunden skälla utanför, varför hörde hon inte när det ringde inomhus? Om de ignorerade Ps ringningar varför har de inte bekräftat att någon ringde? Det kan ju ha funnits sådana uppgifter i förhör som inte programledarna fick läsa, det går självklart inte att utesluta.

En del knivprofiler, från ett annat fall men kan vara av intresse:

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/PM%20Rune%20Bladh%20Knivprofiler?sort=9&page=1
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-05 kl. 18:20.
Citera
2016-11-05, 18:20
Medlem
Al-Saidas-Kulas avatar
Mr P:s/PAJ:s facebook...eller andra sociala medier...
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan

Profilen: https://www.facebook.com/sl*ktargatan9 (a)
Sjysst namn på FB-profilen med

Men bilden på här är tydligare: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10209178843621129&set=a.27304545935 06.130906.1621479297&type=3&theater
När togs denna bort?
Har mr P någon ny/annan FB-sida?

Någon som vet om mr P (också känd som PAJ på tråden) huserar på några andra sociala medier eller nätverkstjänster?
Har han Twitter? Snapchat? Instagram? Youtube? Google+? Reddit? Linkedin? Pinterest? Vk.com?
(Knappast väl på Ask.fm? )
Citera
2016-11-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Saidas-Kula
Mr P:s/PAJ:s facebook...eller andra sociala medier...
När togs denna bort?
Har mr P någon ny/annan FB-sida?

Någon som vet om mr P (också känd som PAJ på tråden) huserar på några andra sociala medier eller nätverkstjänster?
Har han Twitter? Snapchat? Instagram? Youtube? Google+? Reddit? Linkedin? Pinterest? Vk.com?
(Knappast väl på Ask.fm? )

Google+
https://plus.google.com/102468576747444316555

FB nere efter att han mottog hot som alla vet..
Citera
2016-11-05, 18:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Om de ignorerade Ps ringningar varför har de inte bekräftat att någon ringde? Det kan ju ha funnits sådana uppgifter i förhör som inte programledarna fick läsa, det går självklart inte att utesluta.
Vet vi om P har lämnat några uppgifter om de här försöken att få tag i Eva? Menar han i så fall att ingen svarade, eller säger han att han pratade med någon av föräldrarna?
Citera
2016-11-05, 18:29
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Men är det verkligen Mark/Bo som påstår att Mr "P" var orolig mordnatten, eller gick direkt till fyndplatsen? Mr P medger ju allt detta själv? Att P inte var Annelis pojkvän, olika subjektiva beskrivningar av hans personlighet är ju påståenden däremot.
Om samtalet med P skall kunna tas på allvar är ett minimum att man får ta del av hela deras kontakt från början till slut. Detta för att kunna utesluta kreativ redigering av den reklamfinansierade deckarduon. Men även om man fick det så är det inte en förhörssituation. Dessutom har det gått nästan trettio år. Vad han sa under förhören då det begav sig är mycket mer intressant.

Bara för att undanröja eventuellt tvivel så håller jag P som en mycket möjlig gärningsman. Det är självklart att han skall synas i minsta lilla söm. Om det går att göra 28 år efter gärningen är är ytterst tveksamt. De som skall försöka är kompetent polis och inte billiga TV-produktionsbolag. Tyvärr har vi inte många kompetenta poliser och alldeles för många som oreserverat tror på vad självbelåtna buskissnokare presenterar för dom i ett litet lättsmält paket med röd rosett. Om dom så pekat ut Kalle Anka så skulle en stor del av TV-konsumenterna tro på det.
Citera
2016-11-05, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vet vi om P har lämnat några uppgifter om de här försöken att få tag i Eva? Menar han i så fall att ingen svarade, eller säger han att han pratade med någon av föräldrarna?

Kolla tavlan som bygger på Pajs uppgifter:

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/timeline01_zpsddwgsi2y.jpg.html

"11.20 Call to Evas mother no answer."

"11.45. Calls again, no answer."

"12.15, call to Evas parents"

"12:30- 1.30 3 times drives to.."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här