2016-11-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Hur mycket femi är ni svenskar killar egentligen själva att ni på vilken skit som helst som händer i världen behöver något godkännande av någon annan feminist? Väntar på tråden: Min flickvän andas oftare än mig, eftersom hon har en högre pulsfrekvens. Hur ställer ni feminister er till problemet?
Jag är anti-feminist, mitt mål med tråden är att dekonstruera feminismen.

Citat:
Ursprungligen postat av Granny-Smith
Förresten, tycker hon är läcker.
Jag drog mig en runk, faktiskt. var efter runket jag insåg hur absurd situationen är egentligen ur feministiska glasögon.
Citera
2016-11-05, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Här har vi vampirella i egen hög person.

http://www.sideshowcollectors.com/images/Vampirella/3003001-vampirella-002.jpg

Personen som klätt ut sig till henne har alltså följt originalet till punkt och pricka.

definitionen av blottare är någon som visar sitt könsorgan för främlingar. Gärna utan att främlingen ska ha en chans att undvika organet i fråga.

Tycker inte direkt tjejen i filmen stämmer på den definitionen. Exhibitionist ja möjligen men inte blottning. Håll isär dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Hon är ju utklädd till Vampirella och hon ser ut faktiskt så där precis som Fantomen och Stålmannen har tights, det kan inte de rå för heller.

Att ha tights eller leggings är inte samma sak som att gå runt i string. Blir jag bjuden på maskerad behöver jag ju inte välja att klä ut mig till någon som innebär att jag måste gå runt i string. Finns liksom andra saker man kan klä ut sig till. Uppenbarligen har de andra besökarna på maskeradeventet lyckats hitta mer påklädda outfits att välja.
Citera
2016-11-05, 14:53
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Conan barbaren har väl pälsblöja och inte latexstring som visar hela paketet?
Är denna utstyrseln OK på stränder och konvent, menar du?
http://malebasics.com/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/j/s/js11-purple.jpg
Jag kanske bör skaffa en sådan badkalsong till sommaren, för trots allt så visar jag ju inte mer än många kvinnor på stranden på turistorter och du påstår ju att könen behandlas 100% lika, tack för tipset.

OK, du jämför alltså en diskret v-ringning med bara ryggar, urringning ner till naveln, shorts som egentligen är trosor, etc. som man kan se ute på krogen?

Målet för exhibitionisten och blottaren är samma sak.
Om du oroar dig över kvinnor som inte vill se vad mannen har under rocken så kanske du bör tänka på att det finns män eller kvinnor som kanske inte vill se kvinnan i klippet. Och ja, jag hävdar att hon mer eller mindre är naken. Du hade säkerligen sett manliga blottare på konvent som dessa som nöjer sig med att visa formen på balen under en minimal latex-string om könsrollerna var omvända, nu är så inte fallet, där för så får den manlige blottaren nöja sig med skogen.

täcker det könet får man mig veterligen ha på sig vad man vill, sen kanske det ger en del blickar på stranden, men det har väl inte riktigt att göra med att kvinnor lättare skulle komma undan med blottning....jag menar jag måste ha topp på mig på stranden, vilket män inte behöver fast det finns farbröder med större tuttar än mig

Jag förstår faktiskt inte vad du vill ha sagt, det är väl inte kvinnor som hindrar män att klä sig hur de nu vill på krogen, det finns ju också gott om både män och kvinnor som tycker sådan klädsel ser "luderaktig" ut, så att det skulle vara förenat med att slippa från dömande blickar stämmer ju inte riktigt.

Det man inte är van att se blir ju mer uppmärksammat, och kvinnokläder har ju oftast en annan skärning än manskläder, att se en man i tajta shorts på krogen skulle säkert vara upplivande.

På konvent klär sig folk extremt, och inte på sådana sätt som de allra flesta gör i sin vardag, eller ens på krogen, kvinnokroppen är ju mer sexualiserad än den manliga kroppen i de flesta fall, varför sci-fi- figurer av kvinnlig karaktär har den sortens kläder.

Jag tror den manliga blottaren helt enkelt flyttat till internet, där oombedda kukbilder är vanligt.
Citera
2016-11-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Du bevisar bara min tes, för du kan ju knappast påstå att en man inte är en blottare bara för att han har på sig en sådan här utstyrsel under rocken?:
https://media.production.coolgift.com/s3fs-public/styles/w480h360/public/product/Borat%20Mankini%2002.jpg?itok=nw4uxEk5

Ja, om Varmare bjuder till maskerad hade hon tydligen tyckt det är helt normalt om de manliga besökarna kommer hem till henne utklädda till string-Borat.
Citera
2016-11-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
täcker det könet får man mig veterligen ha på sig vad man vill, sen kanske det ger en del blickar på stranden, men det har väl inte riktigt att göra med att kvinnor lättare skulle komma undan med blottning....jag menar jag måste ha topp på mig på stranden, vilket män inte behöver fast det finns farbröder med större tuttar än mig

Jag förstår faktiskt inte vad du vill ha sagt, det är väl inte kvinnor som hindrar män att klä sig hur de nu vill på krogen, det finns ju också gott om både män och kvinnor som tycker sådan klädsel ser "luderaktig" ut, så att det skulle vara förenat med att slippa från dömande blickar stämmer ju inte riktigt.

Det man inte är van att se blir ju mer uppmärksammat, och kvinnokläder har ju oftast en annan skärning än manskläder, att se en man i tajta shorts på krogen skulle säkert vara upplivande.

På konvent klär sig folk extremt, och inte på sådana sätt som de allra flesta gör i sin vardag, eller ens på krogen, kvinnokroppen är ju mer sexualiserad än den manliga kroppen i de flesta fall, varför sci-fi- figurer av kvinnlig karaktär har den sortens kläder.

Jag tror den manliga blottaren helt enkelt flyttat till internet, där oombedda kukbilder är vanligt.

Män i kortkorta shorts kommer inte in på krogen. Men hade man nekat kvinnor för de är för avklädda så hade det blivit ramaskri.
Citera
2016-11-05, 14:55
Medlem
Citat:
Hon är ju utklädd till Vampirella och hon ser ut faktiskt så där precis som Fantomen och Stålmannen har tights, det kan inte de rå för heller. Hon verkar dessutom vara på någon slags mässa för cozplayfolk eller något eftersom Jesus som sagt gick förbi där i bakgrunden bl.a.
Det finns mängder med karaktärer att välja emellan, det är alltså en slump att hon valde den som visar så mycket hud som möjligt utan att hon anses vara naken?(anser själv att hon är naken)
Betvivlar även att hon är ett genuint fan eller nörd, kvinnorna som springer runt halvnakna på dessa konvent är säkerligen samma kvinnor som dissade serietidningsnördar under skoltiden, betvivlar att de kan mycket om serietidningskultur överhuvudtaget, allt de vet är utseendet på de karaktärer som visar mycket hud, inte själva äventyren eller typiska karaktärsdrag.
När de kommer hem från konventet så återgår de till vardagen med sin sportfåne pojkvän eller knulla runt med sportfånar.

Citat:
Zappade nyss förbi Gladiatorerna på TV4, där t.ex kan du se grabbar visa upp sig med ungefär lika mycket kläder på. Inte för att de är exhibitionister utan för att de spelar en roll - precis som tjejen ovan.
Nu har jag inte sett Gladiatorerna på ett tag, men de har alltså uppdaterat till Borat-bikini?

Citat:
Annars, rent allmänt:

- Man fotar inte ovetande folks arslen, det hör liksom till grundläggande vett och etikett. Den som gör det ändå vet mycket väl att han eller hon är fel ute, det är ju själva anledningen till att man smygfotar.

Tro det eller ej, men det finns många, många fler än feminister som tycker att smygfotande av arselen är fel, och säkert en och annan feminist som smygfotar såna själv. Det har inte ett smack med feminism att göra, vågar jag påstå.
OK, du tycker alltså det är förskräckligt när kvinnor öppet fotar eller filmar män i string? Det finns nämligen en del exempel på detta om du söker på t ex youtube. Dock så gör de detta för att förlöjliga männen, men det gör väl bara det hela värre?
Ärligt talat, om jag inte vill ha mitt arsle fotat så bör jag inte visa upp det i string, tycker inte du också det?

Citat:
- Ja, jag tycker absolut att man ska sluta beskriva män som går omkring i string på stranden som äckliga. Jag tycker inte att man ska beskriva någon på stranden som äcklig av såna anledningar. Tänka får man göra, men man ska ha så pass mycket uppfostran att man inser att man ska undvika att såra andra människor.
OK, men varför kampanjar då inte feminister för detta?
Tycker tvärtom de talar nedvärderande om manliga exhibitionister.

Citat:
Ang exhibitionism: Vete tusan. Jag tror att vi får göra ungefär som vi gör nu, försöka hitta någon slags balans som funkar för de flesta i samhället. Det kommer aldrig att gå att hitta det perfekta läget för precis varenda en av oss ändå. Se ner på något tycker jag inte att man behöver göra i vilket fall. Eller vad tycker du?
Vi kommer aldrig hitta en balans. Män gillar att titta och kvinnor gillar att visa upp sig, därför uppstår fenomen som playboy, denna ekvation tänker aldrig feminister på.
Citera
2016-11-05, 14:58
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Män i kortkorta shorts kommer inte in på krogen. Men hade man nekat kvinnor för de är för avklädda så hade det blivit ramaskri.
Vet inte vilka krogar du går på, men kortkorta shorts är väl inte så vanligt i november..
jag tycker såklart att även män ska få ha shorts på krogen om de vill det, det är ju trist om man ska känna sig tvungen att klä sig på ett visst sätt bara för att man är man.
Citera
2016-11-05, 15:00
Medlem
Citat:
Har nog inte sett feminister, eller andra gnälla på män med V-ringade t-shirts i någon högre grad faktiskt.

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2010/aug/24/male-cleavage-put-it-away

"The male cleavage: put it away, boys!"

Notera att Jude Law på bilden är betydligt mer påklädd än många kvinnliga outfits en helt vanlig utekväll på krogen.

Citat:
Du blandar nog ihop exhibitionism med blottning, där det senare kan leda till åtal för förargelseväckande beteende eller sexuella trakasserier...

http://www.dn.se/nyheter/sverige/stringbadbyxor-blev-fall-for-polisen/

"Att bära stringbadbyxor kan ställa till problem. Det fick en man i Skellefteå erfara på torsdagen, då en polispatrull som kallats till stranden i Falkträsket bad honom klä sig anständigare."
Citera
2016-11-05, 15:02
Medlem
Citat:
Att ha tights eller leggings är inte samma sak som att gå runt i string. Blir jag bjuden på maskerad behöver jag ju inte välja att klä ut mig till någon som innebär att jag måste gå runt i string. Finns liksom andra saker man kan klä ut sig till. Uppenbarligen har de andra besökarna på maskeradeventet lyckats hitta mer påklädda outfits att välja.

Jaja, sitt här och var moraliskt upprörd du om du vill, det är helt OK för min del. Hon gillade tydligen att klä ut sig till Vampirella i alla fall och jag kan förstå varför, för en riktig liten läckerbit var hon, det måste du väl hålla med om!

Kan tänka mig att hon jobbar med sin kropp i vanliga fall också typ som modell, dansare eller liknande. De brukar ha en sån där skön, avslappnad attityd till att gå omkring halv- eller t.o.m. helnakna var som helst. Vadå, det är ju bara arbetsredskapet liksom!
Citera
2016-11-05, 15:02
Medlem
Citat:
Vet inte vilka krogar du går på, men kortkorta shorts är väl inte så vanligt i november..
jag tycker såklart att även män ska få ha shorts på krogen om de vill det, det är ju trist om man ska känna sig tvungen att klä sig på ett visst sätt bara för att man är man.

Var skrev jag november? Dessutom kan du se lättklädda kvinnor i kort kjol på krogen året om.

En bra lösning är att tvinga kvinnor att klä sig anständigt precis som man redan gör med män. Förstår inte varför det ska anses vara en kvinnlig rättighet enligt feminismen att klä sig på ett såpass avklätt sätt som inte män kommer undan med. Jämställdhet bör vara lika rättigheter.
Citera
2016-11-05, 15:06
Medlem
Citat:
Jaja, sitt här och var moraliskt upprörd du om du vill, det är helt OK för min del. Hon gillade tydligen att klä ut sig till Vampirella i alla fall och jag kan förstå varför, för en riktig liten läckerbit var hon, det måste du väl hålla med om!

Kan tänka mig att hon jobbar med sin kropp i vanliga fall också typ som modell, dansare eller liknande. De brukar ha en sån där skön, avslappnad attityd till att gå omkring halv- eller t.o.m. helnakna var som helst. Vadå, det är ju bara arbetsredskapet liksom!

Vad spelar det för roll hur hon ser ut? Hade du inte tyckt det var okej om tjejen inte var så snygg i dina ögon?

"Liten läckerbit"? Är du lesbisk eller bisexuell?

Hade det varit en man hade reaktionen garanterat varit att det är förargelseväckande eller något att skratta åt.
Citera
2016-11-05, 15:07
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Var skrev jag november? Dessutom kan du se lättklädda kvinnor i kort kjol på krogen året om.

En bra lösning är att tvinga kvinnor att klä sig anständigt precis som man redan gör med män. Förstår inte varför det ska anses vara en kvinnlig rättighet enligt feminismen att klä sig på ett såpass avklätt sätt som inte män kommer undan med. Jämställdhet bör vara lika rättigheter.

Jag tycker inte man ska tvinga någon till något vad gäller klädsel. Sen att krogarna har sina egna bestämmelser är liksom en sak, det kanske också krävs att män vågar klä sig på ett annorlunda sätt om det är det man vill, sen om man vågar är en annan sak.

Det handlar om förväntningar. På 1800-talet ansågs det djupt oanständigt för kvinnor att klä sig i byxor. Män kanske borde anamma kjolen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in