2016-11-05, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Tycker att Karlovic fortfarande har världens bästa förstaserve. Isner har dock den bästa andraserven i mitt tycke. Den där kicken han får till är helt enorm.

Instämmer helt och hållet. Isners kick serve är nog den bästa jag någonsin sett. Karlovic tycker jag är klart bäst någonsin om man tittar allround.

Min topp-5 genom tiderna.

Karlovic
Johansson
Ivanisevic
Isner
Raonic

Sen finns det massor av spelare som var helt otroligt bra i sina servegames, som Sampras, Federer, Roddick osv men bedömer endast själva serven inte hur man följer upp den nödvändigtvis.

Roscoe Tanner var ju en storservare också men han har jag inte tillräckligt bra koll på för han spelade långt innan jag var född.
Citera
2016-11-05, 13:44
Medlem
Castlevanias avatar
Johanssons serve platsar inte på nån topp 5 lista (inte på nån topp 10 lista heller för den delen). Håller med om övriga spelare. På min lista skulle Johansson bytas ut mot Sampras. Även om man så klart skulle vilja få med Roddick också på ett hörn. Kanske på en sjätte plats.
Citera
2016-11-05, 14:11
Medlem
Jannebigplays avatar
Tycker att Federer hör till bland de bästa servarna genom tiderna, inte topp två då Isner och Karlovic är där men iaf top 3-5. Han har inte den hårdaste men han maskerar den otroligt bra och är placeringssäker. Wawrinka är en annan som framförallt har en fantastisk andra serve.
Citera
2016-11-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Johanssons serve platsar inte på nån topp 5 lista (inte på nån topp 10 lista heller för den delen). Håller med om övriga spelare. På min lista skulle Johansson bytas ut mot Sampras. Även om man så klart skulle vilja få med Roddick också på ett hörn. Kanske på en sjätte plats.

Säg det till Agassi och Nadal

Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Tycker att Federer hör till bland de bästa servarna genom tiderna, inte topp två då Isner och Karlovic är där men iaf top 3-5. Han har inte den hårdaste men han maskerar den otroligt bra och är placeringssäker. Wawrinka är en annan som framförallt har en fantastisk andra serve.

Federer har mycket bra serve. Precis som du säger så maskerar han den otroligt bra men anledningen till att han slagit så mycket ess beror mest på att han har spelat så otroligt många matcher, dessutom många bäst av fem set matcher.
Citera
2016-11-05, 14:57
Medlem
Isner ser ut att ha en bra servedag idag. Har just tagit första set mot Cilic 6-4. Vann 16/16 förstaservar, varav 10 ess. Vann setbollen med ess, och tre av fyra poäng i det gemet var ess.
Citera
2016-11-05, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Isner ser ut att ha en bra servedag idag. Har just tagit första set mot Cilic 6-4. Vann 16/16 förstaservar, varav 10 ess. Vann setbollen med ess, och tre av fyra poäng i det gemet var ess.

Det kanske är dags för honom att bryta trenden mot Cilic, han har 0-6 i inbördes
Citera
2016-11-05, 16:06
Medlem
Alaroums avatar
Då var det klart. Raonic drar sig ur Paris vilket innebär att Murray blir ny världsetta på måndag. Att vinna mot Isner i finalen är dock fortfarande viktigt inför world tour finals, så att Murray får åtminstone ett litet försprång inför avslutningen.
Citera
2016-11-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alaroum
Då var det klart. Raonic drar sig ur Paris vilket innebär att Murray blir ny världsetta på måndag. Att vinna mot Isner i finalen är dock fortfarande viktigt inför world tour finals, så att Murray får åtminstone ett litet försprång inför avslutningen.

Ja där ser man. Jobbig karriär han har andå Raonic, en massa skador titt som tätt. Så har det varit nästan hela tiden sedan 2011.
Citera
2016-11-06, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alaroum

Vinner Murray har han 405 poäng ner till Djokovic, det blir antagligen en avgörande finalmatch om vem som slutar 1:a.
Senast redigerad av Gincan 2016-11-06 kl. 10:54.
Citera
2016-11-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Vinner Murray har han 405 poäng ner till Djokovic, det blir antagligen en avgörande finalmatch om vem som slutar 1:a.

Kan bli jobbigt för Novak att ta sig till final. Han hade även problem med armen i matchen mot Cilic. Han har ju spelat mängder med matcher de senaste åren så det vore inte konstigt om han får en liten dipp nu ett tag.

Som jag ser det så behöver han sätta nya mål nu. När han vann franska öppna så nådde han sitt huvudmål och nu behövs det nya. Vilket han också själv var inne på i en intervju som jag läste på ATP's hemsida.
Citera
2016-11-06, 11:12
Medlem
Såg inget i Paris från Djokovic som indikerar att han slåss om segern i slutspelet. Dock är det bakom Murray ganska öppet. Hur snabbt underlaget blir påverkar också väldigt mycket Wawrinkas nivå/möjligheter.
Citera
2016-11-06, 12:47
Medlem
Lite synd att Del Potro inte är med, det hade varit kul. Kommer bli konstigt utan Federer också. Jag tror Murray tar hem det men sedan så vet jag inte, jag tycker egentligen inte att någon av spelarna bakom visar bra form förutom Cilic. Men han är ju så ojämn nuförtiden. Thiem tror jag blir slagpåse i alla fall. Wawrinka lär göra bra ifrån sig, minst semifinal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in