2016-11-04, 10:36
Medlem
Bendriks avatar
Jag tror inte att "hänga med" och "klassisk stil" är riktigt förenliga. Av de två Brothers-modellerna är åtminstone det övre exemplet bättre, men överlag är deras rockar skräp i mina ögon.

Titta på den här: https://www.brothers.se/tc-dexter-checked-wool-coat?___store=brothers_se&nosto=nosto-productpage-1 Det är så osmakligt så jag vet inte vad. Kalla det inte för rock, något slags jacka, visst. Det är synd för jag trodde ändå att de var lite på gång i sin genre.
Citera
2016-11-05, 08:36
Medlem
Vad tycks om denna?

Gillar ståkragar då jag tycker att detta ger en klädd look utan att bli för strikt.

http://tigerofsweden.com/se/outerwear/egal-coat-T61657002.html?cgid=6bf220283570e27623468bb45a7f3d d0a288d2d8&dwvar_T61657002_color=284#!start=8
Citera
2016-11-07, 18:59
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Jag tror inte att "hänga med" och "klassisk stil" är riktigt förenliga. Av de två Brothers-modellerna är åtminstone det övre exemplet bättre, men överlag är deras rockar skräp i mina ögon.

Titta på den här: https://www.brothers.se/tc-dexter-checked-wool-coat?___store=brothers_se&nosto=nosto-productpage-1 Det är så osmakligt så jag vet inte vad. Kalla det inte för rock, något slags jacka, visst. Det är synd för jag trodde ändå att de var lite på gång i sin genre.

Även klassisk stil förändras över tid så jo, hänga med är relevant även på det området. Det du länkar till skulle inte ha kallats för rock för ett par decennier sedan men idag är det så.
Som jag skrev tidigare i tråden så har jag inte så bra erfarenhet av Brothers men det gäller även merparten av "märkeskläder" där materialval och produktionskvalité inte alls motsvarar det man betalar för.
Citera
2016-11-07, 20:23
Medlem
Vorwaertss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Vad tycks om denna?

Gillar ståkragar då jag tycker att detta ger en klädd look utan att bli för strikt.

http://tigerofsweden.com/se/outerwear/egal-coat-T61657002.html?cgid=6bf220283570e27623468bb45a7f3d d0a288d2d8&dwvar_T61657002_color=284#!start=8

Satsa på en rock med 100% ull istället för en som är utblandad med polyester. Som jag redan skrivit är ebay.co.uk fantastiskt när det kommer till kvalitativa brittiska ullrockar. Spana in där vettja!
Citera
2016-11-08, 11:56
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Även klassisk stil förändras över tid så jo, hänga med är relevant även på det området. Det du länkar till skulle inte ha kallats för rock för ett par decennier sedan men idag är det så.
Som jag skrev tidigare i tråden så har jag inte så bra erfarenhet av Brothers men det gäller även merparten av "märkeskläder" där materialval och produktionskvalité inte alls motsvarar det man betalar för.

Jag vill även skilja på "förändras över tid" och "hänga med". Självklart förändras stilen över tid. Att hänga med för mig är snarare de som köpte midjekorta kavajer för några år sedan med tunna slag. Nu borde man snarare gå i byxor med hög midja och bära breda slag.

Man kan således vara medveten om att plaggen förändras över tid, men jag tycker definitivt inte att man till varje pris ska hänga med i trenderna.
Citera
2016-11-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorwaerts
Satsa på en rock med 100% ull istället för en som är utblandad med polyester. Som jag redan skrivit är ebay.co.uk fantastiskt när det kommer till kvalitativa brittiska ullrockar. Spana in där vettja!

Något speciellt märke du rekommenderar?
Citera
2016-11-08, 16:28
Medlem
Hej,

Tittat på begagnade, men känner att suitsupply får "duga". Frågan är hur passformen är. Jag är medium (M) vanligtvis. 180cm+ 80kg, smal. Tänkte mig en lång modell pga förmågan att stänga ute vind. Är det storlek 98 som gäller?

Edit: Ursäkta den bedrövligt ovetande junioren med dumma frågor. Första rocken jag beställer som inte är sydd efter mina mått.
Senast redigerad av Cpt.Rolf 2016-11-08 kl. 16:35.
Citera
2016-11-08, 17:53
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Rolf
Hej,

Tittat på begagnade, men känner att suitsupply får "duga". Frågan är hur passformen är. Jag är medium (M) vanligtvis. 180cm+ 80kg, smal. Tänkte mig en lång modell pga förmågan att stänga ute vind. Är det storlek 98 som gäller?

Edit: Ursäkta den bedrövligt ovetande junioren med dumma frågor. Första rocken jag beställer som inte är sydd efter mina mått.

Det finns mått på de olika storlekarna på deras hemsida.
Citera
2016-11-10, 21:34
Medlem
Citat:

Okej tackar.
Som en annan skribent säger. Tips på märke?
Citera
2016-11-11, 11:37
Medlem
Vorwaertss avatar
Gå in på ebay.co.uk klicka er fram till vintage clothing<coats and jackets. Väl där kan ni hitta väldigt många fina gamla rockar. Dunn & co är ett märke som jag tycker har många fina rockar ute. Även de rockar som är gjorda av ull producerat av Crombie brukar vara väldigt fina. Lycka till i jakten
Citera
2016-11-11, 17:51
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Gå in på ebay.co.uk klicka er fram till vintage clothing<coats and jackets. Väl där kan ni hitta väldigt många fina gamla rockar. Dunn & co är ett märke som jag tycker har många fina rockar ute. Även de rockar som är gjorda av ull producerat av Crombie brukar vara väldigt fina. Lycka till i jakten

Eller så kan man vandra runt i second hand butikerna och hitta kvalitetsrockar i nästan nyskick för rena vrakpriser. Här i Stockholm finns det hur många second hand butiker som helst. Då får man också möjlighet att prova på plats.
Citera
2016-11-12, 11:32
Medlem
lakritcs avatar
Söker ett billigare alternativ än Suitsupply, tänk en motsvarighet till Banana Republic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in