Citat:
Som jag har skrivit tidigare så är all övervakningsutrustning omöjlig att skilja från annan elektronik. Det är inte som i filmer att det sitter kameror bakom speglar osv. Det är vanlig hemelektronik där de installerat miniatyrkameror. Glödlampor är vanligast, men all elektronik kan göras om till kameror. De har tillgång till mycket avancerad teknisk utrustning, så att ertappa dem på det området är oerhört svårt.
Dessutom undrar jag varför du tror att tidningarna skulle vara intresserade av att skriva om det, även om jag lyckades bevisa övervakningen? Svenska journalister är stolta över att vara Säpos verktyg. De sitter gärna i knät på Säpo och tycks inte se någon intressekonflikt mellan sin roll som maktgranskare och att i praktiken vara Säpos förlängda arm.
Jag kanske kommer att få hjälp med den saken så småningom. Själv är jag inte tillräckligt kunnig för att kunna göra det du beskriver.
Dessutom undrar jag varför du tror att tidningarna skulle vara intresserade av att skriva om det, även om jag lyckades bevisa övervakningen? Svenska journalister är stolta över att vara Säpos verktyg. De sitter gärna i knät på Säpo och tycks inte se någon intressekonflikt mellan sin roll som maktgranskare och att i praktiken vara Säpos förlängda arm.
Jag kanske kommer att få hjälp med den saken så småningom. Själv är jag inte tillräckligt kunnig för att kunna göra det du beskriver.
Så enkelt är det inte, alla kameror har en lins, en sensor (cmos eller ccd) och därtill tillhörande elektronik. Även om du är oförmögen att själv avgöra vad en kamera är, eller inte, är det extremt lätt för en något så när kapabel människa att se skillnaden. Inledningsvis, om du är osäker kan du enkelt försöka triangulera var kamerorna skulle sitta. Dölj de misstänkta kamerorna med något, flytta omkring misstänkta prylarna eller flytta runt själv. När du identifierat någon, eller några kamerabestyckade enheter undersöker du, eller någon kunnigare, dessa.
Om du är allvarligt inställd på att gå till botten med detta är jag bekant med några av de bästa teknikerna inom detta område. Bara att höra av sig.
Att någon (Säpo, CIA, KGB etc) olagligt bevakar svenska privatpersoner vore förstasidesnyheter.
Nu har vi ju, dessvärre, sett den här diskussionen tidigare, med andra, och jag kan inte annat än förvänta mig att du frenetiskt kommer att komma med nya undanflykter varför du inte kan, en gång för alla, bevisa för världen att Gs existerar.