Citat:
Ursprungligen postat av
inge.namn
Hade dom inte kameror installerade? Måste vara simpelt att gräva fram några sådana (helst med vittnen), dokumentera och knata ner till lokaltidningen och därefter polisen? Saken biff och garanterat förstasidan på alla tidningar och vi kan stänga denna tråd.
Som jag har skrivit tidigare så är all övervakningsutrustning omöjlig att skilja från annan elektronik. Det är inte som i filmer att det sitter kameror bakom speglar osv. Det är vanlig hemelektronik där de installerat miniatyrkameror. Glödlampor är vanligast, men all elektronik kan göras om till kameror. De har tillgång till mycket avancerad teknisk utrustning, så att ertappa dem på det området är oerhört svårt.
Dessutom undrar jag varför du tror att tidningarna skulle vara intresserade av att skriva om det, även om jag lyckades bevisa övervakningen? Svenska journalister är stolta över att vara Säpos verktyg. De sitter gärna i knät på Säpo och tycks inte se någon intressekonflikt mellan sin roll som maktgranskare och att i praktiken vara Säpos förlängda arm.
Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Att bevisa att din dator är har en keylogger är enkelt. Du kan dels hitta keyloggern och du kan dels sniffa på trafiken för att på så sätt se vart "spiontrafiken" skickas.
Att få se en data-sniffning där man ser att keyloggern skickar paket till Säpo vore jävligt häftigt. När du fixat det så lovar jag att tro på dina påståenden.
Jag kanske kommer att få hjälp med den saken så småningom. Själv är jag inte tillräckligt kunnig för att kunna göra det du beskriver.