2016-11-04, 13:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Du tror inte jag har försökt? Jag har försökt det här flera gånger. Jag spelat in samtal bara för att märka att de är helt normala vid just de tillfällena jag spelar in.

Men dina ord stämmer mycket bra in på Säpos verksamhet. Kommer sanningen för nära börjar de slira.

Det kanske du har försökt, dock drar du ju slutsatsen att dina antagonister på något magiskt vis kan förutse att du försöker lura dem och därför avstår från sina trakasserier.
För alla oss andra är det uppenbart att det helt enkelt inte finns några trakasserier..
Citera
2016-11-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det kanske du har försökt, dock drar du ju slutsatsen att dina antagonister på något magiskt vis kan förutse att du försöker lura dem och därför avstår från sina trakasserier.
För alla oss andra är det uppenbart att det helt enkelt inte finns några trakasserier..
Och varför tror ni inte att det förekommer några trakasserier? Därför att jag inte kan bevisa dem! Och varför kan jag inte bevisa dem? Ser du vart jag vill komma med cirkelresonemanget?
Citera
2016-11-04, 13:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och varför tror ni inte att det förekommer några trakasserier? Därför att jag inte kan bevisa dem! Och varför kan jag inte bevisa dem? Ser du vart jag vill komma med cirkelresonemanget?

Ja det osar undanflykter lång väg precis som vi sett så många gånger tidigare när TI's blir pressade.
Jag förstår precis vart du vill komma men INGEN organisation eller ens enskild person är så fullkomligt perfekt så de alltid kan ligga steget före vad du tänker göra.. Det skulle kräva någon form av tankeläsning och så långt ut i vansinnet hoppas jag vi i alla fall inte ska behöva gå...

Men du kan ignorera mig precis som Harfager gör - om du inte ens vill försöka bevisa dina påståenden så har du inte heller någon nytta av tips eller ifrågasättanden.
Citera
2016-11-04, 13:41
Medlem
Citat:
Ja det osar undanflykter lång väg precis som vi sett så många gånger tidigare när TI's blir pressade.
Jag förstår precis vart du vill komma men INGEN organisation eller ens enskild person är så fullkomligt perfekt så de alltid kan ligga steget före vad du tänker göra.. Det skulle kräva någon form av tankeläsning och så långt ut i vansinnet hoppas jag vi i alla fall inte ska behöva gå...

Men du kan ignorera mig precis som Harfager gör - om du inte ens vill försöka bevisa dina påståenden så har du inte heller någon nytta av tips eller ifrågasättanden.
Jag har som sagt provat dina tips flera gånger utan framgång.
Citera
2016-11-04, 13:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har som sagt provat dina tips flera gånger utan framgång.

Ja du påstår det nu ja men igår lät det som om du varken hade spelat in eller läst högt en enda gång...
Nåja, ha det bra och lycka till - hoppas demonerna försvinner.
Citera
2016-11-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ja du påstår det nu ja men igår lät det som om du varken hade spelat in eller läst högt en enda gång...
Nåja, ha det bra och lycka till - hoppas demonerna försvinner.
Att läsa högt har jag inte provat men att spela in samtal har jag gjort många gånger. De ser ju vad jag skriver här så om de inte anar oråd när jag börjar läsa högt så är de bra korkade. Men visst kan jag prova att läsa högt och spela in, det kostar ju inget.
Citera
2016-11-04, 14:43
Bannlyst
Känner ni till falsariumet och hypotesen "Bates paradox"?
Att rovdjur och bytesdjur skulle leva i någon sorts symbios av att ge och ta?

Det stämmer inte, rovdjuren bara tar. Det enda sättet för gang stalking att upphöra är om alla TI's gemensamt reser sig och tar makten över sina egna liv - och tar dem.

Inga bytesdjur och vargen svälter ihjäl.
Tror ni Himmler ville ha den totala makten att utöva sadism, eller ville han frigöra de som led?
Citera
2016-11-04, 14:47
Medlem
Citat:
Att läsa högt har jag inte provat men att spela in samtal har jag gjort många gånger. De ser ju vad jag skriver här så om de inte anar oråd när jag börjar läsa högt så är de bra korkade. Men visst kan jag prova att läsa högt och spela in, det kostar ju inget.

Hade dom inte kameror installerade? Måste vara simpelt att gräva fram några sådana (helst med vittnen), dokumentera och knata ner till lokaltidningen och därefter polisen? Saken biff och garanterat förstasidan på alla tidningar och vi kan stänga denna tråd.
Citera
2016-11-04, 14:48
Medlem
madtops avatar
Citat:

Att bevisa att din dator är har en keylogger är enkelt. Du kan dels hitta keyloggern och du kan dels sniffa på trafiken för att på så sätt se vart "spiontrafiken" skickas.

Att få se en data-sniffning där man ser att keyloggern skickar paket till Säpo vore jävligt häftigt. När du fixat det så lovar jag att tro på dina påståenden.
Senast redigerad av madtop 2016-11-04 kl. 14:53.
Citera
2016-11-04, 14:57
Medlem
Citat:

Min personliga uppfattning om de som ständigt skriver i trådar som denna och uttrycker sin eviga skepticism är att de gillar att driva med människor som redan befinner sig i utsatta situationer, och de beter sig som robotar. En normalt funtad person skulle inte sitta och ägna år av sina liv precis varenda dag åt att engagera sig i ett ämne som de anser vara rent nonsens.

Vi som är utsatta för samma sorts övervakning och trakasserier som du är förstår exakt vad du menar; de ser allt vi gör och försöker vi skaffa fram bevis så upphör de tillfälligt med sina gärningar.
Citera
2016-11-04, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Mitt svar blir att sekondera nedanstående inlägg. Önskar svar på framförallt sista frågan.

Har inga bevis för att min granne skulle vara frimurare. Har aldrig ens påstått att grannen skulle vara frimurare. Vad får ni det ifrån? Om den hostande grannen är en anlitad gangstalker så är han förmodligen anlitad av de som ligger bakom alltihop.

Självklart kan personen ifråga lida av hosta, men det som skedde var utstuderat och lät ganska så onaturligt som vanligt. I samband med att jag skrev här i tråden så blev det ett väldigt liv på grannarna. Det sprangs i trappen, slogs i dörrar och stampades i golvet ovanför, och någon satte igång med att göra höga motorljud med sin bil mitt i natten kring midnatt, allt från att ha varit några relativt tysta dagar innan. Om sådant här händer ständigt under flera år på raken; samma upprepade mönster hela tiden, så är det helt klart något annat än bara tillfälligheter.
Citera
2016-11-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inge.namn
Hade dom inte kameror installerade? Måste vara simpelt att gräva fram några sådana (helst med vittnen), dokumentera och knata ner till lokaltidningen och därefter polisen? Saken biff och garanterat förstasidan på alla tidningar och vi kan stänga denna tråd.
Som jag har skrivit tidigare så är all övervakningsutrustning omöjlig att skilja från annan elektronik. Det är inte som i filmer att det sitter kameror bakom speglar osv. Det är vanlig hemelektronik där de installerat miniatyrkameror. Glödlampor är vanligast, men all elektronik kan göras om till kameror. De har tillgång till mycket avancerad teknisk utrustning, så att ertappa dem på det området är oerhört svårt.

Dessutom undrar jag varför du tror att tidningarna skulle vara intresserade av att skriva om det, även om jag lyckades bevisa övervakningen? Svenska journalister är stolta över att vara Säpos verktyg. De sitter gärna i knät på Säpo och tycks inte se någon intressekonflikt mellan sin roll som maktgranskare och att i praktiken vara Säpos förlängda arm.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Att bevisa att din dator är har en keylogger är enkelt. Du kan dels hitta keyloggern och du kan dels sniffa på trafiken för att på så sätt se vart "spiontrafiken" skickas.

Att få se en data-sniffning där man ser att keyloggern skickar paket till Säpo vore jävligt häftigt. När du fixat det så lovar jag att tro på dina påståenden.
Jag kanske kommer att få hjälp med den saken så småningom. Själv är jag inte tillräckligt kunnig för att kunna göra det du beskriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in