Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-04, 14:14
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Sant är att han ärvde ett litet familjeföretag som han förvandlade till en mångmiljardförmögenhet. Forbes self made score har honom på 5.

Så litet var det väl knappast. Nu är det ju väldigt svårt att beräkna eftersom Donald Trump samregerade med sin far under rätt lång tid. Men redan på 60-talet, vilket definitivt var innan Donalds inträde, ägde Fred Trump tiotusentals lägenheter runtom New York, något som rimligen borde vara värt ett antal miljarder på dagens fastighetsmarknad.
2016-11-04, 14:16
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Trump har aldrig mobbat folk på nätet. Han har enbart svarat tillbaka med hårda svar till folk som angripit honom.

Så egentligen är Trump den som ständigt blir mobbad från alla håll och kanter.

Det är ju inte sant alls. Han attackerar folk ständigt, utan anledning. Ofta är det komiskt sett utifrån, som när han beklagade att Robert Pattinson blev ihop med Kristen Stewart igen, trots att hon, med Trumps ord "cheated on him like a dog, & will do it again just watch! "
2016-11-04, 14:19
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Nej. Han fick ett lån på 7mkr för att starta upp sin verksamhet (vilket är ingenting i byggsammanhang).

Fred Trump byggde enbart hus i förorterna, framförallt New Jersey.

Trump ändrade totalt bana och ville slå på stort, Manhattan var hans mål. Han lyckades och har förvandlat småpotatis till ett imperium!

Läste du länken till Economists genomgång? Trump själv kanske vill få dig att tro det där (det verkar för övrigt finnas många olika varianter på hur stort lån han fick, en bra historia bygger bevisligen inte på detaljer) men det betyder ju inte att det är sant. Bevisligen sant är att han vid 28 års ålder blev president för sin fars fastighetsimperium som då redan var ett av de största i New York. I vilken grad han sedan utökade och expanderade det finns det delade meningar om och jag tänker inte försöka reda ut det. Klart är att han är åtminstone en ganska bra affärsman och möjligtvis en mycket bra sådan. Men lika klart är att han inte är någon self-made man.
2016-11-04, 14:21
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det är ju inte sant alls. Han attackerar folk ständigt, utan anledning. Ofta är det komiskt sett utifrån, som när han beklagade att Robert Pattinson blev ihop med Kristen Stewart igen, trots att hon, med Trumps ord "cheated on him like a dog, & will do it again just watch! "

Jag gav ett par exempel kopplade till saker som fått publicitet i media (Machado, Romney etc.) där Trump inte startat konflikten utan enbart svarat på attackerna.

Men ge du lite exempel då för att stötta ditt sätt hatt hävda att det jag hävdar inte är sant.
2016-11-04, 14:23
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Om du med litet anser att 300 miljoner dollar i likvida medel är så undrar jag då vad du tycker stort är?
Han fick inte 300 miljoner av sin far.
2016-11-04, 14:24
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Jag gav ett par exempel kopplade till saker som fått publicitet i media (Machado, Romney etc.) där Trump inte startat konflikten utan enbart svarat på attackerna.

Men ge du lite exempel då för att stötta ditt sätt hatt hävda att det jag hävdar inte är sant.

Du skrev ordagrant "Trump har aldrig mobbat folk på nätet" Nu försöker du backa.
2016-11-04, 14:26
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Så litet var det väl knappast. Nu är det ju väldigt svårt att beräkna eftersom Donald Trump samregerade med sin far under rätt lång tid. Men redan på 60-talet, vilket definitivt var innan Donalds inträde, ägde Fred Trump tiotusentals lägenheter runtom New York, något som rimligen borde vara värt ett antal miljarder på dagens fastighetsmarknad.
Det är som sagt svårt att veta och beräkna men han har helt klart förvaltat det kapital han fick/ärvde på ett bra sätt.
2016-11-04, 14:29
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Du skrev ordagrant "Trump har aldrig mobbat folk på nätet" Nu försöker du backa.

Jag står fast vid att Trump inte gjort det.

Jag anser det inte vara mobbning när Trump försvarar sig tillbaka från angrepp från alla håll och kanter.

Att hela etablissemanget med halva Hollywood, och alla medier etc. angriper Trump och kritiserar han utan någon form av factcheck och går på hans utseende med hår, hudfärg etc. Det är mobbning!!!

Att en tjej som Alicia Machado (som Trump tidigare hjälpt) helt plötsligt börjar angripa honom från ingenstans föra att vinna billiga politiska poäng och att Trump då skriver tillbaka är inte mobbning. Det är unpresidential att göra såhär men det är inte mobbning att försvara sig.
2016-11-04, 14:29
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Han fick inte 300 miljoner av sin far.

Hur vet du det?
2016-11-04, 14:33
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Jag står fast vid att Trump inte gjort det.

Jag anser det inte vara mobbning när Trump försvarar sig tillbaka från angrepp från alla håll och kanter.

Att hela etablissemanget med halva Hollywood, och alla medier etc. angriper Trump och kritiserar han utan någon form av factcheck och går på hans utseende med hår, hudfärg etc. Det är mobbning!!!

Att en tjej som Alicia Machado (som Trump tidigare hjälpt) helt plötsligt börjar angripa honom från ingenstans föra att vinna billiga politiska poäng och att Trump då skriver tillbaka är inte mobbning. Det är unpresidential att göra såhär men det är inte mobbning att försvara sig.

I så fall bortser du från alla de fall (jag tog bara ett exempel) när han har mobbat folk utan anledning. Sedan att han är en crybaby med tunn hud som inte kan ta minsta lilla motstånd utan att överreagera som en barnunge, är såklart sant. Han känner sig ständigt attackerad och vill slå tillbaka, som hand idiotiska beteende mot familjen Khan.

Just det faktum att han är så lättretad visar än mer, hur olämplig han är som president, eller ens som människa. Det märktes tydligt i första debatten också.
2016-11-04, 14:39
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Hur vet du det?
Finns inget som tyder på det.
2016-11-04, 14:41
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
I så fall bortser du från alla de fall (jag tog bara ett exempel) när han har mobbat folk utan anledning. Sedan att han är en crybaby med tunn hud som inte kan ta minsta lilla motstånd utan att överreagera som en barnunge, är såklart sant. Han känner sig ständigt attackerad och vill slå tillbaka, som hand idiotiska beteende mot familjen Khan.

Just det faktum att han är så lättretad visar än mer, hur olämplig han är som president, eller ens som människa. Det märktes tydligt i första debatten också.

Man får ju sätta det lite i perspektiv också.

Det Trump gjorde mot Khan familjen (som visat sig ha nära kopplingar till Clinton Foundation) är INGENTING jämfört med vad Hillary gjort emot Benghazi guldstjärnefamiljerna!

Men återigen. Han gav igen för att folk attackerade honom.

Du kan inte ge ett enda exempel under valkampanjen där han attackerat folk utan att de först attackerat honom!

Alltså så är inte Trump mobbaren. I rest my case tills du kan motbevisa det jag säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in