2016-11-02, 00:15
Medlem
lugna ner digs avatar
Blindköper aldrig men tänkte att det var dags nu då jag aldrig haft Lalique Encre Noire (http://www.fragrantica.com/perfume/Lalique/Encre-Noire-1834.html). Tycker jag inte om den är ju priset inte hela världen direkt.

Fick en gåva i form av en ny designparfym i helgen, Abercrombie & Fitch First Instinct. Gillade den ändå. Kändes dock något ungdomlig.
Citera
2016-11-02, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Blindköper aldrig men tänkte att det var dags nu då jag aldrig haft Lalique Encre Noire (http://www.fragrantica.com/perfume/Lalique/Encre-Noire-1834.html). Tycker jag inte om den är ju priset inte hela världen direkt.

Fick en gåva i form av en ny designparfym i helgen, Abercrombie & Fitch First Instinct. Gillade den ändå. Kändes dock något ungdomlig.

Är vetiver ingenting för dig, håll dig borta från EN.
Citera
2016-11-02, 18:21
Medlem
pocahontas väns avatar
Har någon av alla Puredistance fantaster hunnit testat Sheiduna ännu?
Citera
2016-11-03, 09:41
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig

Berätta vad tycker om Encre Noire sen när du har testat den.

Själv bär jag Terre d'Hermés idag på jobbet. Vad tycker vi om den? Lite jord och apelsin är väl aldrig fel?
Citera
2016-11-03, 16:23
Medlem
happyjoys avatar
Fick hem YSL Body Kouros idag (blindköp). Det var en riktig hit. Har inte fått så många positiva kommentarer på länge och billig är den ju också. Utan tvekan en av de sötaste dofter jag provat men ändå manlig. Fast vad Kouros har i namnet att göra begriper jag inte, den påminner inte det minsta om originalet.
Citera
2016-11-03, 17:48
Medlem
ChinaDolls avatar
Nån mer som fastnat för Byredo - Pulp ?
Av sökresultaten att döma verkar det ej vara så, haha...
Hade tänkt köpa Mojave ghost först (Byredo), men blev jävligt förtjust i Pulp efter att ha sniffat på den i förrigår. Tog en sådan liten kartongbit i affären och sprejade parfymen på, och sedan lämnade jag kartongbiten hemma i hallen.
I två(!!) dagar har hela min hall och min toalett doftat övermogna, söta citrusfrukter - och jag älskar det.
Doften håller med andra ord väldigt länge..

(Nån som provat Serge lutens - De profundis, förresten ?
Mkt nyfiken på den och letar efter doftprover.)
Citera
2016-11-03, 19:13
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Fick hem YSL Body Kouros idag (blindköp). Det var en riktig hit. Har inte fått så många positiva kommentarer på länge och billig är den ju också. Utan tvekan en av de sötaste dofter jag provat men ändå manlig. Fast vad Kouros har i namnet att göra begriper jag inte, den påminner inte det minsta om originalet.

Blindköpte också en för ett par år sen, sjukt bra vinterdoft.
Citera
2016-11-04, 07:33
Medlem
På vardgar på vintern har jg kört budgetparfymen
Hewood rockymountain. Något annat i samma skila

En lätt trädoft. Förnimmelse..

Har ni tips på något annat som doftar lagom lätt och inte methlabb/förortskille på date.
Gärna lite annorlunda. Helst ska man kunna lukta gott utan att provocera "alergiker", dvs lite som om det vr min efen doft men ändå inte (dennska altså inte lukta svett,kaffe eller tandsten)

Man 30-40
Vardag
Lätt
Budget (dvs under 500 för 30ml)
Senast redigerad av Kent-Herbert 2016-11-04 kl. 07:36.
Citera
2016-11-04, 09:37
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
På vardgar på vintern har jg kört budgetparfymen
Hewood rockymountain. Något annat i samma skila

En lätt trädoft. Förnimmelse..

Har ni tips på något annat som doftar lagom lätt och inte methlabb/förortskille på date.
Gärna lite annorlunda. Helst ska man kunna lukta gott utan att provocera "alergiker", dvs lite som om det vr min efen doft men ändå inte (dennska altså inte lukta svett,kaffe eller tandsten)

Man 30-40
Vardag
Lätt
Budget (dvs under 500 för 30ml)

Klassikern Drakkar Noir kanske? Maskulin och inte direkt påträngande. Burberry London kan också vara vara ett fint alternativ så här på höst/vintern.
Citera
2016-11-04, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Klassikern Drakkar Noir kanske? Maskulin och inte direkt påträngande. Burberry London kan också vara vara ett fint alternativ så här på höst/vintern.

Ska kolla in Drakkar. London står redan i hyllan. Så du verkar pålitlig
Citera
2016-11-04, 10:25
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaDoll
Nån mer som fastnat för Byredo - Pulp ?
Av sökresultaten att döma verkar det ej vara så, haha...
Hade tänkt köpa Mojave ghost först (Byredo), men blev jävligt förtjust i Pulp efter att ha sniffat på den i förrigår. Tog en sådan liten kartongbit i affären och sprejade parfymen på, och sedan lämnade jag kartongbiten hemma i hallen.
I två(!!) dagar har hela min hall och min toalett doftat övermogna, söta citrusfrukter - och jag älskar det.
Doften håller med andra ord väldigt länge..

(Nån som provat Serge lutens - De profundis, förresten ?
Mkt nyfiken på den och letar efter doftprover.)

Jag har haft svårt för Byredo överlag men Pulp har jag varit nära på att sampla många gånger. Det fruktiga tilltalar mig men alla kommentarer om överjäst, rutten frukt har fått mig att backa ur varje gång Vet inte hur många gånger jag lockats av någon unik doft som varit för mycket när jag väl fått hem den. Balansgången är svår ibland.

Några av de mer lyckade jag köpt på sista tiden är
Tom Ford - Oud Wood
Gucci - Pour Homme II

Slog även till på den hypade Montblanc - Individuel för en tid sedan och den var ju inte alls dum! Gillar man Creed - Original Santal är man hemma där.
Citera
2016-11-04, 11:25
Medlem
ChinaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Jag har haft svårt för Byredo överlag men Pulp har jag varit nära på att sampla många gånger. Det fruktiga tilltalar mig men alla kommentarer om överjäst, rutten frukt har fått mig att backa ur varje gång Vet inte hur många gånger jag lockats av någon unik doft som varit för mycket när jag väl fått hem den. Balansgången är svår ibland.

Några av de mer lyckade jag köpt på sista tiden är
Tom Ford - Oud Wood
Gucci - Pour Homme II

Slog även till på den hypade Montblanc - Individuel för en tid sedan och den var ju inte alls dum! Gillar man Creed - Original Santal är man hemma där.

Har du någon gång provat Pulp i butik, eller tänkte du beställa prov i blindo ?

Kan ej relatera till allt det där folk skriver om förruttnelse alltså inte "överjäst" heller.
Båda dom orden har en så negativ klang och får det att låta som om parfymen luktar oangenämt på något sätt.
Skulle snarare beskriva doften som hur en fruktskål doftar på nära håll.... men att man intensifierat den doften och gjort den 10 ggr starkare.
En fruktskål som domineras av hur citrusfrukter skulle dofta om de var 10 ggr sötare, typ.

Berätta vad du tycker om du provar den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in