2016-09-01, 14:19
Medlem
Tja! Ska inom 1-2 månader börja med en liten winny 40mg ed kur, nu är det såhär att det var 4-5 år sen jag gick på några kurer och den sista var en OT kur som jag fick lite gyno på, har väl alltid haft lite puffy nipples innan det men fick små knölar. Jag har försökt läsa på igen och jag vet att winstrol inte ska påverka östrogenet men vill försöka göra något åt detta och ha eran åsikt, ska man köra adex efter kuren, under kuren eller är det nolva eller letro som gäller?
Citera
2016-09-07, 08:41
Medlem
Bör man höja dosen adex från 0,25mg e3d om man kör 500mg testo e e5d istället för förra årets 250mg? (om man vill vara safe från gyno.)
Är det bättre att köra 0,5mg e3d eller 0,25mg eod istället isf? Spelar det någon roll?

Tacksam för svar.
Citera
2016-09-07, 08:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fbaff
Bör man höja dosen adex från 0,25mg e3d om man kör 500mg testo e e5d istället för förra årets 250mg? (om man vill vara safe från gyno.)
Är det bättre att köra 0,5mg e3d eller 0,25mg eod istället isf? Spelar det någon roll?

Tacksam för svar.

Blodprov måste du ta för att veta. Man behöver inte alltid höja för aromatiseringen upphör efter en viss mängd. Prova dig fram.
Citera
2016-09-07, 08:49
Medlem
thechosenoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbaff

Tacksam för svar.

Individuellt igen. det är olika hur mycket östrogen man börjar producera i förhållande till den mängd testo man kör.

Du måste testa dig fram, men 0.5mg e3d låter safe på 500mg testo, så testa. om du får biverkningar i form av ont i leder eller muskelfästen så sänk dosen på adex.

Jag fucka upp mina leder helt men då körde jag 1mg adex ed och ändå låg jag på 2g testo ew.
Sen beror ju det ju på vad det är för adex. mina var köpta från apotek, så dom ska man ha lite mer respekt för, UG vet i fan, det kan ju vara underdoserade och fake och det måste man ha med i beräkningen.

du kan ju testa dina värden på östradiol, prolaktin, progrestron på VC. utgå där ifrån om du ligger rätt.

edit: tony var först
Citera
2016-09-07, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Blodprov måste du ta för att veta. Man behöver inte alltid höja för aromatiseringen upphör efter en viss mängd. Prova dig fram.

Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Individuellt igen. det är olika hur mycket östrogen man börjar producera i förhållande till den mängd testo man kör.

Du måste testa dig fram, men 0.5mg e3d låter safe på 500mg testo, så testa. om du får biverkningar i form av ont i leder eller muskelfästen så sänk dosen på adex.

Jag fucka upp mina leder helt men då körde jag 1mg adex ed och ändå låg jag på 2g testo ew.
Sen beror ju det ju på vad det är för adex. mina var köpta från apotek, så dom ska man ha lite mer respekt för, UG vet i fan, det kan ju vara underdoserade och fake och det måste man ha med i beräkningen.

du kan ju testa dina värden på östradiol, prolaktin, progrestron på VC. utgå där ifrån om du ligger rätt.

edit: tony var först
Ok, tack så mycket för hjälpen.
Det är adex från apoteket jag har. Förra kuren så fick jag rejäla stickningar i flera dagar så jag började med adex och testade mig fram till att 0,25mg e3d kändes bättre än eod och 0,5mg e3d för mig.

Jag testar med 0,5mg först, som du sa, och sänker vid behov.
Citera
2016-09-26, 20:25
Medlem
Tja! Dök upp ett provsvar på östro precis. 255 landade det på och övre refvärde hos labbet ligger på 160. Har inga känningar som jag kan precisera direkt men ska kontra det höga värdet med lite arimidex. Finns det några enkla tumregler för hur mycket jag ska knapra i mig? 0,5 e3d/eod eller är det så potent att 0,25 eod kan räcka?
Citera
2016-09-26, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rektalansiktet
Tja! Dök upp ett provsvar på östro precis. 255 landade det på och övre refvärde hos labbet ligger på 160. Har inga känningar som jag kan precisera direkt men ska kontra det höga värdet med lite arimidex. Finns det några enkla tumregler för hur mycket jag ska knapra i mig? 0,5 e3d/eod eller är det så potent att 0,25 eod kan räcka?

0.25 eod eller måndag/onsdag/fredag blir kanon.
Citera
2016-09-27, 22:46
Medlem
Citat:
0.25 eod eller måndag/onsdag/fredag blir kanon.

Tack för det rådet! Ska börja med det bums.
Citera
2016-11-03, 21:54
Medlem
Tjena! Ligger nu på en Testo E kur 500 e5d och kollade precis Östrogenvärdet. Låg på hela 395(?!) tydligen vilket låter åt helvete högt haha. Tänkte börja med 0.5mg Arimidex eod och se. Borde jag kolla blodet igen om cirka en vecka eller vad blir bäst tror ni?
Citera
2016-11-03, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gophit
Tjena! Ligger nu på en Testo E kur 500 e5d och kollade precis Östrogenvärdet. Låg på hela 395(?!) tydligen vilket låter åt helvete högt haha. Tänkte börja med 0.5mg Arimidex eod och se. Borde jag kolla blodet igen om cirka en vecka eller vad blir bäst tror ni?

Ta nytt prov runt dag 7-10, även om du inte känner några direkta biverkningar så ska man vara väldigt försiktig med sitt östrogen eftersom det enbart ger potentiella problem.
Citera
2016-11-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ta nytt prov runt dag 7-10, även om du inte känner några direkta biverkningar så ska man vara väldigt försiktig med sitt östrogen eftersom det enbart ger potentiella problem.

Menar du att jag ska vara försiktig att inte ha de för högt eller inte låta de bli för lågt? Tänkte försöka hamna på någon bra/ok nivå iaf!
Citera
2016-11-04, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gophit
Menar du att jag ska vara försiktig att inte ha de för högt eller inte låta de bli för lågt? Tänkte försöka hamna på någon bra/ok nivå iaf!

Både högt och lågt ska man försöka undvika så nånstans mellan 100-170 är en bra riktlinje. 99% förstår inte vikten av att kontrollera sitt östrogen så en stor eloge till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in