2016-11-03, 20:41
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilket syftes skulle breven då fylla?
Tänker du
Jag vet inte, men skrev ett förslag.
Citera
2016-11-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Mitt förslag: för att visa att han tänkte på henne; ett lojalitetsbevis. Hon hade kanske hade snappat något när de till exempel skojade om meddelanden på hans mobil. Eller utvecklat ett gemensamt hemligt språk - lite rudimentärt kanske men ändå ... (om det nu var han som skrev det)
Men gjorde man inte stort väsen av att hon skulle flyttas till Uppsala för att de inte skulle sitta i samma häkte?
När och hur och varför har de då hamnat under samma tak?
Citera
2016-11-03, 21:53
Medlem
Citat:

I vilket syfte skulle MR skriva en mängd brev till JM på persiska?

JM borde varit mer hemma bland offentliga myndighetsvärlden än MR?
Citera
2016-11-03, 21:53
Medlem
Tramadol som vi tagit upp tidigare. Orsakar mest dödsfall.
Prescription painkiller tramadol, taken by thousands of people every day, is claiming more lives than any other drug – including heroin and cocaine – according to Northern Ireland’s top pathologist.
The painkiller doesn’t cause harm if taken correctly, but the danger rises when users mix it with other drugs or alcohol.
http://www.itv.com/news/utv/update/2016-10-06/prescription-painkiller-claiming-more-lives-than-any-other-drug/
Citera
2016-11-03, 21:54
Medlem
lasternassummas avatar
"Restriktionerna innebär att de inte får kommunicera med varandra under utredningen."

Vad är straffet för överträdelse mot utfärdade restriktioner?

–
Citera
2016-11-03, 21:58
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I vilket syfte skulle MR skriva en mängd brev till JM på persiska?

JM borde varit mer hemma bland offentliga myndighetsvärlden än MR?
Lägg av, för fan. Jag skrev bara att det är troligare att en person som förmodas kunna persiska skrev breven på persiska än en som inte förmodas kunna persiska.
Citera
2016-11-03, 22:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Blev också förvånad när de sa på aftonbladets video att meddelanden var skrivna på persisksa. Det kan ju inte vara något större ordförråd hon besitter. Bara love kanske
Eller "dusset daaram”, alt. "Dooset daram" (persiska resp. farsi: "Jag älskar dig" - som orden låter/talas). - MR använder sig själv också av detta "språk" (fraser) ibland.
https://www.google.se/#q=dusset+daram+%2Bdooset+daram

JM bör ha legat i hårdträning...

Undrar vad MR kan ha använt för fras om/när han fått veta att JM gjort honom 7 år äldre..?
Citera
2016-11-03, 22:50
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Lägg av, för fan. Jag skrev bara att det är troligare att en person som förmodas kunna persiska skrev breven på persiska än en som inte förmodas kunna persiska.

Men lapparna är skriva på engelska
Citera
2016-11-03, 22:53
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men lapparna är skriva på engelska
Okej, min teori bygger på AB:s TV, som säger att de var skrivna på persiska. Är de på engelska kan det vara vem som helst som skrev dem.
Citera
2016-11-03, 23:08
Medlem
Citat:
Okej, min teori bygger på AB:s TV, som säger att de var skrivna på persiska. Är de på engelska kan det vara vem som helst som skrev dem.

Många hittades i JMs häktescell.
Citera
2016-11-04, 02:10
Medlem
Skulle vara intressant att veta vilken Kalle-Ankapolis som var förundersökningsledare då drunkningsfallet med JM:s man inträffade i Hjälmaren.

Kan det möjligen ha varit Per Ekholm / Köping? Med utredande snutslavar så som Åsa Hållsvik-Gustafsson med bihang möjligen?

Att inte ens ta sig till platsen för dödsfallet själv som förundersökningsledare innan avskrivning måste väl ändå i dagsläget ses som en rejäl plump i protokollet.

Å andra sidan så har ju JM en polis som exman så Jäv kan mycket väl vara en orsak i detta, och det är inte första gången som Köpingspolisen beter sig. Tyvärr inte sista gången heller.
Citera
2016-11-04, 02:46
Medlem
Citat:

Inte JM va, hon hade ju tappat sin engelska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in