2016-11-03, 17:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Eller Yara fallet där fostermamman skrev meddelanden i Koranen på häktes biblioteket till den medmisstänkte mannen.
Märklig hjärna hon har JM. Påstår att hon tappat engelskan efter en stroke men persiskan sitter kvar i minnet. Lapparna var kärleksförklaringar till RM skrivna på persiska.
Tror du verkligen hon har såna språkliga kunskaper så hon skulle vara i stånd att kunna författa
något som helst begripligt meddelande på persiska?

Som: من تو را دوست دارم I love you?

Eller detta?
نمی گویم که از آن من بود که شما را استخدام برای کشتن پدر و مادر من

Do not say that it was me who hired you to kill my parents.

Eftersom jag själv inte har några högre tankar om den aktuella kvinnans intelligens så
skulle det fanken inte alls förvåna mig ifall det just var nåt sånt hon verkligen skrivit till
honom. Fast på engelska då alltså. Persiska tror jag nämligen hon behärskar
lika lite som inavlade rednecks i Louisianas träskmarker.

Det börjar se riktigt bra ut för åklagarsidan.
Avslöjande lappar och förmodat golande om vart mordvapnet - kniven - dumpats efter
det sena och blodiga besöket ute vid sommarstället. Det artar sig till öppet mål här.
Bara att panga in bollen & bruden & berikaren.

Innan häktestiden är över har de två väl hunnit ange varandra så mycket det bara går.

Påminner mig fallet med Göran Lundblad i Småland:
Citat:
Domstolen hävdar att deras gemensamma motiv var pengar och kärlek.

Mot sitt nekande döms Sara Lundblad, 26, och Martin Törnblad, 23, för mordet på Saras pappa Göran Lundblad, 60.

Men i häktet har kärlekssagan tagit slut.

"Tack för att du förstört mitt liv Martin!... Arvslös tack", har Sara skrivit på ett räcke.
http://www.expressen.se/kvallsposten/karleksbraket-mellan-gorans-tva-mordare/
Citera
2016-11-03, 17:09
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vem har börjat sjunga; JM el afghanen?

Svar från NFC på färddatorn
Citera
2016-11-03, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Helt klart. 100% att det är han.

Detta kanske leder till att JM tvingas ta till ett motdrag där hon skyller på honom. Det kanske innebär att hon kommer att medge de faktiska omständigheterna men hävda att det var han som var drivande och att det var han som utförde mordet och att hon har varit rädd för honom etc.

exakt detta e ju hennes chans, troligen utförde hon ju ej morden utom kanske pa sin fd man? därför kan det ju vara bra för henne att ge bevis som binder det skyddssökande flyktingbarnet till mordet
Citera
2016-11-03, 17:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Så kan det ju vara, de har kunnat följa bilens rörelser och hittat ett stopp vid vattnet som verkar omotiverat.
Citera
2016-11-03, 17:43
Medlem
valleros avatar
Citat:

Citat:
Knappast - detta borde ha varit klart för flera månader sen.
Citera
2016-11-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tror du verkligen hon har såna språkliga kunskaper så hon skulle vara i stånd att kunna författa
något som helst begripligt meddelande på persiska?

Som: من تو را دوست دارم I love you?

Eller detta?
نمی گویم که از آن من بود که شما را استخدام برای کشتن پدر و مادر من

Do not say that it was me who hired you to kill my parents.

Eftersom jag själv inte har några högre tankar om den aktuella kvinnans intelligens så
skulle det fanken inte alls förvåna mig ifall det just var nåt sånt hon verkligen skrivit till
honom. Fast på engelska då alltså. Persiska tror jag nämligen hon behärskar
lika lite som inavlade rednecks i Louisianas träskmarker.

Det börjar se riktigt bra ut för åklagarsidan.
Avslöjande lappar och förmodat golande om vart mordvapnet - kniven - dumpats efter
det sena och blodiga besöket ute vid sommarstället. Det artar sig till öppet mål här.
Bara att panga in bollen & bruden & berikaren.

Innan häktestiden är över har de två väl hunnit ange varandra så mycket det bara går.

Påminner mig fallet med Göran Lundblad i Småland:

http://www.expressen.se/kvallsposten/karleksbraket-mellan-gorans-tva-mordare/

Blev också förvånad när de sa på aftonbladets video att meddelanden var skrivna på persisksa. Det kan ju inte vara något större ordförråd hon besitter. Bara love kanske
Citera
2016-11-03, 18:53
Medlem
Citat:
Säg att det var afghanen som ensam höll i kniven och det finns spår/dna/fingrar som binder honom till dådet och JM låg bakom/planerade/anstiftade men det finns ingen konkret bevisning mot JM.
JM kan då å sin sida hävda att hon vid några tillfällen inför afghanen upprört ondgjort sig över de förhatliga föräldrarna som behandlat henne så orättvist (kanske därför hon 'bytt uppfattning' därvidlag?) och att afghanen sedan har agerat helt på eget initiativ för att påvisa sin oändliga kärlek/bevisa sin alfamanlighet.
Och när afghanen stolt deklarerade sin morgongåva hade inte JM hjärta att anmäla honom..

Tänker att ovanstående upplägg kan stämma in på JM:s persona: hon kan placera sig själv i epicentrum, som offer; ja som dubbelt offer: hon har fått lida hela uppväxten och har nu ytterligare blivit drabbad av en ung mans gränslösa åtrå gentemot henne samtidigt som hon visat prov på omtanke och lojalitet.

Precis så tror jag att JM:s upplägg ser ut så länge det inte finns någon besvärande handfast bevisning mot henne.

Om afghanen börjar prata och peka finger åt JM kan hon med framgång fortsätta framföra att hon inget har med detta att göra.
Citera
2016-11-03, 18:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Knappast - detta borde ha varit klart för flera månader sen.

Om dykningen
Det kan ju också varit ett vittne som sett en brunröd Volkswagen Cross Touran
(av årsmodell 2008) som stannat på bron strax efter midnatt den 4-e augusti 2016.

Borde inte en mobilkran med en supermagnet (ca 2-3 Tesla) hitta en kniv?

Om "brevväxlingen"
Det är väl inte tillåtet, men visst vore det läckert att manipulera kommunikationen lite.
T.ex.:
Från MR till JM: Dom lovar mig sänkt straff om jag erkänner. Kan jag lita på det?

Eller, från JM till MR: Dom säger att du har erkänt. Har du gjort det?

–
Senast redigerad av lasternassumma 2016-11-03 kl. 19:00.
Citera
2016-11-03, 19:22
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Blev också förvånad när de sa på aftonbladets video att meddelanden var skrivna på persisksa. Det kan ju inte vara något större ordförråd hon besitter. Bara love kanske
Såvida inte riktningen på meddelandet har missuppfattats av Aftonbladet eller dess källa. Flera meddelanden hittades i JM:s cell. Hon kanske sparade dem tills hon fick en chans att låta översätta.
Citera
2016-11-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Såvida inte riktningen på meddelandet har missuppfattats av Aftonbladet eller dess källa. Flera meddelanden hittades i JM:s cell. Hon kanske sparade dem tills hon fick en chans att låta översätta.

Vem skulle stå för översättningen? MR? I så fall, vilket syfte skulle korrespondensen tjäna?
Citera
2016-11-03, 19:44
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem skulle stå för översättningen? MR? I så fall, vilket syfte skulle korrespondensen tjäna?
Någon som kan persiska, förslagsvis. Översättningen kan ske när JM har friats. Kärleksbrev.

Om breven är på persiska så är det mycket troligare MR än JM som har skrivit dem.
Citera
2016-11-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Någon som kan persiska, förslagsvis. Översättningen kan ske när JM har friats. Kärleksbrev.

Om breven är på persiska så är det mycket troligare MR än JM som har skrivit dem.

Vilket syftes skulle breven då fylla?
Tänker du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in