Flashback bygger pepparkakshus!
2016-11-02, 13:45
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Där kom beskedet: Sarah Sjöström bryter med Carl Jenner som tränare och kommer istället träna under Johan Wallberg på NEC. Jenner kommer vara kopplad till NEC i en mentorfunktion medan Vorontsev inte kommer vara kvar.

Citat:
Sjöström – Jag inspireras mycket av till exempel Therese Alshammar, hon har jobbat med flera olika tränare under sina karriär. Nu är hon 39, och jag hoppas att jag kan hålla på så länge. Och då tror jag att det är viktigt att byta tränare.
De som trodde att Sarah hade funderingar på att avsluta simkarriären inom kort får nog tänka om nu.

Citat:
– Sarah har ju nytta av en bra grundträning men så här lite förberedd har hon nog aldrig varit inför ett SM tidigare, påpekar Carl Jenner.
Angående att Sjöström ställer upp på 200 medley, som hon ju inte har simmat på snart fem år, så tror jag inte vi ska för stora förväntningar på någon världstid av henne på SM. Ska dock bli intressant att se med hur många sekunder hon krossar sitt gamla pers på distansen.

http://www.svt.se/sport/simning/comeback-pa-sm-for-sarah-sjostrom/

----------------------------

edit: Australiens Alicia Coutts är nästa simstjärna att avsluta karriären.

http://www.svt.se/sport/simning/australisk-simstjarna-lagger-av-1/
Senast redigerad av Stefan4 2016-11-02 kl. 13:53.
Citera
2016-11-02, 14:04
Medlem
Tycker det låter som en bra lösning. Vad tror vi om att Tessan blir tränare?
Citera
2016-11-02, 23:27
Medlem
Erik Persson(100/200 bröst) och Jessica Eriksson(50/100/200 bröst) simmar på Australiska mästerskapen i helgen. Start i natt.

Resultatlänk: http://liveresults.swimming.org.au/SAL/2016sc/
Citera
2016-11-03, 08:04
Medlem
Pers direkt i försöken på 100 bröst för Eriksson, 1.06.04. Under VM-kvalgränsen.
Citera
2016-11-03, 14:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Jennie Johansson och Michelle Coleman stoppas från landslaget. Vad kan det handla om? Det har ju varit konflikter tidigare kring hur man skall uppträde och vilka sponsorer man skall fronta men samtidigt har jag uppfattat att Ulrika Sandmark är en riktig bra förbundskapten.
Citera
2016-11-03, 16:50
Medlem
patrik-wids avatar
Citat:
Jennie Johansson och Michelle Coleman stoppas från landslaget. Vad kan det handla om? Det har ju varit konflikter tidigare kring hur man skall uppträde och vilka sponsorer man skall fronta men samtidigt har jag uppfattat att Ulrika Sandmark är en riktig bra förbundskapten.
Det är väl antagligen samma sak de bråkade om för något år sedan. Simmarna vill visa upp sina egna sponsorer, medan förbundet vill att deras sponsorer skall synas. Hur svårt kan det vara att sätta upp klara och tydliga regler för vad det är som gäller?
Citera
2016-11-03, 18:28
Medlem
Citat:

troligen för att dom var helt kass i OS.
Citera
2016-11-03, 19:38
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrik-wid
Det är väl antagligen samma sak de bråkade om för något år sedan. Simmarna vill visa upp sina egna sponsorer, medan förbundet vill att deras sponsorer skall synas. Hur svårt kan det vara att sätta upp klara och tydliga regler för vad det är som gäller?

Förbundet får väl börja ta ut % av simmarnas egna sponsorintäkter, i landslagssammanhang.
Citera
2016-11-03, 20:58
Medlem
Borde ha något att göra med att dom huserar i Australien nästan halva året, kan då inte fullfölja vissa uppdrag etc. förmodligen, som är en del av deras lön som landslagssimmare. Om det var personliga sponsorer bara skulle nog Sjöström varit inblandad.
Citera
2016-11-03, 22:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Borde ha något att göra med att dom huserar i Australien nästan halva året, kan då inte fullfölja vissa uppdrag etc. förmodligen, som är en del av deras lön som landslagssimmare. Om det var personliga sponsorer bara skulle nog Sjöström varit inblandad.

Fast nu har ju de två inte varit något i Australien efter OS? Eller skulle det vara en retroaktiv avstängning? Och Louise kommer ju vara borta ännu mer än vad Jennie och Michelle var? Jag har lite svårt att få detta att gå ihop.
Citera
2016-11-04, 06:42
Medlem
Citat:
Fast nu har ju de två inte varit något i Australien efter OS? Eller skulle det vara en retroaktiv avstängning? Och Louise kommer ju vara borta ännu mer än vad Jennie och Michelle var? Jag har lite svårt att få detta att gå ihop.

Louise får nog inga förbundspengar medan hon går på college, men är också indisponibel för landslaget under säsong. Kanske tänker Coleman & Johansson åka till Australien efter SM/VM när man från förbundets håll vill ha alla simmare samlade för nystarten av NEC, och då väljer man att man inte både kan äta kakan och ha den kvar. Verkar iaf ha något med framtidsvalen man har gjort att göra, då Sjöström rest mycket på slutet och en del andra svenskar också rör sig utomlands just nu. Att man själva verkar pudlat lite borde ha att göra med att man inte vill mista sin ekonomiska uppbackning, för annars hade man ju bara kunnat lämna NEC rakt av.

Noterar att Erik Persson inte längre är med på NEC-listan med namn och bild efter sin flytt. Däremot finns Jessica Eriksson och Stina Gardell med. Dock har sådana simmare säkert inte samma uppbackning när man är på bortaplan som C & J, kanske ingen alls, och då blir det inte samma fråga om obligationer.

Men, det kan ju handla om något annat också. Typ dåligt uppträdande, men det känns ju lite långsökt.
Citera
2016-11-04, 07:05
Medlem
Då börjar SM om några timmar.
Stream(troligtvis): http://livetiming.se/superlive.php?cid=2924
Resultat: http://livetiming.se/results.php?cid=2924
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem