Citat:
Ursprungligen postat av
blork
Tack för tipset om KeePass, verkar ju riktigt bra.

Yapp! KeePass is da' shit!
Citat:
Ursprungligen postat av
Qhunden
Ni som använder KeePass, hur loggar ni in? Det finns ju extensions, men vill inte tappa i säkerhet mellan databas -> sajt via nåt skript som jag inte vet vad det gör. Copy paste känns lite för tidskrävande i längden.
Jag kör programmet och när jag vill in på någon sajt (som jag inte kommer ihåg lösenordet till) så markerar jag först användarnamnsrutan. Sedan går jag till rätt post i KeePass (databasen). När jag väl står på den så trycker jag bara Ctrl-V (vanliga för klistra in alltså) så matas både användarnamn och lösenord in, plus att programmet så att säga "trycker på Enter/Logga in" åt mig. Uppgifterna raderas dessutom ur datorns minne efter 15 sekunder (har jag för mig) i det förvalda läget.
På vissa ställen behöver bara lösenordet matas in och behöver man fibbla lite med hur KeePass ska skippa användarnamnet. Lite tutorial kring detta finns på
https://youtu.be/KQuDrKSZkck?t=23m44s (allstå efter ca 23:44).
Edit:
I Youtubevideon säger han att han använder Ctrl+Alt+A... Har inte den blekaste om varför? Jag använder bara Ctrl+V, men detta kräver kanske att man har KeePass som aktivt fönster skulle jag tro.