2016-10-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molndalsbro
Vem behöver deras produkt?

Det här med sjukhus, skolor hit och dit och dagens produkter ser jag mest som ett sätt att hålla sig flytande och kanske knappt ens det.

Det som attraherar mig är vad som kan komma på sikt. Jag är övertygad om att handskrift, precis som allt annat kommer att kunna digitaliseras enkelt, smidigt och var tillgängligt för alla inom överskådlig tid och att anoto har möjligheter att vara bra positionerade där, kanske tom den ledande aktören.

Skulle inte du vilja ha en penna som både fungerar som vanlig penna på papper + att du kan tanka över allt du skrivit digitalt om/när du vill?
Citera
2016-11-02, 15:40
Medlem
Oron finns ju över ett fientligt övertagande av Anoto precis nu när turnaround ligger runt knuten. Kursen rekordlåg, noll kommunikation. Har det varit Jon Wons plan från början, ett sydkoreanskt billigt övertagande? Hur kan man skydda sig från det? För mig känns det inte som en slump med informationstystnaden och den ständigt sjunkande kursen. Ligger styrelsen bakom nedgången?

Så mycket som man undrar över i Anoto.
Citera
2016-11-02, 19:27
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det här med sjukhus, skolor hit och dit och dagens produkter ser jag mest som ett sätt att hålla sig flytande och kanske knappt ens det.

Det som attraherar mig är vad som kan komma på sikt. Jag är övertygad om att handskrift, precis som allt annat kommer att kunna digitaliseras enkelt, smidigt och var tillgängligt för alla inom överskådlig tid och att anoto har möjligheter att vara bra positionerade där, kanske tom den ledande aktören.

Skulle inte du vilja ha en penna som både fungerar som vanlig penna på papper + att du kan tanka över allt du skrivit digitalt om/när du vill?

Varför papper överhuvudtaget? Dessutom ett speciellt dot-pattern som man måste ha nära till hands? Låter extremt nischat.
Citera
2016-11-02, 19:33
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Varför papper överhuvudtaget? Dessutom ett speciellt dot-pattern som man måste ha nära till hands? Låter extremt nischat.

Tvärtom,användningsområderna är oändliga med dotpattern vilket du kommer att få erfara snart.
Nischat hihi..
Citera
2016-11-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Oron finns ju över ett fientligt övertagande av Anoto precis nu när turnaround ligger runt knuten. Kursen rekordlåg, noll kommunikation. Har det varit Jon Wons plan från början, ett sydkoreanskt billigt övertagande? Hur kan man skydda sig från det? För mig känns det inte som en slump med informationstystnaden och den ständigt sjunkande kursen. Ligger styrelsen bakom nedgången?

Så mycket som man undrar över i Anoto.

Det kan ju vara så enkelt som att Jon Won har en annan filosofi för hur mycket/ofta som ska kommuniceras. Det finns ju regler som styr det men inom dom går det ju att agera på olika sätt.

Sen finns det väl ingenting i handeln av aktien som pekar mot att någon enskild aktör håller på och köper på sig aktier. Måste inte det flaggas vid 5%? Eller hur funkar det där med fientligt övertagande, förklara gärna jag är inte så insatt.

Jon Won var ju jäkligt drivande när det gällde att få till ett optionsprogram för personalen varför skulle han lägga krut på det om han redan nu visste att det skulle bli värdelöst.

Han äger ju en enorm mängd aktier själv (tillsammans med övriga insiders) dom vill väl inte sitta och titta på när dom blir värdelösa!?

Sen ska ju Anoto tillsammans med bla Fingerprint vara med på ett heldgas seminarie för instutionella placerare nu i November, varför visa upp sig där och försöka fånga deras intresse om man har helt andra planer?

Men visst fan är det lite tålamodsprövande och inte helt tryggt när det är totalt dödstyst. Inte blir det bättre heller av att man har skickat två mail som fortfarande efter mer än en månad är obesvarade.
Citera
2016-11-03, 00:44
Medlem
Citat:
Det kan ju vara så enkelt som att Jon Won har en annan filosofi för hur mycket/ofta som ska kommuniceras. Det finns ju regler som styr det men inom dom går det ju att agera på olika sätt.

Sen finns det väl ingenting i handeln av aktien som pekar mot att någon enskild aktör håller på och köper på sig aktier. Måste inte det flaggas vid 5%? Eller hur funkar det där med fientligt övertagande, förklara gärna jag är inte så insatt.

Jon Won var ju jäkligt drivande när det gällde att få till ett optionsprogram för personalen varför skulle han lägga krut på det om han redan nu visste att det skulle bli värdelöst.

Han äger ju en enorm mängd aktier själv (tillsammans med övriga insiders) dom vill väl inte sitta och titta på när dom blir värdelösa!?

Sen ska ju Anoto tillsammans med bla Fingerprint vara med på ett heldgas seminarie för instutionella placerare nu i November, varför visa upp sig där och försöka fånga deras intresse om man har helt andra planer?

Men visst fan är det lite tålamodsprövande och inte helt tryggt när det är totalt dödstyst. Inte blir det bättre heller av att man har skickat två mail som fortfarande efter mer än en månad är obesvarade.
Bra poänger.

Varför detta strul med Korea-emissionen? Är man så amatöraktiga att man inte känner till reglerna på Korea-börsen? Låter märkligt.

Finns ingen i styrelsen som äger en enorm mängd aktier, möjligen via bulvaner. Detta oroar mig.

Optionsprogram har Anoto haft förut som förfallit. Jag hoppas att optionerna blir en bra affär denna gång.

Vad ska styrelsen ragga investerare för på Redeye-eventet, är det inte nu HP rullar in pengar till Anoto? Ytterligare en emission på dessa kursnivåer?
Citera
2016-11-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy

Om man ska ha någon form av special papper/underlag, som inte är en skärm, tycker jag det dom har i dag är den bästa lösning, framförallt för att det bara är att köra pappret i en vanlig kopiator och därmed blir en billig lösning.

Jag har ett svagt minne av att Moleskin (stavning?) eller vem det nu var hade mönstret inlagt i någon av sina produkter, jag är skeptisk till att det skulle bli någon slags världsstandard med det där pappret, men rent tekniskt är det ju inte komplicerat.

Men förövrigt hade det ju så klart varit bra mycket bättre om man kunde skriva på vad fan som helst. Men vem vet vad som är på g i nästa generation, utvecklingsarbetet är ju inte helt nerlagt bara för att dagens produkter nått marknaden.
Citera
2016-11-03, 00:52
Medlem
Citat:
Bra poänger.

Varför detta strul med Korea-emissionen? Är man så amatöraktiga att man inte känner till reglerna på Korea-börsen? Låter märkligt.

Finns ingen i styrelsen som äger en enorm mängd aktier, möjligen via bulvaner. Detta oroar mig.

Optionsprogram har Anoto haft förut som förfallit. Jag hoppas att optionerna blir en bra affär denna gång.

Vad ska styrelsen ragga investerare för på Redeye-eventet, är det inte nu HP rullar in pengar till Anoto? Ytterligare en emission på dessa kursnivåer?

Jon Won har ju en jävla massa aktier, övriga kanske inte har så många men dom köpte dom ju för runt 1:- så dom har ju i alla fall lagt in runt en halv till en miljon och det är ju ändå deras egna skattade pengar dom handlat för. Sen är det ju inte alla som är som Johan Calgren, gammal trader, man behöver ju inte ens vara intresserad av aktiemarknaden för att man sitter i en styrelse. Så jag tycker nog deras innehav och köp är värt att ta med som ett positivt tecken.
Citera
2016-11-03, 00:54
Medlem
Citat:
Jon Won har ju en jävla massa aktier, övriga kanske inte har så många men dom köpte dom ju för runt 1:- så dom har ju i alla fall lagt in runt en halv till en miljon och det är ju ändå deras egna skattade pengar dom handlat för. Sen är det ju inte alla som är som Johan Calgren, gammal trader, man behöver ju inte ens vara intresserad av aktiemarknaden för att man sitter i en styrelse. Så jag tycker nog deras innehav och köp är värt att ta med som ett positivt tecken.
Det är Wons fru som sitter på alla aktier. Dessutom berikade han sig själv när Anoto köpte hans andra verksamheter.

Jag tror på Anotos teknik till hundra procent, det är ledningen och den totala bristen på insyn som oroar mig. Blir vi rånade av en ko0reansk psykopat?
Citera
2016-11-03, 01:47
Medlem
Citat:
Det är Wons fru som sitter på alla aktier. Dessutom berikade han sig själv när Anoto köpte hans andra verksamheter.

Jag tror på Anotos teknik till hundra procent, det är ledningen och den totala bristen på insyn som oroar mig. Blir vi rånade av en ko0reansk psykopat?

Å fan, det hade jag inte koll på. Du får gärna berätta mer.

Företaget har ju funnits och överlevt i +10år men nu har jag en känsla av att vi endera står inför det stora genombrottet, slående likt fingerprint på många plan, eller så går det käpprätt åt helvete.

Ett mittenläge, att lalla på ytterligare i tio år känns minst troligt. Och det är ju knappast därför Won hoppat på den här skutan. Han lär nog ha större planer än så. Frågan är bara som du säger om dom går ut på att gynna oss alla är bara honom.

Ska man se det positivt och det här faller väl ut så vet vi ju i alla fall att företaget sköts av en person som inte är ute och försöker snacka upp kursen så fort det går lite dåligt, vilket inte är helt ovanligt i sådana här företag.

Jag hade varit mer orolig om han var ute och svamlade var och var annan dag utan att sedan leverera. På så vis har jag lättare att hantera tystnaden.

Sen vette fan, det är ju lite hype runt det här nu, där anoto lär ha uppmärksamhet från hela världen och företaget värderas som några korvkiosker, så inte tror jag man kan dribbla till det för mycket utan att väcka uppmärksamhet och starta reaktioner.

Nej jag lutar nog ändå åt att vi laddar upp för "den perfekta stormen"
Citera
2016-11-03, 11:12
Medlem
En skitaktie och ett skitföretag av rang, i klass med eniro..
Bara att hoppas på konkurs så det blir ett slut på lidandet någon gång.
Citera
2016-11-03, 11:18
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ON3
En skitaktie och ett skitföretag av rang, i klass med eniro..
Bara att hoppas på konkurs så det blir ett slut på lidandet någon gång.

Har du ingen kiss o bajs tråd att vara i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in