2016-11-01, 15:56
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karkon99
får polisen sälja droger för att kunna ta fast? det hade ju helt kalrt varit ett jäkligt bra sätt att ta fast folk.

tänk dig killen som har 500 ordrar på darknet och sen har han varit snut hela tiden.

Nä.
Citera
2016-11-01, 15:56
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
får polisen sälja droger för att kunna ta fast? det hade ju helt kalrt varit ett jäkligt bra sätt att ta fast folk.

tänk dig killen som har 500 ordrar på darknet och sen har han varit snut hela tiden.

Brottsprovokation är en metod för polis att eftersöka och avslöja brott eller brottsling, till exempel genom att agera som köpare av kriminella tjänster eller genom att medverka till brottet. Om polisen tagit initiativ till brottet - så är det en klar brottsprovokation.

Är dock egentligen olagligt i Sverige, men förekommer varianter.
Citera
2016-11-01, 15:57
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:

Brottsprovokation.

Både omoraliskt och olagligt.
Citera
2016-11-01, 16:20
Medlem
Efter drygt två veckor utan att ha fått min beställning fick jag ett meddelande från en säljare där han sa att det hade varit något strul med systemet och frågade om jag kunde skicka min adress igen.
Tror ni att han torskat och försöker fiska in mig i någon härva?
Citera
2016-11-01, 16:24
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananaSCH
Efter drygt två veckor utan att ha fått min beställning fick jag ett meddelande från en säljare där han sa att det hade varit något strul med systemet och frågade om jag kunde skicka min adress igen.
Tror ni att han torskat och försöker fiska in mig i någon härva?

Var detta på darknet? Jag hade inte skickat min adress, men du väljer själv.
Skrev personen på samma sätt btw?

Hörde på radion också, att själva arbetet har pågått sedan aug fram till mitten av okt.
Citera
2016-11-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpen!!
Hörde på radion också, att själva arbetet har pågått sedan aug fram till mitten av okt.

Intressant, sa de något om tillvägagångssättet? Känns spontant som att de har rotat i postgången, förstår inte hur endast en adress nedskriven kan vara grund för husis.
Citera
2016-11-01, 16:47
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Skrev detta i en annan tråd där de inte riktigt passade så skriver igen.

Inkluderar detta inrikesförsäljning från flugsvamp eller är det enbart svenskar som köpt från utländska säljare? Med tanke på att det är ett samarbete med USA så gissar jag på det sistnämnda.

Förövrigt så blir jag nästan mörkrädd hur jävla instängda folk är i sin egen bubbla när jag läser den här tråden. Hugga ved för att bota depression och nackskott för folk som tar droger? Haha herregud..
Citera
2016-11-01, 16:47
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Intressant, sa de något om tillvägagångssättet? Känns spontant som att de har rotat i postgången, förstår inte hur endast en adress nedskriven kan vara grund för husis.

Nej, bara de som vi redan vet. Finns adressen bland säljaren så räcker det nog för husis, polisen behöver en misstanke. Det fick dom hos säljaren.
Citera
2016-11-01, 17:08
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wingsawiei
Du är ju rent tossig, haha. Sitter här hemma lite smått påverkad av narkotika och myser. Tror knappast det påverkar dig (förutom att du sitter och gormar på flashback). Men bra idé med en skogstur, kanske man ska ta sig en promenix

För övrigt fick jag hem en order som skickades förra veckan. Inga böter för mig inte

+1 på den.

Sitter också och myser med förra veckans skörd av narkotikabrev. Var ju jackpot förra veckan, soc-bidrag och snabba leveranser.

Tror nog att det är som vanligt att svensk polis försöker ta credd för något utländsk polis gjort. Samma scenario som när flugsvamp 1 gick ner. Inte en enda svensk torskade i samband med det.
Citera
2016-11-01, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpen!!
Nej, bara de som vi redan vet. Finns adressen bland säljaren så räcker det nog för husis, polisen behöver en misstanke. Det fick dom hos säljaren.

Dom har ju inte tagit någon säljare enligt sin egen artikel, att man tagit emot 5-10 gram röka räckte ju för att många fick husis i Alexandrus-härvan, dock först efter arga ledare och mediadrev i främst DN eller om det var SVD.
Tror polisens lilla nyhetsflash inte berättar hela sanningen, det nämns inte hur många som rör Sverige eller någonting av substans egentligen, en polis som babblar om fentanyl och vapen vilket borde motsvara någon halv procent respektive en tiondels promille av darknet-handeln.
Röka, ecstacy, lugnande + tjack måste ju vara topp 4..
Tveksam till hur mycket av det här som rör inrikeshandel, folk köper ju en massa RC`s/annat från USA/England och allt möjligt.
Citera
2016-11-01, 17:39
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Risken med att jaga "vanliga droger" är att skitdroger som fentanyl och crack som är lätta att framställa blir vanligare och problemen större isf mindre.
I det här fallet är det speciellt fentanyl man jagat tydligen, det står det på polisens sida.

Citat:
Ursprungligen postat av redlime
De har ny teknik som röntgar brev och allt vad det var.

Ja de tar också säljare och kan få reda på köparna.

Många säljare verkar vara pundhuvuden som inte skyddar adresser direkt.
Senast redigerad av Xelious 2016-11-01 kl. 17:45.
Citera
2016-11-01, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
I det här fallet är det speciellt fentanyl man jagat tydligen, det står det på polisens sida.

De har ny teknik som röntgar brev och allt vad det var.

Ja de tar också säljare och kan få reda på köparna.

Många säljare verkar vara pundhuvuden som inte skyddar adresser direkt.

Det var ju med röntgenbilder i Erkran-fuppen, står t.o.m namnet på den som står vid maskinen för tillfället på bilderna.
Att dom fick med adresser i ena fallet var för vederbörande var dum nog att INTE kryssa i "bypass trash" rutan när han raderade mail och aldrig tömde trash-korgen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in