2016-11-02, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Fånigt inlägg Fotsoldater? Du är fast i en tolkning dom inte riktigt håller och upprepar samma sak gång på gång.

Vi tar det igen:

1) att Paj stannade på rätt ställe är besvärande för honom. Hänvisningen i telefonsamtslet till en man är skum.
2) Däremot var det inte omöjligt att se något konstigt från vägen. Det var ju så Eva hittades, genom att grannfrun "någon" såg en fot. Från vägen.
Efter det gick minst tre, kanske fler in till fyndplatsen, borysett från som hände där på natten. Det ger spår som kan synas, det vet alla som gör sig i naturen. Gräs blir nertrampat, kvistar bryts, löv syns underifrån.

Visst det måste tas i beaktande, men om Paj var helt ovetandes, kroppen kan ju ha legat på parkering gömd i ett skjul eller liknande så varför blicka just mot FP, men hade Paj en aning om var efter samtalet med A så är det ju en annan femma. Men Eva låg 30 m in i skogen, det skulle behövas fler foton så vi kan avgöra detta bättre.

Återigen, kanske finns mer i lokalpress, men vem ska ta tag i det?
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-02 kl. 12:13.
Citera
2016-11-02, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
När fick P reda på att Eva skulle flytta, det tycker jag är en intressant händelse, kanske pratades det om detta under kvällen och P hade inte hört det förrän under mordnatten.

Det kan mycket väl ha utlöst en psykos med lite sprit under kvällen, betänk också att han kanske mått dåligt under en tid sedan hans far dog, han klarade kanske inte en till förlust.

Sen känns det som att det måste ligga något mer bakom det hela, kanske Eva berättade att hon var med en annan person som hon skulle flytta till, eller så hittade hon bara på att hon träffat en ny för att slippa P när hon skulle flytta för att börja sitt nya liv för det har väl inte kommit fram vems Evas nya pojkvän var ??

Det hade ju packats sen tidigare, Pia hade tidigare nämnt om den nya partnern, allt innan mordnatten får vi anta. Om Eva själv yppat något för P vet vi inte, kanske konfronterade han henne med detta på mordnatten?
Citera
2016-11-02, 12:49
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Fånigt inlägg Fotsoldater?1. Du är fast i en tolkning dom inte riktigt håller och upprepar samma sak gång på gång.

Vi tar det igen:

1) att Paj stannade på rätt ställe är besvärande för honom. Hänvisningen i telefonsamtslet till en man är skum.
2) Däremot var det inte omöjligt att se något konstigt från vägen. 2. Det var ju så Eva hittades, genom att grannfrun "någon" såg en fot. Från vägen.
3. Efter det gick minst tre, kanske fler in till fyndplatsen, borysett från som hände där på natten. Det ger spår som kan synas, det vet alla som gör sig i naturen. Gräs blir nertrampat, kvistar bryts, löv syns underifrån.

1. "Fast i"? Nja jag försöker förgäves hitta luckor angående "Mr.P" som den rimligaste GM, det går lite trögt minst sagt. Men kul att du försöker hjälpa mig iallafall!

2. Fast gick inte(?) grannfrun, inte satt hon väl ned i en bil, som "Mr.P" gjorde, och var på väg för att träffa Evas syster. Och grannfrun gjorde väl en aktiv spaning efter något? Nej det verkar vara du som är fast i något...

3. Okej låt oss ANTA att kvistar nedtrampats osv, brytna kvistar osv. Men det var ju inte DÄRFÖR som "Mr.P" sett platsen, enligt honom själv? Han har istället ljugit om en hund+hundförare som stått vid platsen? (och detta är hans andra förklaring? Hans första förklaring var att han såg kroppen?)
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-02 kl. 13:40.
Citera
2016-11-02, 13:10
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Finns det någon som kan läsa denna premium artikel, som publicerats idag? Och kan citera ifrån denna vore det ju utmärkt! "Polisen är kritisk..".(no shit vilken överraskning...)

http://www.allehanda.se/vasternorrland/kramfors/nya-tips-vacker-liv-i-utredningen-men-polisen-kritisk-efter-fbi-teorin-om-gamla-mordgatan
Citera
2016-11-02, 13:29
Medlem
Att inte systern Annelie blev mördad när hon gjorde sig av med PAJ 1986. Han kan inte ha gillat att bli dumpad då redan, måste ha betett sig otrevligt, och bara av den anledningen så verkar det märkligt att tjejerna vågade åka hem till honom.
Citera
2016-11-02, 13:48
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Att inte systern Annelie blev mördad när hon gjorde sig av med PAJ 1986. Han kan inte ha gillat att bli dumpad då redan, måste ha betett sig otrevligt, och bara av den anledningen så verkar det märkligt att tjejerna vågade åka hem till honom.

Annelie kanske inte var mördarens typ, vad vet jag? Det här med hur en mördare väljer vilka offer som ska leva eller dö är en hel vetenskap i sig; viktimologi.

Därför är det mycket svårt att spekulera i detta...

Du Trap förresten, vet du varför Annelie dumpade "Mr.P"? Hade han gjort någonting mot henne, förutom det där med knytnävsslaget som togs upp i programmet?
Citera
2016-11-02, 14:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Finns det någon som kan läsa denna premium artikel, som publicerats idag? Och kan citera ifrån denna vore det ju utmärkt! "Polisen är kritisk..".(no shit vilken överraskning...)

http://www.allehanda.se/vasternorrland/kramfors/nya-tips-vacker-liv-i-utredningen-men-polisen-kritisk-efter-fbi-teorin-om-gamla-mordgatan
Google visar ett par meningar ur artikeln:
Citat:
Är polisen inkompetent att utreda mord eller har tv lagt fram fantasiteorier för att dra publik?
– Vi jobbar med fakta och det gör inte programmakarna,...
Frågan där är lite konstigt ställd. Den ena alternativet utesluter naturligtvis inte det andra...
Senast redigerad av Draifos 2016-11-02 kl. 14:26.
Citera
2016-11-02, 14:27
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:

Gravt off topic: Varför säljer tidningsr inte digitala lösnummer? Jag hade nog kunnat betala 30 för denna. En kronas provmånad är förstås billigt, men jag glömmer säkert säga upp den och får betala 99 för nästa. Kanske kan det dock vara intressant att ha tidningen närmaste månaden...

Lite mindre off topic:
När polisen talar om att ett tips kommer in, är det inklusive bestämda vittnesuppgifter om själva händelserna? Eller erkännanden?
Citera
2016-11-02, 14:28
Medlem
Citat:
Annelie kanske inte var mördarens typ, vad vet jag? Det här med hur en mördare väljer vilka offer som ska leva eller dö är en hel vetenskap i sig; viktimologi.

Därför är det mycket svårt att spekulera i detta...

Fast om PAJ blev så in i helvete förbannad för att Eva, som han inte ens hade ett "allvarligt" förhållande med, hade en annan, så måste det bero på att han är en sjukligt avundsjuk typ, blir kränkt av att bli dumpad, och det borde ha visat sig redan när Annelie och han gick i sär.

Citat:
Du Trap förresten, vet du varför Annelie dumpade "Mr.P"? Hade han gjort någonting mot henne, förutom det där med knytnävsslaget som togs upp i programmet?

Nej, och det angår mig inte heller, men är PAJ Evas mördare och har suttit och flinat i alla dessa år efteråt, ja då måste han vara en psykopat...och psykopater dumpar man inte..dom blir man dumpad av...då går det bra..då "kränker" man inte psykopatens självkänsla ...så därför undrar jag hur Annelie lyckades bli av med denna psykopat utan att bli mördad redan 1986, det var ju ett verkligt förhållande tydligen...i alla fall visste hon väl om att dom hade ett förhållande..väl?? eller var det bara i hans huvud det med??...och knytnävsslaget...anmäldes det till polisen...vad fick hon för skador...fy, stackars henne!!
Citera
2016-11-02, 14:40
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Polisen påstår alltså att:

Citat:
– Vi jobbar med fakta och det gör inte programmakarna,...

Intressant...

Kan man dra slutsatsen att polisen bortser från Pias uppgifter helt alltså?
Jag tyckte Pia verkade trovärdig, men polisen menar alltså att hon ljuger?

Kanske har polisen DNA eller annan teknisk bevisning som pekar på att Pia/Anneli/Övriga ögonvittnen måste ha misstagit sig?
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-11-02 kl. 14:43.
Citera
2016-11-02, 14:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej, och det angår mig inte heller, men är PAJ Evas mördare och har suttit och flinat i alla dessa år efteråt, ja då måste han vara en psykopat...
Nu finns det väl inga uppgifter om att någon har suttit och flinat i alla år. Oavsett vem gärningsmannen är så är väl det troligaste att han inte har mått särskilt bra. Varken före eller efter mordet.

Citat:
...och knytnävsslaget...anmäldes det till polisen...vad fick hon för skador...fy, stackars henne!!
Jag har för mig att Pia sade att han hade måttat ett slag. Det sades väl inget om att någon hade misshandlats.
Citera
2016-11-02, 14:42
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Nejmen ujuj då...så synd det är om den galne knivmördaren då..helleduttandedå... .inte nog med att mördaren förstört livet för Eva..som hade hela livet framför sig...även Laban..hennes mor..hennes far...syster...alla släktingar och vänner...OCH inte nog med det...den stackare som är oskyldigt anklagad i byn..SÅ FAN HELLER ATT DET ÄR SYND OM DEN HÄR VIDRIGA JÄVLA MÖRDAREN...HOPPAS HAN BRINNER I HELVETET I EVIGHET!!!!! DET DEN HÄR MÖRDAREN HAR GJORT GÅR ALDRIG ATT FÖRLÅTA!!!!!

Jo det är synd om mördaren. Sluta rota i det här mordet. Gå vidare bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in