Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-02, 00:22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Tror att Trump vinner toss-upp staterna men har han någon chans på de staterna som lutar åt demokratisk seger?

Kollade på realclearpolitics.com och där verkar Trumps största chans att vinna vara Michigan, Pensylvania, Wisconsin eller New Mexico.

Tror ni han klarar att vinna någon av de här staterna? Det känns som att iallafall en borde gå till Trump efter FBI-avslöjandet. Men det förutsätter ju också att han vinner alla toss-upp stater om jag inte har fel.

Hjälp mig gärna. Vill gärna veta hur stor chans Donald har till 270 elektroner..
Jag spenderar på tok för mycket tid i de här trådarna för att vara nyttigt, men jag är fortfarande förvirrad. Men tar han florida,ohio och north carolina får han 259. Då räknar jag in iowa, arizona,. Hillary har också 259 då. Stater som är kvar är då colorado(9), nevada(6),New hampshire(4),main 2(1) som är toss up. Jag tror han tar Colorado och Nevada, och isåfall är america great again. Michigan, Pensylvania, Wisconsin är bonus, men han behöver inte dem.
2016-11-02, 00:39
Medlem
catforwardpowers avatar
För dem i tråden som undrar hur det kommer gå med swingstates och liknande så ser Trump just nu inte ut att behöva vinna någon utav nordstaterna dvs Pennsylvania, New Hampshire, Maine, Wisconsin eller Michigan. Han vinner med 99% säkerhet alla toss upps och det är troligtvis i Colorado som det kommer avgöras. Det är jämnare där än i norr. Vinner Trump Colorado vilket jag tror han gör blir han nästa president
2016-11-02, 00:44
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag spenderar på tok för mycket tid i de här trådarna för att vara nyttigt, men jag är fortfarande förvirrad. Men tar han florida,ohio och north carolina får han 259. Då räknar jag in iowa, arizona,. Hillary har också 259 då. Stater som är kvar är då colorado(9), nevada(6),New hampshire(4),main 2(1) som är toss up. Jag tror han tar Colorado och Nevada, och isåfall är america great again. Michigan, Pensylvania, Wisconsin är bonus, men han behöver inte dem.

Det är minst lika sannolikt att Trump vinner Maines CD2 som North Carolina. Jag utgår därför från att han har 260 och att han nog tar Nevada och dess 6 elektorsröster. Därefter vinner han med någon av New Mexico, New Hampshire, Wisconsin, Michigan, Virginia, Pennsylvania eller Colorado.
2016-11-02, 02:18
Bannlyst
Mer data som indikerar en väldigt stor vinst i NC.

+23 Democrats
+12 Independent

https://theconservativetreehouse.com/2016/11/01/north-carolina-trump-51-clinton-44-trump-winning-23-of-democrats-and-12-independents/
2016-11-02, 03:36
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
För dem i tråden som undrar hur det kommer gå med swingstates och liknande så ser Trump just nu inte ut att behöva vinna någon utav nordstaterna dvs Pennsylvania, New Hampshire, Maine, Wisconsin eller Michigan. Han vinner med 99% säkerhet alla toss upps och det är troligtvis i Colorado som det kommer avgöras. Det är jämnare där än i norr. Vinner Trump Colorado vilket jag tror han gör blir han nästa president

Nevada då?
Det är ju Las Vegas som är hela deras befolkning i princip, konstigt att de är republikaner, när Kalifornien är så demokratiskt tänker jag.
2016-11-02, 03:46
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan

+23 Democrats
+12 Independent

https://theconservativetreehouse.com/2016/11/01/north-carolina-trump-51-clinton-44-trump-winning-23-of-democrats-and-12-independents/

Som det ser ut nu kommer NC gå GOP långt före FL gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Nevada då?
Det är ju Las Vegas som är hela deras befolkning i princip, konstigt att de är republikaner, när Kalifornien är så demokratiskt tänker jag.

NV lutar starkt Dem som det ser ut nu.
2016-11-02, 04:16
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
NV lutar starkt Dem som det ser ut nu.

Såg nu att det inte spelar någon roll för Trump, han kan även förlora New Hampshire.
Men han får inte förlora Colorado också.

Då skiljer det bara 1 elektorsröst, om han förlorar Nevada + New Hampshire.
2 elektorsröster om han istället förlorar Colorado.
Hillary måste alltså vinna Colorado och Nevada, otroligt jämt, eller så avgör lilla staten New Hampshire.

Det blir målfoto finish.
Senast redigerad av Tarstan 2016-11-02 kl. 04:19.
2016-11-02, 05:08
Medlem
zergrushs avatar
Domare säger åt oregerlig skitunge:
http://www.politico.com/blogs/under-the-radar/2016/11/rnc-trump-voter-fraud-pacts-judge-ruling-230578
Citat:
Judge orders RNC to detail voter fraud pacts with Trump campaign
A federal judge is ordering the Republican National Committee to detail any agreements it has with Donald Trump's campaign to engage in "ballot security" efforts in connection with next week's election — something the national GOP has been banned from doing for decades without court approval.

The order also instructs the RNC to explain by 5 p.m. Tuesday what Trump campaign manager Kellyanne Conway and GOP vice presidential nominee Mike Pence were talking about in recent comments when they said that Trump's campaign was working closely with the RNC to make sure there is no fraud at the polls.

Newark, N.J.-based U.S. District Court John Vazquez issued the order Monday after the Democratic National Committee went to court last week to allege that the RNC was violating consent decrees from the 1980s settling a case alleging that GOP pollwatchers sought to intimidate minority voters in a practice then known as "caging."
2016-11-02, 06:02
Medlem
arbetets avatar
Pennsylvania:
Trump 44% (+1)
Clinton 43%
Johnson 3

North Carolina:
Clinton 46%
Trump 46%
Johnson 2

https://twitter.com/PpollingNumbers/status/793566677883580416

2016-11-02, 06:11
Medlem
arbetets avatar
North Carolina: Trump vs. Clinton vs. Johnson
WRAL-TV/SurveyUSA

Clinton 44

Trump 51

Johnson 3

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/nc/north_carolina_trump_vs_clinton_vs_johnson-5951.html

2016-11-02, 07:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Tror att Trump vinner toss-upp staterna men har han någon chans på de staterna som lutar åt demokratisk seger?

Kollade på realclearpolitics.com och där verkar Trumps största chans att vinna vara Michigan, Pensylvania, Wisconsin eller New Mexico.

Tror ni han klarar att vinna någon av de här staterna? Det känns som att iallafall en borde gå till Trump efter FBI-avslöjandet. Men det förutsätter ju också att han vinner alla toss-upp stater om jag inte har fel.

Hjälp mig gärna. Vill gärna veta hur stor chans Donald har till 270 elektroner..

Jag kan bara än en gång hänvisa till den utsökta FiveThirtyEight.com. Speciellt deras grafik över "vägen till 270":

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/#stateorder

Du kan klicka på varje stat och kommer till en specialsida om den staten, sannolikhet där och latest polls mm.

Just nu ser det ut som Trump med momentum kammar hem North Carolina, Florida och Nevada också, och då handlar tydligen allt om Colorado.

Skulle Trump överraska i Michigan, genom låg Black turnout vs. motiverade Keps-Trumpisar, då är han i princip klar.
2016-11-02, 07:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan

+23 Democrats
+12 Independent

Otroligt intressant. Det tyder på att biten ur en poll från Florida som jag länkade i Hillarytråden igår, där Trump vann 32% av vita registrerade demokrater utan högre utbildning, är något som kommer att bli ett mönster för hela valet. Att Trump vinner 23% demokrater samtidigt som Clinton bara vinner 5% republikaner samtidigt som Trump krossar bland independents gör att alla såna här pro-Hillary uttalanden typ "lika många demokrater har förtidsröstat som 2012 och då vann Obama komfortabelt" inte alls stämmer.
Senast redigerad av baggebo1 2016-11-02 kl. 07:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in