Citat:
Konkurrensen i Malmö är ju lite problematisk med Svanberg som är jämnårig och som jag förstått det är de hyfsat lika varandra, användbara på hela mittfältet och som släpande anfallare. Jag ser dock gärna att vi utnyttjar vårt ekonomiska övertag genom att säkra upp unga spelare som Sead och låta honom fortsätta utvecklas i sin hemmiljö. Med facit i hand är det nog så vi borde agerat med Erik Andersson exempelvis.Tveksamt om plastspelare lyckas sämre än de som är uppväxta på gräs, det är i alla fall inget jag upplevt i MFF eller resten av Allsvenskan. Thelin, Forsberg och Albornoz kom till MFF från klubbar med plastmatta, acklimatiserade sig snabbt, gjorde bra ifrån sig (på fotbollsplanen) och gick vidare i sina karriärer, Tinnerholm och Jeremejeff har inte heller haft några problem med att acklimatisera sig. Majoriteten av ynglingarna är mer eller mindre uppväxta på konstgräs men de slår ändå igenom i hyfsat rask takt både i Malmö och i AIK. Jag är ingen vän av plasten men här ser jag inget fog för gnäll.