2016-11-01, 15:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
En som flugit lite under radarn om man jämför med de jämnåriga som slagit igenom i Allsvenskan är 17-åringen Sead Haksabanovic i HBK. Åtta mål och sju assist från en kantposition är riktigt bra. Han lär flytta om Halmstad faller i kvalet och frågan är om han inte lämnar oavsett, ett år kvar på kontraktet så om det ska bli några pengar för Bollklubben är det i vinter man ska sälja. Var tror ni han tar vägen? Någon storklubbs ungdomslag eller en toppklubb i Sverige?

Har inte han tappat lite under andra halvan i takt med Halmstad stått för ett antal dåliga insatser?
2016-11-01, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har inte han tappat lite under andra halvan i takt med Halmstad stått för ett antal dåliga insatser?
Ingen aning faktiskt, har knappt sett något från Superettan i höst utan gick rakt i fällan att enbart titta på poäng och ålder. Om vi har några kvastar eller andra som kan Superettan så får ni gärna upplysa mig. Fullt naturligt att så unga spelare hamnar i svackor dock.
2016-11-01, 16:20
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Citat:
Ingen aning faktiskt, har knappt sett något från Superettan i höst utan gick rakt i fällan att enbart titta på poäng och ålder. Om vi har några kvastar eller andra som kan Superettan så får ni gärna upplysa mig. Fullt naturligt att så unga spelare hamnar i svackor dock.
Spelar det någon roll egentligen? 15 poäng som 17-årig mittfältare är imponerande oavsett eventuell formsvacka på slutet.
2016-11-01, 16:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Det stämmer nog ganska bra. Han och Jeppe i FFF har nog Danne redan ett öga på, eller vad tror du?
2016-11-01, 18:04
Avslutad
Citat:
En som flugit lite under radarn om man jämför med de jämnåriga som slagit igenom i Allsvenskan är 17-åringen Sead Haksabanovic i HBK. Åtta mål och sju assist från en kantposition är riktigt bra. Han lär flytta om Halmstad faller i kvalet och frågan är om han inte lämnar oavsett, ett år kvar på kontraktet så om det ska bli några pengar för Bollklubben är det i vinter man ska sälja. Var tror ni han tar vägen? Någon storklubbs ungdomslag eller en toppklubb i Sverige?

Hade varit mumma att få honom hit. I somras var jag ganska övertygad om att Danne skulle hämta in honom, nu är jag inte lika säker. Går HBK gå upp så tror jag han stannar kvar annars ligger vi nog bra till ifall man ser till de svenska klubbarna.
2016-11-01, 18:39
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Också positivt att örjans är gräs, tycker plastspelare brukar floppa allt för ofta när de kommer till gräsklubbar. T.ex. orsaken till att jag tycker att Simon Skrabb är ointressant.
2016-11-01, 19:31
Medlem
Samizdats avatar
Potentiellt problematiskt för J Södra & ÖFK - många utgående kontrakt i lagen:

J Södra
Damir Mehic
Francisco ”Fran” Miguel Marmolejo Mancilla
Joakim Karlsson
Tobias Nilsson
Tom Siwe
Viktor Rönneklev (slutar)
Sergio Calalatayud ”Cala” Lebrón
Robert Gojani
Alex Portillo
[dessutom lämnar poängkungen Cibicki]

Östersunds FK
Bobo Sollander
Dennis Widgren
Stefan Karlsson
Fouad Bachirou
Andrew Stadler
Hosam Aiesh
Aly Keita
Walid Atta
Douglas Bergqvist
Brwa Nouri
Alex Dyer (klar för IFE)
2016-11-01, 20:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Väntade nyheter men Alexander Faltsetas lämnar Djurgården efter säsongen och han blev inte riktigt den succé många hoppades på, annat är det med Dempsey som varit godkänt och finns det några namn som cirkulerar kring vem som ersätter? Högmo som mycket väl kan få sparken från Norge efter nästa landskamp?

-

Och ännu mindre oväntat är det att John Chibuike lämnar AIK nästa vecka, märkligt hur ofattbart lite han uträtta i klubben
2016-11-01, 20:35
Medlem
junkbords avatar
Oddsen på att Pelle Olsson tar över Gefle när de trillar ner i superettan?
2016-11-01, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Oddsen på att Pelle Olsson tar över Gefle när de trillar ner i superettan?
HIF kanske? Får PO betalt av DIF tills han hittar nytt jobb? (så länge hans kontrakt gällde dvs)
2016-11-01, 20:39
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
Får PO betalt av DIF tills han hittar nytt jobb? (så länge hans kontrakt gällde dvs)
De köpte väl ut honom?
2016-11-01, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
De köpte väl ut honom?
Jag har för mig att Norling blev sparkad en gång så sket han i att hitta ny klubb och reste runt istället för han ändå fick betalt av klubben tills han hitta nytt jobb. Kan ha varit Jörgen Lennartsson också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in