2016-11-01, 12:22
Medlem
Försöksdjurs avatar
10 tränare på 6 år för Inter. Efter att han vunnit trippeln.
Citera
2016-11-01, 13:32
Medlem
snillet_1s avatar
Ser aldrig bra ut att sparka tränare så här tidigt, men jag vet inte om det är fel. Inledningsvis spelade man bra och med energi under de Boer men på sluttampen tycker jag att man sett linjelösa och vilsna ut på planen. Balansen i laguttagningarna var också helt horribel i de sista matcherna. Bruno Fernandes såg ut som ett geni för Sampdoria, som sagt...
Senast redigerad av snillet_1 2016-11-01 kl. 13:36.
Citera
2016-11-01, 14:01
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ser aldrig bra ut att sparka tränare så här tidigt, men jag vet inte om det är fel. Inledningsvis spelade man bra och med energi under de Boer men på sluttampen tycker jag att man sett linjelösa och vilsna ut på planen. Balansen i laguttagningarna var också helt horribel i de sista matcherna. Bruno Fernandes såg ut som ett geni för Sampdoria, som sagt...
Med den truppen ska man skugga Juventus, så om någon tränare ska gå tidigt är det han. Det ska bli intressant att se om den nya tränaren kan få igång Candreva mer,för vad jag har sett av honom var det endast en klok försäljning av Lazio. Jag är rädd att han har tappat de % snabbhet som gör honom till en världsstjärna.

På tal om Lazio är det de som verkar vara näst bäst i ligan nu,även på längre sikt. Utan De Vrij och Biglia(!).

Deras anfall med Keita (21) Immobile(26) och Felipe anderson (23) är dessutom i en minst sagt bra ålder.

Biglia är tillbaka i november och det verkar som att de satans stängslen som förstört läkatrkulturen i Rom i över ett år snart är borta. Den energin kommer ge många poäng extra.

Citat:
Uppgifter gör gällande att de omtalade avspärrningarna på Olimpico snart kan vara ett minne blott. Enligt uppgift kan avspärrningarna tas bort från och med den 12 november då det spelas rugby på Olimpico. CONI:s president Giovanni Malagò sägs nämligen befinna sig i långtgångna förhandlingar med parterna för att nå en överenskommelse om diverse åtaganden för att polismyndigheten ska gå med på att man ska ta bort avspärrningarna
Senast redigerad av sebastian_ 2016-11-01 kl. 14:06.
Citera
2016-11-01, 15:08
Medlem
Gradinata sud mot Ferrero under segermatchen mot Inter:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14907655_1292942837402646_781122588922299666_n.jpg ?oh=068d64a59ae9284fda7f258c3ad96fcf&oe=58918757

Det hela grundar sig i att Ferrero i ett ögonblick av storhetsvansinne konstaterade att det är han som gjort Sampdoria känt i världen. Fansen svarade med banderollen ”Ferrero nu räcker det - Om du inte känner till vår historia – Håll käften!!!”

http://static.panorama.it/wp-content/uploads/2015/10/mancini-vialli-mantovani-sampdoria_1fi6j4ds55den1mut91d4n03ql-1000x600.jpg?77eed5
Citera
2016-11-01, 15:12
Avstängd
Halloween2s avatar
Kommer mou till sommaren om det skiter sig i manu? Synd att det verkar ta ytligare minst ett år innan Inter kommer tillbaka till eliten av fotboll.

Simone behövs verkligen
Citera
2016-11-01, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
http://static.panorama.it/wp-content/uploads/2015/10/mancini-vialli-mantovani-sampdoria_1fi6j4ds55den1mut91d4n03ql-1000x600.jpg?77eed5
Ligger hemma i feber och glider fram och tillbaka mellan sömn och hallucinationer...

Sampdoria erövrade alltså lo Scudetto 1991. Googlade sköna bilder från då, tex:
http://trivela.uol.com.br/wp-content/uploads/2014/10/Mantovani.jpg

eller varför inte denna, som känns som en hyllning till 1980-talet, fast det var 1990:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14908382_1293696623993934_4832673906653830704_n.jp g?oh=1f57aabd12c3c7d593c42ca8e315d17e&oe=58886B10

Un Estate Italiano:
https://www.youtube.com/watch?v=dTbMwJMqilI

Var ju året då Tyskland mötte Maradona i finalen i VM.

Maradona:
http://100passijournal.info/wp-content/uploads/maradona-camorra.jpg

Och på tal om El Pibe de Oro så har jag satsat pengar på Napoli ikväll.
Citera
2016-11-01, 19:03
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Herregud.

Följer intr Serie A men valde att kolla på Milan v Pescara. Och jag blev chockad över att Pescaras målvakt var ingen mindre än den gamla keepern Bizzarri som haft ett förflutet i Real Madrid. 38 år har han tydligeb hunnit blivit.

Fint.
Om jag räknat rätt så finns det hela 7 stycken aktiva 1970-talister i Serie A. Som kontrast kan nämnas att siffran ligger på noll i La Liga. Inom den italienska fotbollskulturen verkar det finnas en annan slags vördnad för gamla och erfarna spelare än i många andra ligor. Men även England är inte långt ifrån när det gäller just 70-talister.

Den stora skillnaden är att Serie A har större andel utespelare än PL. Anfallaren Sergio Pellissier är t.o.m. nuvarande lagkapten för sitt Chievo! En förklaring kan vara att PL kanske är mer fysiskt påfrestande.

Tyskland och Frankrike har två spelare vardera, med exakt samma andel målvakt/utespelare:

Senast redigerad av Roibot 2016-11-01 kl. 19:05.
Citera
2016-11-01, 20:41
Medlem
Bra inlägg av Roibot, som jag hoppas kunna återvända till.

Citat:
...
Stort och vackert. Kaptensbindeln klär honom.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14915279_1318352958224418_3834343390857816330_n.jp g?oh=c2a39db3ae8835808fc107134045c7c5&oe=588E7C30
Dessena tog över kaptensbindeln efter Conti. Och jag tror att det kan ha varit ett klokt val...
Citat:
...
Och på tal om El Pibe de Oro så har jag satsat pengar på Napoli ikväll.
Hamsik steg fram och räddade en poäng. Han har varit kapten sedan 2014, men spelat i Napoli sedan 2007. Tydligen 327 matcher enligt wiki...

Oavsett är han en Bandiera och fin kapten. När nu den största italienska kaptenen genom tiderna är på väg att sluta, så är det fint att det finns andra som kan hålla fanan högt, eftersom även Buffon och Pellessier är på de allra sista åren av sina karriärer.

Om jag har rätt, fritt ur minnet, så är det nog Montolivo som är den som varit kapten längst om vi räknar bort gamlingarna och legendarerna Totti, Buffon och Pellissier. Dvs om man inte räknar med Palombo, vilket man kanske borde...
Citera
2016-11-02, 12:14
Medlem
JayGatsbys avatar
Jag är en stark Mourinhoförsvarare och håller Inters matcher i Champions League mot guldet som bland de finast spelades matcher jag någonsin sett, men är tveksam om återvändo är något att hoppas på.

Jag tror tyvärr Mourinho har tappat stinget. Man kan inte misslyckas med Chelsea och Manchester United och sedan förväntas göra stordåd med Inter.
Jag har gärna fel, men kurvan är på tok för tydligt neråt.
Citera
2016-11-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag anar lite sprickor i Juvemuren. Det ser inte lika stabilt ut och effektivt som det har gjort tidigare år. Mittfältet fungerar inte som det ska. Allegri använder Higuain fel, han är för djupt nere och hämtar boll. Han ska inte synas på mittfältet stup i kvarten.

Jag gillar Cuadrado men han är bra för sällan. Ineffektiv är han också. Han skulle varit bland de bästa yttrarna om han lärde sig att värdera lägena bättre och öka på sin poängskörd.

Hittills vinner Juve men spelet imponerar inte. Juve gör också mer enkla misstag än tidigare.
Det fina med Dybala och Higuain är att de har tillräcklig kvalitet att vinna matcher även då spelet inte fungerar.

Men det är enligt mig främst mittfältet som har varit ”svagt”. Och det är rimligen där som spelet grundläggs. Men nu är Marchisio äntligen tillbaka.

Mittfältet mot Lyon skulle kunna vara Alex Sandro, Marchisio, Pjanic, Khedira, Cuadrado. Inte minst eftersom Dybala saknas, eftersom han kompletterar Higuain på ett strålande sätt.

Offensivt trots att Chiellini saknas. Men man ska erövra tre poäng. Kanske för offensivt för Allegri? Eftersom han sedan kan ha svårt att öka trycket ytterligare om behovet skulle uppstå. Han gillar att ha möjligheter. Kanske starta med Dani Alves?

Äh vafan jag har inte riktigt koll, vad säger trådens Juventus-experter?
Citera
2016-11-02, 19:18
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jag är en stark Mourinhoförsvarare och håller Inters matcher i Champions League mot guldet som bland de finast spelades matcher jag någonsin sett, men är tveksam om återvändo är något att hoppas på.

Jag tror tyvärr Mourinho har tappat stinget. Man kan inte misslyckas med Chelsea och Manchester United och sedan förväntas göra stordåd med Inter.
Jag har gärna fel, men kurvan är på tok för tydligt neråt.

Mourinhos kurva nedåt påbörjades redan under tiden i Real Madrid som jag skulle hävda är ett fiasko sett till spelare tillgängliga samt ekonomiska muskler.

Tror verkligen inte han är rätt person för att leda Inter, men Inter just nu känns oförmögna att bli ledda av någon, det känns som att något är mer ruttet och unket i den klubben än tränarposten.
Citera
2016-11-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Mourinhos kurva nedåt påbörjades redan under tiden i Real Madrid som jag skulle hävda är ett fiasko sett till spelare tillgängliga samt ekonomiska muskler.

Tror verkligen inte han är rätt person för att leda Inter, men Inter just nu känns oförmögna att bli ledda av någon, det känns som att något är mer ruttet och unket i den klubben än tränarposten.

Ägarna är inte tillräckligt nära klubben och sedan så anställer man en tränare som inte har koll på Calcio.

I just Inter skulle det kanske kunnat ha fungerat, men det var en chansning. Inte minst eftersom Mancini lämnade precis innan säsongsstarten. Så jag skulle vilja saga att det är bristfällig management hittills... Får se vilken lösning man går efter nu. Men rimligen trodde de flesta att Milano-lagen skulle haft motsatt position i tabellen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in