2016-11-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det här är det vanliga svaret ni kommer med, dvs att ni redan har svarat på det. Istället för att komma med dessa tomma påståenden borde du kanske kunna citera ditt svar om du nu verkligen hade svarat någon gång. Märkligt att ni aldrig gör det.

Själv använder jag sällan begrepp som bubbla eftersom ingen kan svara på vad som avses. Jag pratar istället om hur jag ser på sannolikheten för upp eller nedgångar, samt vad som driver trenderna.

Suck, fixar en sammanställning när jag inte sitter på jobbet, trodde du kunde läsa innantill och med tanke på hur många gånger vi tagit upp det borde du veta vad jag talar om, men det du gör nu är bara ett så kallat utmattningspel i hopp om att vi inte ska orka engagera oss mer.

Börjar starkt ifrågasätta om du egentligen bara är en relativt liten bolånetorsk utan kapital som livrädd sitter och skakar.

För du framstår knappast som en framgångsrik "dollarmiljonär", om man ser till hur du argumenterar och hur mycket prestige du lägger i detta.

Tror helt enkelt du har ljugit om dig själv, ganska rejält.

Min signatur tydliggör ju ditt behov av självhävdelse.
2016-11-01, 13:34
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag äger tre fastigheter, en är en villa som är min bostad, en är ett hus som jag besöker på vintern, en är en hyrsfastighet där jag hyr ut lokaler och lägenheter för att få in lite extra kosing i kassan, har även mark som inte står några hus på och dessa kallas även de för fastighet.

Jo i mina aktier är det en självklarhet med utdelningar.

Tipsa gärna alla i tråden om dina aktier som för all framtid ger en utdelning varje år. Gör det!
2016-11-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Lögnare, huset i Thailand å du ju att du gett bort.

Två fastigheter äger du, bägge ligger i ett av Sveriges kommuners mest lågvärderade fastighetsbestånd. Du har verkligen näsa för affärer. Antar att aktierna är skräpaktier, det vore likt dig.
Bor på den mest perfekta platsen man kan bo, hur vet jag detta? Jo för jag kan bo precis vart jag vill på hela planeten och har valt att bo där jag bor, har provat att bo på flera ställen i mitt liv både ut i Europa och i Asien men får mest buck för pengarna att bo där jag bor nu.. nära till flygplats, allt finns på orten, sjöar, hav, natur, alla sorters affärer och butiker finns, tåg var halvtimme till kontinenten osv..

Mina aktier som jag äger är:
Apple
Castellum
3M
Data Respons
Deere å co
Handelsbanken
HM
Indistrivärden
Investor
Lundbergs
Novo nordisk.. dessa äger jag på långsikt (tills jag dör).

Äger några som skall säljas så fort priset blir det rätta, dessa är:
Statoil och Ericsson.

Skall köpa när priset blir det rätta:
Beijer Alma
Mekonomen
Johnson Johnson
Prtector gamble
Wal mart.

Har 4 fonder oxå..
LF tillväxt
LF global index
Swedbank robur access
Spiltan global investmenbolag..

Kommer att köpa Avanza zero när svenska börsen rasat nästa gång.

Kanske skitaktier och fonder enligt dig, så mitt råd blir då till dig att inte köpa dessa
2016-11-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Nej det är du som surrar om aktier, inte jag. Om jag köper en lägenhet och hyr ut den med ett positivt netto, konsumerar jag då bostaden?

Nej, jag investerar.
Ja det är riktigt (jag hyr ju själv ut lägenheter) men din bostad är konsumtion.
2016-11-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Tipsa gärna alla i tråden om dina aktier som för all framtid ger en utdelning varje år. Gör det!
La upp listan ovanför
2016-11-01, 13:47
Avslutad
Citat:
Bor på den mest perfekta platsen man kan bo, hur vet jag detta? Jo för jag kan bo precis vart jag vill på hela planeten och har valt att bo där jag bor, har provat att bo på flera ställen i mitt liv både ut i Europa och i Asien men får mest buck för pengarna att bo där jag bor nu.. nära till flygplats, allt finns på orten, sjöar, hav, natur, alla sorters affärer och butiker finns, tåg var halvtimme till kontinenten osv..

Mina aktier som jag äger är:
Apple
Castellum
3M
Data Respons
Deere å co
Handelsbanken
HM
Indistrivärden
Investor
Lundbergs
Novo nordisk.. dessa äger jag på långsikt (tills jag dör).

Äger några som skall säljas så fort priset blir det rätta, dessa är:
Statoil och Ericsson.

Skall köpa när priset blir det rätta:
Beijer Alma
Mekonomen
Johnson Johnson
Prtector gamble
Wal mart.

Har 4 fonder oxå..
LF tillväxt
LF global index
Swedbank robur access
Spiltan global investmenbolag..

Kommer att köpa Avanza zero när svenska börsen rasat nästa gång.

Kanske skitaktier och fonder enligt dig, så mitt råd blir då till dig att inte köpa dessa
Ja, jag sa ju det: du har aktivt valt bort att skaffa dig en fastighet i ett område med chans till kraftig värdestegring. Istället har du lagt dina pengarna på fastigheter i en an Sveriges oattraktivaste kommuner. Som grädde på moset har du gett bort den fastighet som du räknar med att bo i som pensionär. Den har du ingen rådighet över. Vad kul om din son överraskar dig med att sälja sin fastighet, eller vägra dig att disponera den fritt som du räknar med att få göra. Då sitter du i Bonnhåla som pensionär.

Smarta fastighetsaffärer! Hoppas för din skull att börsen går bra istället.
2016-11-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ja, jag sa ju det: du har aktivt valt bort att skaffa dig en fastighet i ett område med chans till kraftig värdestegring. Istället har du lagt dina pengarna på fastigheter i en an Sveriges oattraktivaste kommuner. Som grädde på moset har du gett bort den fastighet som du räknar med att bo i som pensionär. Den har du ingen rådighet över. Vad kul om din son överraskar dig med att sälja sin fastighet, eller vägra dig att disponera den fritt som du räknar med att få göra. Då sitter du i Bonnhåla som pensionär.

Smarta fastighetsaffärer! Hoppas för din skull att börsen går bra istället.
Som sagt, till skillnad från dig så kan jag bo vart jag vill.
Bor i en attraktiv stad på ortens finaste område.
Även här har värdestegringen varit abnorm, men skillnaden mellan dig och mig är jag inte bryr mig eftersom jag varken skall låna mer eller sälja.

Vet inte var du fått i från att jag hade tänkt bo på Phuket som pensionär? Jag är idag så extremt mycket fri (33 veckor om året) , så lever i princip som en pensionär 33 veckor om året redan nu
Jag kommer som nu och i all framtid bo i min villa i Sverige 7-8 månader om året, resten av tiden blir det Phuket, Kanarieöarna och kanske USA (north carolaina hade suttit fint).

Jo börsen har alltid varit vänlig mot mig, räknar med att det kommer att foortsätta så
2016-11-01, 15:24
Avslutad
Citat:
Som sagt, till skillnad från dig så kan jag bo vart jag vill.
Bor i en attraktiv stad på ortens finaste område.
Även här har värdestegringen varit abnorm, men skillnaden mellan dig och mig är jag inte bryr mig eftersom jag varken skall låna mer eller sälja.

Vet inte var du fått i från att jag hade tänkt bo på Phuket som pensionär? Jag är idag så extremt mycket fri (33 veckor om året) , så lever i princip som en pensionär 33 veckor om året redan nu
Jag kommer som nu och i all framtid bo i min villa i Sverige 7-8 månader om året, resten av tiden blir det Phuket, Kanarieöarna och kanske USA (north carolaina hade suttit fint).

Jo börsen har alltid varit vänlig mot mig, räknar med att det kommer att foortsätta så
Öh, vad säjs om att jag fått det från dig?
Citat:
öh jo ?

Har ju redan köpt och betalt mitt eventuella seniorboende.

Citat:
Nej har inte köpt någon marklägenhet (ännu) men har mitt seniorboende färdigt och betalt på Phuket om jag vill.

Du måste verkligen skära ner på drogerna så du minns vilka lögner du slänger ur dig. Eller så kanske det är ditt pensionärsliv som gör att du beter dig som en pensionär redan nu.

Vad sa du nu, varför jag pratar om ditt pensionärsliv? Du nämnde det i inlägget ovan!! (Lika bra att förekomma idiotfrågorna.)
2016-11-01, 15:36
Medlem
Citat:
Öh, vad säjs om att jag fått det från dig?

Du måste verkligen skära ner på drogerna så du minns vilka lögner du slänger ur dig. Eller så kanske det är ditt pensionärsliv som gör att du beter dig som en pensionär redan nu.

Vad sa du nu, varför jag pratar om ditt pensionärsliv? Du nämnde det i inlägget ovan!! (Lika bra att förekomma idiotfrågorna.)
Jo mitt eventuella pensionsboende är ju detsamma som nu, alltså att kunna åka till nåt varmare ställe när det är skitväder i Sverige.
Mon plan är att leva som jag lever nu, va i min villa och min trädgård 7-8 månader om året och resten av året åka till nån bättre plats när det kommer till klimat.

Du kanske kan göra det samma, men skillnaden mellan dig och mig är att du först måste sälja din "investering" för att ha råd
2016-11-01, 16:29
Avslutad
Citat:
Jo mitt eventuella pensionsboende är ju detsamma som nu, alltså att kunna åka till nåt varmare ställe när det är skitväder i Sverige.
Mon plan är att leva som jag lever nu, va i min villa och min trädgård 7-8 månader om året och resten av året åka till nån bättre plats när det kommer till klimat.

Du kanske kan göra det samma, men skillnaden mellan dig och mig är att du först måste sälja din "investering" för att ha råd
Pensionärsboendet var ju "köpt och betalt" förut. Nu är det tydligen inte det längre. Du är en patetisk mytoman och forumets största lögnhals. Pinsamt!
2016-11-01, 17:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Suck, fixar en sammanställning när jag inte sitter på jobbet, trodde du kunde läsa innantill och med tanke på hur många gånger vi tagit upp det borde du veta vad jag talar om, men det du gör nu är bara ett så kallat utmattningspel i hopp om att vi inte ska orka engagera oss mer.

Börjar starkt ifrågasätta om du egentligen bara är en relativt liten bolånetorsk utan kapital som livrädd sitter och skakar.

För du framstår knappast som en framgångsrik "dollarmiljonär", om man ser till hur du argumenterar och hur mycket prestige du lägger i detta.

Tror helt enkelt du har ljugit om dig själv, ganska rejält.

Min signatur tydliggör ju ditt behov av självhävdelse.

När jag får frågor om min privatekonomi så svarar jag ärligt men om du tror på att jag har så stark ekonomi som jag säger eller inte skiter jag i. Om du mår bättre av att tro att jag är överbelånad och inte har något eget kapital får du väl tro det. Antar att det lindrar din smärta något.

Om du blir utmattad av att få samma frågor flera gånger kan du lätt lösa det genom att faktiskt svara istället för att bara komma med påståenden om att du har svarat.

När det gäller begreppet bubbla kommer du däremot knappast få med dig alla bubbelbabblare på din definition av det även om du lyckas komma fram till vad du själv tycker. Därför blir begreppet rätt meningslöst eftersom få menar samma sak eller ens vet vad de själva menar.

Vi har tidigare i tråden sett lite trevande försök som lett till helt olika åsikter från er bubbelbabblare så gör gärna ett nytt försök att enas, det kan bli kul.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2016-11-01 kl. 18:04.
2016-11-01, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Menar du mitt påstående att reallöner som stiger långsammare än skuldsättningen är ohållbar i längden.
Nej, det är bara att du följer citaten tillbaka. Då hittar du rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in