Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botolf
Du tror alltså att folket tog trump på ordet när han igår sa att han hade avrättats med elektriska stolen om det var han som fått frågorna av Donna Brazile på CNN inför partiledardebatten.
Hela Usa förstod överdriften och ironin och överdriften med att det skulle välla in 650 miljoner sydamerikaner på en vecka om Hillary öppnade gränserna. Alla förstod att det han menade var att minst 650 miljoner sydamerikaner får fri tillgång till Usa. Ingen nyhetskanal gjorde en grej av de Trump sa, förutom aftonbladet och kanske huffpoopoo.

Jävligt intressant det där. Samma sak när Trump skojade om att han skulle acceptera valresultatet om han vann. Jag var på jobbet och lyssnade på P1 den dagen.. Första gången det nämndes så slog man fast att det var ett 'skämt' - men sedan var det som att någon sa något på en fikarast för resten av dagen var det full retard med arga 'experter' som kommenterade om hur hemskt det var att Trump ifrågasatte demokratins grundvalar med mera.

För en som lyssnade hela dagen blev det lätt absurt.. Men kom igen.. Ni sa ju själva att det var ett skämt.. Liksom..

De gjorde samma sak med flickorna som Al-Shabab 'frigav' häromveckan, för övrigt:
I första inslaget konstaterades att praktiskt taget alla flickorna hade småbarn med sig från djungeln, men sedan 'tappades' detta prekära lilla faktum bort (vilket självfallet skapar en diametralt annorlunda bild av själva skeendet) av någon konstig anledning.

Och lilla söta Aylan är så klart fortfarande en flykting direkt från Aleppo.. Inte en stackars grabb från Turkiet med en kriminellt vårdslös pappa..

Nåja..
Senast redigerad av D-Reign 2016-11-01 kl. 16:16.
2016-11-01, 16:11
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, men varför sa han då inte bara "väldigt många" istället för 650 miljoner på en vecka som tredubblar USA befolkning"....."Det kan hända, tänk på det!" Nu vet jag, iof, exakt vad jag kommer att bli anklagad för, men: Det var många som inte heller tog Hitler på allvar, enligt precis samma princip som gäller för Trump:

Först underskattar motståndarna Hitler dragningskraft: "en sådan skrikande dåre kan väl inte få något inflytande. Det finns väl inga funtade människor som skulle rösta på honom."

Sedan när han ändå får en massa anhängare så låter det i från dessa: "Han menar det inte bokstavligen: Det där med att hälla gas över alla judar är bara en liknelse för att han är arg på de stora bankerna och omvärlden".

Nu hävdar jag dock inte att Trump är nazist och antisemit. Han är möjligtvis en fascist i grunden. Men ännu farligare är just hans retorik, humör, enkla sk "lösningar" samt, inte minst, hans oberäknelighet. Det är farligt att en sådan människa har tillgång till kärnvapen koderna och det är ännu farligare att det, dessutom sitter en lika oberäknelig rysk ledare vid makten som har om möjligt ännu mer kärnvapen till sitt förfogande.

Väldigt seriöst att jämföra Trump med Hitler...
2016-11-01, 16:13
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Here we go again:

Dags för Trump att förstöra allt igen med en presskonferens.

Something never change

"förstöra" vad?

Iofs förstår jag ju att de som hoppas på en korrumperad kandidat blir rädda av sådana här besked.
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Here we go again:

Dags för Trump att förstöra allt igen med en presskonferens.

Something never change

Bara tråkigt politikersnack än så länge. Du borde vara nöjd
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Om vi nu tittar lite på respektive kandidats supportrar:

Jag hittade en klipp där man hävdar att Clintons supportar är "dumma och okunniga. Det visar sig att de som gjort klippet varit tvungna att plocka in en hel massa annat som absolut inte har med saken att göra, döm själva:

https://www.youtube.com/watch?v=5Xp6QZrr1Bc

(Dessutom håller jag, fullständigt, med Clinton att cyberattacker bör betecknas om vilket annat anfall som helst ifrån främmande makt. Jag har för mig att Ryssland t.o.m betecknar cyberattacker som "massförstörelsevapen". Nu tycker iof inte att man skall vedergälla cyberattacker med kärnvapen, men väl med ännu omfattande cyberattacker eller liknande.)

Låt oss nu se på Trumps supportrar:

https://www.youtube.com/watch?v=Y4Zdx97A63s

I båda fallen så tog jag det klipp som hamnade överst!

Sådana där klipp är helt meningslösa. Det finns från bägge sidor och det är självklart att man hittar några ägg ifall man letar länge och på de rätta ställena.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Förstöra vad?

Sin kampanj som han gjorde förra gången han tog ledningen med sin jävla Ryssland presskonferens.

Han ska bara vara tyst och göra sina tal samt inte flytta fokus till sig själv.
2016-11-01, 16:16
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Sin kampanj som han gjorde förra gången han tog ledningen med sin jävla Ryssland presskonferens.

Han ska bara vara tyst och göra sina tal samt inte flytta fokus till sig själv.

Vi får se hur det går! Tror inte han kommer göra bort sig han har varit grym bra hittills.
2016-11-01, 16:18
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag är säker på att Virginia kommer bli en battlegroundstate. Obama vann där med 51% 2012. 20% av befolkningen är svart och endast 3% latinos. En nedgång på 50% av de svarta rösterna borde kunna ge Trump segern i delstaten då ca 80% av de svarta stödjer Hillary.

Maybe, men han har massvis att ta igen. Måste ta Ohio, Floridia, NC & hålla sina egna.

Dessutom överraska i Col/Nevada/AZ/Penns. och/eller ta Wisconsin/Mischigan. Då är han hemma.

Säger inte att han INTE kan göra det, bara att det återstår satans mkt jobb för Trumpen. Han har medvind, visst - men räcker det?
2016-11-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Maybe, men han har massvis att ta igen. Måste ta Ohio, Floridia, NC & hålla sina egna.

Dessutom överraska i Col/Nevada/AZ/Penns. och/eller ta Wisconsin/Mischigan. Då är han hemma.

Säger inte att han INTE kan göra det, bara att det återstår satans mkt jobb för Trumpen. Han har medvind, visst - men räcker det?

Bra att du slängde in Arizona där lär bli tight där Mexikanarna verkar sugna i år. Man trodde samma sak om Georgia men svarta väljare verkar inte lika sugna på att rösta.
2016-11-01, 16:28
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn

AZ är det ingen överraskning om han vinner.

VA kommer aldrig att vinnas av Trump om han inte samtidigt tar NC. Hindret i VA är förutom rasdemografin det faktum att de enda amerikaner som Trump har uttalat sig fientligt inställd till, de som hör till etablissemanget, i stora mängder bebor kranskommuner utanför DC i norra VA.
2016-11-01, 16:31
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Bra att du slängde in Arizona där lär bli tight där Mexikanarna verkar sugna i år. Man trodde samma sak om Georgia men svarta väljare verkar inte lika sugna på att rösta.

Georgia, Iowa är klara för Trumpen, att de står som "Toss up" på Real Clear pol. är enbart för att de varit jämnare än vanligt.
2016-11-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
AZ är det ingen överraskning om han vinner.

VA kommer aldrig att vinnas av Trump om han inte samtidigt tar NC. Hindret i VA är förutom rasdemografin det faktum att de enda amerikaner som Trump har uttalat sig fientligt inställd till, de som hör till etablissemanget, i stora mängder bebor kranskommuner utanför DC i norra VA.

Har ju kommit ut lite undersökningar nu i Virginia som visar ett tightare race än någon tänkt.

Den ända chansen att Trump tar Virginia är om svarta inte röstar i stora skaror vilket de inte verkar göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in